Gå til innhold

USA satser på droner fremfor bemannede kampfly.

USA satser på droner fremfor bemannede kampfly  

265 stemmer

1. 1. Er USA tjent med å bruke droner fremfor bemannede kampfly?

• Ja
      200
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke.
      39
  2. 2. Tror du dette vil føre til slutten på bemannede kampfly?

• Ja
      93
    • Nei
      145
    • Vet ikke
      27

Anbefalte innlegg

Og en helt annen sak, er at jeg anser USA og vesten å ha ett dårlig produkt å selge til mange så kalte "bandittstater" mht. verdier og kultur.

Bandittstater?

Hva slags språk der dette?

rogue = A vicious and solitary animal, especially an elephant that has separated itself from its herd.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Og en helt annen sak, er at jeg anser USA og vesten å ha ett dårlig produkt å selge til mange så kalte "bandittstater" mht. verdier og kultur.

Bandittstater?

Kast gjerne på flere ord, slik at spørsmålet blir klarere - jeg er dårlig på kryptografi.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor sier du da "så kalte bandittstater"?

Fordi det er ikke et ord eller begrep jeg ikke finner i ordinære ordbøker. Og har oppfattet at ordet/benevnelsen brukes etter behov og skjønn. Men, det som er helt klart, er at det ikke er en benevnelse man smykker seg med, godvillig.

Lenke til kommentar

Du har 13 104 innlegg bak deg og er langt opp i 20-årene, og du vet ikke hva "rogue states" betyr?

http://en.wikipedia....iki/Rogue_state

In the 1994 issue of Foreign Affairs, National Security Advisor Anthony Lake claimed "the reality of recalcitrant and outlaw states that not only choose to remain outside the family [of democratic nations] but also assault its basic values.[2] Lake labeled five regimes as "rogue states": North Korea, Cuba, Iraq, Iran and Libya.[2] In theory, at least, to be classified as a rogue, a state had to commit four transgressions: pursue weapons of mass destruction, support terrorism, severely abuse its own citizens, and stridently criticize the United States.[2]

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du har 13 104 innlegg bak deg og er langt opp i 20-årene, og du vet ikke hva "rogue state" betyr?

http://en.wikipedia....iki/Rogue_state

In the 1994 issue of Foreign Affairs, National Security Advisor Anthony Lake claimed "the reality of recalcitrant and outlaw states that not only choose to remain outside the family [of democratic nations] but also assault its basic values.[2] Lake labeled five regimes as "rogue states": North Korea, Cuba, Iraq, Iran and Libya.[2] In theory, at least, to be classified as a rogue, a state had to commit four transgressions: pursue weapons of mass destruction, support terrorism, severely abuse its own citizens, and stridently criticize the United States.[2]

Nå snakker vi om forskjellig ting. Jeg snakker om ett såkalt folkelig ord eller benevnelse, mens du snakker om noe annet. Og hvis du vil ha postqounten min, kan jeg undersøke med forumadm!? Og skulle det nå vise seg at jeg lærer noe nytt, akkurat nå - skal du ha takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om forskjellig ting. Jeg snakker om ett såkalt folkelig ord eller benevnelse, mens du snakker om noe annet.

"Bandittstat" er ikke noe folkelig ord i Norge. Du prøver å oversette hva som er folkelig ordbruk på hebraisk? Der er Iran "kriminell stat" og palestinere "terrorister"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå snakker vi om forskjellig ting. Jeg snakker om ett såkalt folkelig ord eller benevnelse, mens du snakker om noe annet.

"Bandittstat" er ikke noe folkelig ord i Norge. Du prøver å oversette hva som er folkelig ordbruk på hebraisk? Der er Iran "kriminell stat" og palestinere "terrorister"

Jeg vedder på at hvis noen kunne "mandarin" tilstrekkelig, så kunne ordet betydd på det språket for eksempel; stekt kylling med cashewnøtter og bambusskudd ...

Nei, så jeg kan bare norsk skriftlig, og selv det vil jeg ikke si at jeg mestrer helt og holdent.

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at hvis noen kunne "mandarin" tilstrekkelig, så kunne ordet betydd på det språket for eksempel; stekt kylling med cashewnøtter og bambusskudd ...

Nei, så jeg kan bare norsk skriftlig, og selv det vil jeg ikke si at jeg mestrer helt og holdent.

