farballa Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg sitter på laptopen min. En Asus V2s fra 2007. Tenkte jeg skulle spille så jeg prøver å skru på team fortress 2 og får beskjed om at nei, er noe problemer med 3d rendering. Så jeg tenker at kanskje det fikser seg av en restart, ingen bedring. Jeg prøver deretter å laste inn skjermkort driverne på nytt. Game over. Maskinen sin skjerm går i svart i det jeg prøver å legge inn nye drivere. Jeg venter og venter, og ingenting skjer. Til slutt skrur jeg av maskinen manuelt. Når jeg prøver å skru på maskinen igjen er skjermen i svart. Jeg prøver igjen, fortsatt svart. Jeg får ikke bilde på skjermen. Jeg tror det er skjermkortet som har tatt kvelden? Så hva gjør jeg nå? Maskinen er fra 2007, kan dette være garanti eller reklamasjons sak? Kjøpt i septemer i 2007. Jeg har veldig mye data inne på maskinen som er viktig for meg å få tak i. Veldig mange dokumenter. Kan jeg håpe på at butikken får liv i maskinen igjen? Jeg skal ned på Digital Impuls med den nå og håper de kan fikse den. Men er det egentlig mulig å få gjort noe når det er skjermkortet i laptopen? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Er skjermkortet loddet til hovedkortet, må det sikkert også hovedkortet byttes. Er skjermkortet festet for seg selv, skal det være å bare bytte ut dette. Garantien er vanligvis 1 år, men du har ennå reklamasjon. Går jo ann å ta ut HDen å koble den opp mot en annen PC med en slik f.eks. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg ville tatt ut av harddisken og tatt backup hvis du har mulighet til det. (Via en 2,5" til 3,5" for eksempel eller 2,5 til USB). Ellers høres dette ut som en klar reklamasjonssak. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Var på butikken på lørdag. Fikk levert inn pcen og sagt at jeg trodde var skjermkortet. Han som tok i mot maskina var utrolig brå og lite hyggelig, og han gikk med maskina etter å ha gitt meg en lapp uten å fortelle meg om vi to nå var ferdig eller ikke. Jeg spurte en annen i butikken om han fyren noen gang kom tilbake, og han sa han var sikkert og hørte med teknikker og ville gi meg et svar når han kom tilbake. Fyren kom ikke tilbake på en evighet, og jeg sto nå der og ventet. Han andre i kassen var jo nede der han andre gikk inn så jeg antok at han pratet med han. Når han fyren kom tilbake så overså han meg bare. Selv om jeg prøvde å få kontakt med han, han ekspederte heller andre kunder. Jeg måtte stille meg i kø for å spør han om var det noe mer han skulle si slik han andre sa eller, siden han bare hadde gått uten å gi noe inntrykk over at vi to var ferdige. Da var han like mutt og lite hygglig og svarte at jeg trengte ikke vente der nei. Noe mindre hygglige folk har jeg aldri i mitt liv vært borti i en butikk. Med en slik person som møter kundene må jo de etterhvert raskt tape en del kunder. Men er det ikke slik at en bør få lånepc og slikt? Jeg forklarte at jeg måtte levere en oppgave på tirsdag, det eneste jeg fikk vite var at jeg mest sannsynlig ikke kom til å få den fikset til tirsdag. Ikke noe mer enn det, jeg får SMS når den er ferdig og thats it. Hvor lang tid skal det går før en kan forlage utlånspc? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvilken butikk er det snakk om? Hvorvidt du har krav på låne-pc avhenger av en del andre faktorer tror jeg. Du har uansett ikke direkte krav på låne-pc om det skulle medføre større utgifter for selger. Du burde også prøvd å koble pc-en opp til en ekstern skjerm først. Dette burde i grunnen også butikken ha prøvd direkte dersom de hadde hatt mulighet til det. Om du bare fikk en håndskrevet lapp og enlinjes svar syns jeg butikkservicen har vært sløv. Er det i tillegg en dyr PC hadde jeg gått tilbake og vært litt vanskelig selv. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Hvilken butikk er det snakk om? Hvorvidt du har krav på låne-pc avhenger av en del andre faktorer tror jeg. Du har uansett ikke direkte krav på låne-pc om det skulle medføre større utgifter for selger. Du burde også prøvd å koble pc-en opp til en ekstern skjerm først. Dette burde i grunnen også butikken ha prøvd direkte dersom de hadde hatt mulighet til det. Om du bare fikk en håndskrevet lapp og enlinjes svar syns jeg butikkservicen har vært sløv. Er det i tillegg en dyr PC hadde jeg gått tilbake og vært litt vanskelig selv. Er digital impuls i Oslo. Fikk en skikklig kvittering fra dem. Men jeg reagerte på at det sto at om ikke det var dekket av garanti så skulle jeg ta utgiftene på lappen, selv om jeg sa helt klart at jeg antok at det var en reklamasjonssak. Jeg har ikke en ekstern skjerm, så jeg ville ikke fått prøvd det. Vet ikke om de har prøvd det i butikken heller. Fyren var ikke særlig interessert i å se på pcen når jeg var der, jeg sa jeg ville skru den på for å forsikre meg at feilen faktisk var tilstede nå når jeg leverte den inn, og da virkert fyren bare irritert over at jeg ville skru på pcen og teste den selv før jeg gav den over i deres varetekt. Kan jo være fordi han ikke var teknikker at han ikke ønskte å bry seg noe. Jeg håper egentlig at det bare var tilfeldig med akkurat han karen som sto bak kassa der og da og at de er skikklige og fikser det greit. Har alltid vært vedlig greie å ha med å gjøre tidligere når jeg har handlet der og oppgradert maskinen der. Det er snakk om en relativt dyr laptop ja. Kostet vel rundt en 13-14 000, oppgraderte også rammen til 4GB 2x2gb der for en dyr penge så har lagt ut en del penger på den nede hos de ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå