Gå til innhold

Diablo 3 lar vente på seg (PC)

Anbefalte innlegg

Er vel stort sett det de har gjort. Laget nye klasser basert på de gamle. Er jo klare likheter mellom de gamle klassene og de nye. Synes også det er bra at de tar seg tid med spillet. Da slipper vi å få ett spill som bare fungerer sånn halvveis, og kun fungerer skikkelig etter første upgrade. Nå kan vi regne med å få ett gjennomført bra spill, ikke bare når det gjelder story, men også med koden som ligger bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det fremdeles er lenge til D3 kommer burde ikke vært noe sjokk for noen. Selv om spillet har vært under utvikling i flere år allerede, så gjenstår det veldig mye innhold til spillet, samt testing at alt sammen må grundig testet når innholdet er klart. Jeg skal ikke si meg sikker på når det kommer, men jeg tror det er over et år til, vi kjenner da Blizzard.

Den definitivt største skuffelsen i D3 er valget av fargepalett. Slike farger hører hjemme i fantasispill som WoW, ikke i mer "naturtro" spill som Diablo. Du finner ikke lilla, rosa og turkis lys inne i huler.

Uansett så må D3 inneholde en person som er veldig dyktig med pil og bue, noe annet vil være en stor tabbe. Jeg skulle ønske at spillet også hadde en paladin fremfor monk.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dere har glemt Diablo 2, men det var mye mere enn bare grå huler der. Store knallgrønne skoger, gule ørkenlandskap, rødt helvete, masse skarpe pene primærfarger.
Diablo 2 hadde stort sett farger som var naturlige i omgivelsene. Dette har ikke videoer og skjermbilder fra Diablo 3. Dessuten ørkenlandskapene (act 2) var sandfarget ikke gule. Act 4 var stort sett gråaktig, men der f.eks. lava lyste opp var det mer rødaktig.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

diablo-fan-01.jpg

Se bildet over, der vil du se problemet.

diablo-iii-rainbow-unicorn-logo.jpg

Lenke til kommentar
Blizzard har ikke sagt noe om release dato, så alt du hører er kun spekulasjoner. Min spekulsajon sier at D3 garantert kommer før 2011.

Blizzard har derimot mumlet (det er vel så nærme å gi en dato de kommer før de går gold) 2010 som mål både for SC og Cataclysm. Den åpenbare elefanten i rommet er jo at D3 ikke har blitt nevnt. I tillegg virker det noe usannsynlig at de spytter ut alle tre i løpet av samme kalenderår.

Ikke at jeg hadde hatt noe imot at de får til akkurat det.

Lenke til kommentar
Blizzard har ikke sagt noe om release dato, så alt du hører er kun spekulasjoner. Min spekulsajon sier at D3 garantert kommer før 2011.

Blizzard har derimot mumlet (det er vel så nærme å gi en dato de kommer før de går gold) 2010 som mål både for SC og Cataclysm. Den åpenbare elefanten i rommet er jo at D3 ikke har blitt nevnt. I tillegg virker det noe usannsynlig at de spytter ut alle tre i løpet av samme kalenderår.

Noe som sier litt om hvor mye vi bør ta hensyn til MINE elendige spekulasjoner!

:!:

Lenke til kommentar

Jeg hadde hatt noe imot akkurat dét. Gidder ikke slutte på jobben for å rekke å spille alt jeg vil spille heller, da.

Nei, her må det porsjoneres!

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig Diablo 3 har et skikkelig PvP system. PvP i de tidligere utgivelsene har jo vært latterlig. Hvis de får til noe som krever timing og strategi er jeg frelst (slik som i Ultima Online). Jeg kommer uansett til å spille spillet og kommer nok til å like det godt. Men et skikkelig PvP system kan gjøre Diablo 3 til en Starcraft innen konkurranse RPG.

Lenke til kommentar

Ettersom de håver inn såpass store midler på Word of Warcraft trenger de ikke å lansere verken Starcraft II eller Diablo III i nær fremtid. De kan derimot vente til WoW bølgen begynner å miste tilhengere, og så lansere f.eks. D3. I og med at det er mange av de samme spillerene som kommer til å spille D3 som nå spiller WoW, regner jeg med at de kommer til å se et tap på WoW siden, til fordel for D3. Og det ønsker de nok ikke å gjøre nå når WoW går som bare det.

Først når WoW avtal litt, tror jeg de kommer til å lansere de konkurerende spillene sine. Starcraft II er ikke noe direkte konkurent til WoW og kommer nok til å lanseres straks Blizzard er fornøyd med spillet. En god runde betatesting vil det nok gå gjennom først.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...