Gå til innhold

Kutter én pris og øker en annen (X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke rykter om at det kommer en ny versjon med 250 GB harddisk også? Synes heller de burde fjernet Arcade jeg, Xbox uten harddisk er jo rimelig ubrukelig.

For deg kanskje, men det er ikkje alle som har behov for harddisk på konsollen sin. Arcade er den billigaste på markedet og selger av den grunn godt, ville ikkje vore noko sjakktrekk av MS å fjerne den.

Lenke til kommentar
Zeph: Det beste sjakktrekket ved å selge arcade versjonen er vel alle de som i ettertid trenger en HDD..

For alle de som ikke har koblet sin Xbox 360 på internettet er en HDD ubrukelig. Det er kun et spill som må installeres (Forza Motorsport 3) og det er kun for ekstra innhold.

Nintendo Wii kan kun fåes med 512MB lagringsplass og den har nå solgt over 50 millioner. Den mestselgende konsollen noen gang (PS2) ble solgt uten noen lagring what so ever!

Edit: istalleres er ikke et ord...

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar

Ty4on: Tror ikke helt du tok poenget mitt. Det er snakk om å skape behov. Sony skapte ikke noe behov for HDD på Ps2. Og har ikke vel Nintendo fått mye hard kritikk for den nokså trange lagringsplassen på Wii?

Hvor mange har vel ikke tilgang til internett i dag? Arcade versjonen er billig, og sånn sett forlokkende. Og nå kommer vi til poenget mitt. MS har skapt et stadig økende "behov" for HDD på Xbox360. Ja, man kan klare seg uten, men ikke hvis man vil ha den fulle opplevelsen som MS hele tiden skryter av.

Vil du spille online? Betal litt i måneden. Oisann, der kom et nytt og populært arcadespill som er for stort for minnekortet... osvosv.

:roll:

Lenke til kommentar

Då kan MS tilby to modellar til forskjellige behov. Om nokon kjøper Arcade og finn ut at dei vil ha harddisk i etterkant, kva er problemet? Det er ikkje MS sin feil at kunden ikkje valgte Elite. Synest det er godt gjort å setje negativt fokus på ei bedrift for å tilby fleire modellar kundane kan velge mellom.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nei men en 60 GB HDD koster det samme som en 600 GB HDD til PC...

Det er noe riv ruskende galt... ENTEN med forbrukerene, ELLER med microsoft sine priser.

ELLER begge deler, siden forbrukerene er barn og unge, og microsoft tar tidobbelt betalt for harddisker vel vitende om at både Arcade sin manglende HDD og at 20/13GB HDD er ubrukelige i lengden.

Xbox-brukere er alt for ukritiske: En 60GB HDD er ikke verdt mer enn 100 kroner i dagens marked, og likevel kan microsoft ta 600 kroner for dem!

Skulle så gjerne kjøpt en moddet 120GB harddisk hvis det faktisk gikk an uten å bli bannet...

Lenke til kommentar

Synes absolutt ikke det er negativt av MS(i utgangspunktet) å tilby to forskjellige modeller til to forskjellige behov. Derimot er det ofte slik at behov endrer seg, og jeg oppfatter det som en bra strategi av MS mtp at de selger egne typer HDD.

Så det eneste negative må være alle de som hadde behov for en billig konsoll, men som i ettertid har behov for en(svindyr) HDD.

Det står bare ikke i stil til hverandre..

Lenke til kommentar
I etterkant har det blitt spekulert i om den den veiledende prisen på Playstation 3 i Norge ikke vil påvirkes noe særlig av det som har blitt annonsert for resten av verden, blant annet på grunn av en langvarig priskrig på konsollen her til lands.
En slik priskrig skulle tilsi at prisen gikk ned her til lands.

Forøvrig synest jeg at konsoller skulle vært opplagt slik at folk enkelt kunne oppgradere harddisk, eventuelt bruke ekstern disk, slik at folk kan kjøpe en relativt rimelig konsoll og deretter oppgradere når behovet melder seg. Jeg vet at det er mulig. I tillegg hadde det vært en idé om det var mulig å sette inn mer minne.

Lenke til kommentar

Jeg blir PROVOSERT av microsoft sine absurd dyre harddisker.

HVA skal folk ha på harddiskene sine?

JO -- spill og media.