Nei skulle du sett, du ble visst en jødeagent du og. Velkommen i rekkene. Nye agenter får utdelt krum løsnese og krøllette parykk. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei skulle du sett, du ble visst en jødeagent du og. Velkommen i rekkene. Nye agenter får utdelt krum løsnese og krøllette parykk. Gratulerer!

Flott, endelig kan det derre hersens digre nesegrevet, som man også fikk arve etter sine forfedre, komme til nytte. Skal høre med nav om de kan bekoste en plastisk tilpasning, ser helst at nesa blir lit forkrummet ...

Og med en løspukkel på ryggen, og et pent lite grantre på nesen, kan jeg jobbe svart, som både nisse og troll i juletiden. Da har vi jøder ekstra med fritid, og kan jo bare lage faenskap i vilden sky ... hurra :)

Typisk jøde, spør du meg

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Flott, endelig kan det derre hersens digre nesegrevet, som man også fikk arve etter sine forfedre, komme til nytte. Skal høre med nav om de kan bekoste en plastisk tilpasning, ser helst at nesa blir lit forkrummet ...

Og med en løspukkel på ryggen, og et pent lite grantre på nesen, kan jeg jobbe svart, som både nisse og troll i juletiden. Da har vi jøder ekstra med fritid, og kan jo bare lage faenskap i vilden sky ... hurra :)

Typisk jøde, spør du meg

;)

Svært gledelig å se at du tar fatt på oppgavene med slik iver! Det er møte i kveld i frimurerlosjen(vet det ikke er logisk at jøder møtes der men sånn er det nå blitt) der vi vill stemme over hvordan vi skal plage ikkejøder best. Vell møtt!

Ps. Dresscode er kalott. ;)

Lenke til kommentar

Nei skulle du sett, du ble visst en jødeagent du og.

"John Færseth"'er noe av de mest forutsigelige som er å oppdrive (alle saker skal dreie om jødene eller antisemittisme, som om verden dreier seg om det)

Ingen av dere er jøder så det er klart.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nei skulle du sett, du ble visst en jødeagent du og.

"John Færseth"'er noe av de mest forutsigelige som er å oppdrive (alle saker skal dreie om jødene eller antisemittisme, som om verden dreier seg om det)

Ingen av dere er jøder så det er klart.

"Ingen av dere er jøder så det er klart."

Puh! Det var godt å høre. Jeg ble ett øyeblikk fryktelig redd for at jeg hadde fått en eller annen ny form for kjønnssykdom, så var det altså bare forhuden min.

Lenke til kommentar

Droner er greit nok, men det er ikke like greit hvis feilprosenten blir for høy ved bruken av disse. USA har neppe en nullvisjon angående sivile tap på "fiendenes" sider - jeg regner med at visjonen deres går på null tap på egne sider, det være seg sivile og millitære.

Selvfølgelig vil man først og fremst unngå egne tap når man er i en krig. Men det er tydelig at USA anstrenger seg for å unngå sivile tap blant pakistanerne selvom de må utføre angrep over grensen til Pakistan. Hadde de brydd seg døyten om sivile tap kunne de gjort som jeg alt har skrevet og løst saken med noen atomvåpen.

Og en helt annen sak, er at jeg anser USA og vesten å ha ett dårlig produkt å selge til mange så kalte "bandittstater" mht. verdier og kultur. Så da blir det enda viktigere å påse at feilprosenten er tilnærmet null.

Påvirkning fra USA (såkalt amerikanisering) såvel som påvirkning fra resten av Vesten er ikke et tema som angår denne konflikten.

Lenke til kommentar

Hadde de brydd seg døyten om sivile tap kunne de gjort som jeg alt har skrevet og løst saken med noen atomvåpen.

Hvilken sak snakker du om?

P.S. "bandittstat" er ikke norsk ordbruk. Her holder vi oss til Norge, ikke hvilke problemer dere har

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hadde de brydd seg døyten om sivile tap kunne de gjort som jeg alt har skrevet og løst saken med noen atomvåpen.

Hvilken sak snakker du om?

Det tråden handler om. Droner. Drap på terrorister ved hjelp av droner osv.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste Mathias_up_in_black_space slik at man jobbet med å bli kvitt Pakistans atomvåpen.

Hvis man atombomber Pakistan så blir man kvitt disse Taliban med turban?

Neppe. Da må man atombombe India også.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...