Gå til innhold

Øyvind Heian angrepet under skoledebatten på Færder videregående skole!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, fyren er jo motbydelig, han må tåle såpass når han fornærmer alle ikke-hvite folkeslag i Norge. Om en kongoleser hadde kommet til Norge for å perke om hvor jævlige alle nordmenn er og at de ikke er velkomne i landet, da hadde vel ganske mange reagert. Sterkt.

Lenke til kommentar
Altså, fyren er jo motbydelig, han må tåle såpass når han fornærmer alle ikke-hvite folkeslag i Norge. Om en kongoleser hadde kommet til Norge for å perke om hvor jævlige alle nordmenn er og at de ikke er velkomne i landet, da hadde vel ganske mange reagert. Sterkt.

Heian er norsk og oppholder seg i Norge.

Forøvrig består ytringsfrihet i at man har lov til å ytre noe andre er uenige i, og kanskje også finner motbydelig.

Selv vet jeg ikke så mye om Heian og hva han står for, men han må da ha like mye rett til å ytre seg som de som andre igjen finner motbydelig i andre partier.

Lenke til kommentar

Om en kongoleser hadde kommet å begynt å snakke om hvor jævlige alle nordmenn er, ville det forsatt ikke vært riktig å kaste flasker på Kongolseren. Vi har noe som heter ytringsfrihet i Norge, og den ønsker jeg ihvertfall å bevare.

Lenke til kommentar

Sier ikke det, selv om det han uttaler er lovstridig må han jo forstå at når man fornærmer en hel folkemasse må han regne emd svar, ikkee alle mennesker innehar evnen til å argumentere så veldig godt verbalt. Bare se på fotball-hooligans, skjer hele tiden det. Er det et angrep på ytringsfriheten at noen MOlde-supportere banker noen RBK-supportere for å rop "RoooOOOosenboorg"? Nei, tenkte meg det.

FOr å vinkle saken litt, ingen nekter han å uttale hva han uttaler, de bare viser sitt hat mot hans uttalelser. AKkurat som at jeg ville slått deg ned om du hadde spytta meg i ansiktet og sagt jeg var dum. Hadde ikke ødelagt ytringsfirheten din.

Folk her tror alt handler om ytringsfrihet bare fordi noen er uenige og ikke evner å argumentere skikkelig verbalt.

Lenke til kommentar

Øyvind Heian er jo ikke ukjent med å kaste tingen sjøl, så sånn sett har han lagt listen for hva som kan tillates?

Det var i forbindelse med at politiet skulle inn til leieboern hans, at Heian står i vinduet i annen etasje og tømmer innholdet fra en kjele over en politibetjent. Nettavisen Partileder dømt

Hans synes åpenbart at denslags selvtekt er adekvat måte å reagere hvis man føler seg provosert, så da bør han slutte å syte når han møter sine likemenn kanskje? :roll:

Lenke til kommentar
Øyvind Heian er jo ikke ukjent med å kaste tingen sjøl, så sånn sett har han lagt listen for hva som kan tillates?

Det var i forbindelse med at politiet skulle inn til leieboern hans, at Heian står i vinduet i annen etasje og tømmer innholdet fra en kjele over en politibetjent. Nettavisen Partileder dømt

Hans synes åpenbart at denslags selvtekt er adekvat måte å reagere hvis man føler seg provosert, så da bør han slutte å syte når han møter sine likemenn kanskje? :roll:

Så da har alle vi andre rett til å grisebanke disse flaskekasterne? Fin "logikk" du har.

Endret av Kaffemann
Lenke til kommentar
Jeg har en følelse av at de fleste som forsvarer heian ikke helt vet hva partiet hans står for. Ja vi har ytringsfrihet i Norge, men det er med MODIFIKASJONER!

Hvem skal avgjøre hva som er riktig mening da? Han må da ha samme rettigheter som de i Rødt, DLF eller de grønne?

Ytringsfrihet går ut på at man skal la andre ytre seg selv om man selv er uenig. Ytringsfrihet kun for de som er enige, er ikke ytringsfrihet. Er DA vold blir et mulig alternativ synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har en følelse av at de fleste som forsvarer heian ikke helt vet hva partiet hans står for. Ja vi har ytringsfrihet i Norge, men det er med MODIFIKASJONER!

Det stemmer. Og disse kan du finne i lovboken. Folk får fremdeles lov til å uttale seg i media om legitime politiske standpunkter. Han har ikke oppfordret til drap eller folkemord. Han står bare for en ekstrem (idiotisk) innvandrings og etnisk fokusert fordelspolitikk.

Lenke til kommentar

Dette er litt som sos-rasisme. Hver gang det er et angrep på noen med kontroversielle meninger er det angrep på ytringsfriheten, med en gang det er et angrep på en farget mann er det rasisme. Når skal man slutte å rope slike ting? Angrepet var unødvendig, men at noen snur ryggen til han er VIRKELIG ikke et angrep på ytringsfriheten, noe noen her tydeligvis tror.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva han står for og partiet.. ville aldri stemt for dem. Og jeg forsvarer han ikke. Jeg forsvarer hans frihet til å si hva han vil... jeg er ikke for noen form for sensur.

Lenke til kommentar
Dette er litt som sos-rasisme. Hver gang det er et angrep på noen med kontroversielle meninger er det angrep på ytringsfriheten, med en gang det er et angrep på en farget mann er det rasisme. Når skal man slutte å rope slike ting? Angrepet var unødvendig, men at noen snur ryggen til han er VIRKELIG ikke et angrep på ytringsfriheten, noe noen her tydeligvis tror.

Nei, det er ikke litt som SOS-rasisme. Vi sier at ytringsfriheten skal gjelde for alle, også de som støtter gulagene i Sovjet (tjen folket) og de som er nazister. SOS-rasisme mener at ytringsfriheten skal bare gjelde de som er enige med dem og de som er ganske enige med dem.

Å snu ryggen til er ikke brudd på ytringsfriheten. Kanskje litt barnslig, men greit nok. Det som var galt var flaskekastingen og enda verre. SOS-rasisme som sto til ansvar for aksjonen beklagleget ikke hendelsen, de applauderte den.

Lenke til kommentar

Men det handler også litt om å stå for meninger. La oss si, NP får reell makt, folk kastes ut av landet, "Norge skal bli Hvitt, Norge skal blir fritt!"... Da skal alle bare stå og se på alt som skjer, "han har jo ytringsfrihet" mjau mjau mjau. Altså forsvarer på INGEN måte at det ble kastet flasker, sier bare at det blir for teit og rope: NOEZ it's an attack on OUR freedom to hate peopel with other colors on their skinsexzx!!!1oeneone

Sier bare at: Tja, kanskje det er litt forståelig at det provoserer folk? Synes folk skal se det som det er, angrep på en hæslig mann og ikke den så kjære ytringsfriheten. Hadde det derimot vært en overmakt som hadde fengslet han eller faktisk gjort såpass skade som å drepe han, da hadde saken vært en annen. Men i dag står han fritt til gulpe opp sine meninger på hvilken som helst arena, hjemme om han vil. Hadde folk angrepet han på gaten i tillegg hadde jeg vært enig, men hvis folk blir provosert av uttalelsene hans og reagerer på dette så er det en annen sak. Hårfin forskjell.

Lenke til kommentar

Hadde Tjen Folket kommet til makten ville vi ha fått gulagleirer, et kaldt og grusomt samfunn og alle oss som ikke var i majoriteten hadde stått der hjelpesløse, kanskje blitt drept av staten fordi vi ikke var enig med dem. Allikavel, vil jeg forsvare deres ytringsfrihet. Jeg synes ikke det er greit å kaste flasker på Tjen Folket. Akkuratt det samme mener jeg om Norgespatriotene.

Dette handler om å bevare ytringsfriheten og den gjelder ikke bare for venstreradikale. Den gjelder for både venstreradikale og høyreradikale.

Lenke til kommentar
Men det handler også litt om å stå for meninger. La oss si, NP får reell makt, folk kastes ut av landet, "Norge skal bli Hvitt, Norge skal blir fritt!"... Da skal alle bare stå og se på alt som skjer, "han har jo ytringsfrihet" mjau mjau mjau. Altså forsvarer på INGEN måte at det ble kastet flasker, sier bare at det blir for teit og rope: NOEZ it's an attack on OUR freedom to hate peopel with other colors on their skinsexzx!!!1oeneone

NP får aldri noen reell makt i Norge og mye av dette skyldes nettopp att han får utale seg fritt (alle greier lett å gjennomskue han og vil ikke ha hans politikk).

Det å anngripe Heian med flasker ol. sørger faktisk kunn for at han får grtis PR og at flere vil støtte han .

Og et sammfunnd uten ytryngsfrihet eller med selektiv ytringsfrihet er ihvertfall ikke et sammfunnd jeg vil være en del av. Da flytter jeg på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...