Spesielt nå som de lanserer nedlastning av spill er prisen dødfødt, da prisen på HDD er så høy og prisen på de nedlastbare spillene så absurd høy: Tredobbelt av hva spillene er verdt i fysisk versjon og tidobbelt av hva HDD-en er verdt.

Microsoft VIL tydeligvis ikke selge spill lengre for søren!

ELLER så er gjennomsnittsforbrukeren til microsoft idioter -- uansett kan ikke dette fortsette: Microsoft mister meg som kunde neste generasjon hvis ikke prisene på HDD stuper og prisen på nedlastbare 4-5 år gamle spill faller til 150 kroner.

Jeg kan kjøpe Call of Duty 2 til 50 kroner på nærmeste GameStop for svarte -- og Microsoft tar 300 kroner for nedlasting!

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Ty4on: Tror ikke helt du tok poenget mitt. Det er snakk om å skape behov. Sony skapte ikke noe behov for HDD på Ps2. Og har ikke vel Nintendo fått mye hard kritikk for den nokså trange lagringsplassen på Wii?

Hvor mange har vel ikke tilgang til internett i dag? Arcade versjonen er billig, og sånn sett forlokkende. Og nå kommer vi til poenget mitt. MS har skapt et stadig økende "behov" for HDD på Xbox360. Ja, man kan klare seg uten, men ikke hvis man vil ha den fulle opplevelsen som MS hele tiden skryter av.

Vil du spille online? Betal litt i måneden. Oisann, der kom et nytt og populært arcadespill som er for stort for minnekortet... osvosv.

:roll:

til informasjon så kan det nevnes at nesten halvparten av alle 360 eiere har aldri vært logget på live. online på konsoll er ikke så utbredt som mange ser ut til å tro.

Lenke til kommentar
Den mestselgende konsollen noen gang (PS2) ble solgt uten noen lagring what so ever!

Faktisk så hadde den orginale PS2 konsollen plass til en 3,5" harddisk med tilkobling. Gikk an å chippe den slik at du kunne legge alle spill inn på harddisken og starte dem uten spillet på CD (tror du hadde inne en CD som starta en gui elns.)

Lenke til kommentar
Jeg blir PROVOSERT av microsoft sine absurd dyre harddisker.

HVA skal folk ha på harddiskene sine?

JO -- spill og media.

Spesielt nå som de lanserer nedlastning av spill er prisen dødfødt, da prisen på HDD er så høy og prisen på de nedlastbare spillene så absurd høy: Tredobbelt av hva spillene er verdt i fysisk versjon og tidobbelt av hva HDD-en er verdt.

Microsoft VIL tydeligvis ikke selge spill lengre for søren!

ELLER så er gjennomsnittsforbrukeren til microsoft idioter -- uansett kan ikke dette fortsette: Microsoft mister meg som kunde neste generasjon hvis ikke prisene på HDD stuper og prisen på nedlastbare 4-5 år gamle spill faller til 150 kroner.

Jeg kan kjøpe Call of Duty 2 til 50 kroner på nærmeste GameStop for svarte -- og Microsoft tar 300 kroner for nedlasting!

sammenligner du 3.5 intern harddisk priser mot 2.5 eksterne? en ekstern 250-300gb 2.5 harddisk koster vanligvis 600-700kr. så at ms tar rundt 1000kr for sine 120gb er ikke så ekstremt. og hvis man leter litt kan man lett finne billigere eller brukt.

og at games on demand er dyrere enn bruktspill og diverse tilbud rundt omkring sier jo seg selv. ms kan ikke begynne å ta lavere priser enn butikkene uten å få dem på nakken. offisielle priser på disse spillene er 299kr. at mange butikker selger dem billigere er jo selvsagt. ingen som tvinges til å kjøpe spill på Live. det er et alternativ.

prisene vil også garantert gå nedover etterhvert. selv synes jeg det er verdt pengene for ingenting irriterer meg mer enn å bytte plater i maskinen hver gang jeg skal spille noe.

kan også nevne at sega rally kan fåes for 2400 points hvis man betaler med poeng, noe som tilsvarer under 200kr. så ikke alle er 299 og flere og billigere blir det garantert etterhvert.

Lenke til kommentar
Jeg er glad for at jeg kjøpte arcade den gang det var billig :)

Kjøpte en harddisk og 1 kontroller i tilegg å hele bunten kom på litt under 2000kr

Men sånn som prisen er nå... Ubrukelig. fase ut!

prisen nå er jo 1995 for elite pakken (med 120gb harddisk). så helt ille er det vel ikke.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...