Gå til innhold

Her er 100 ting FrP ikke vil snakke om? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Det er det, men hvem vil betale for behandlingen man kan få gratis?

Si at jeg får en skade som gjør at jeg havner i helsekø og blir arbeidsufør. Om jeg da har penger i bakhånd og de private har ledig kapasitet, bør jeg da ikke benytte meg av dette tilbudet istede for å sitte et år på ræva uten å jobbe og samtidig motta penger fra staten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis flere får råd og muligheten til å gå på privatklinikker og betale seg til god behandling der, vil de statlige sykehusene få færre klienter, som gjør det billigere for staten.

Det er vel logisk?

Jeg betaler gjerne for legetimer på privat legesenter for å få unngå køer på den offentlige legen, selv om det koster 4 ganger mer (egenandel vs konsultasjonsprisen hos private).

Og jeg tror det er mange som meg.

Lenke til kommentar
Noen som gidder å utdype litt på enkelte av disse punktene? Hvordan er dette god reklame for FrP?

Det burde jo være selvsagt.

Kan jo plukke litt tilfeldig:

Fremskrittspartiet vil kutte i bevilgningene til norskopplæring for innvandrere.

Dette er jo kjempebra. Innvandrere har jo ingenting å gjøre her uansett, hvorfor skal vi bruke ressurser på å lære dem nye språk? Det kan de gjøre i sitt eget land.

Fremskrittspartiet vil legge ned 25 flyplasser i distriktene.

Om du velger å bo på en liten drittplass i Finnmark er det da ditt problem.

Fremskrittspartiet vil avskaffe felles ekteskapslov.

Knallforslag. Homofile kan lage et eget land om de ønsker anarki.

Fremskrittspartiet vil legge ned Utrykningspolitiet.

Vi trenger ikke fartskontroller, det er bare tull. Folk får selv bestemme om de vil utsette seg for fare ved å bryte fartsgrensen.

Fremskrittspartiet vil fjerne pressestøtten.

Like greit. Aviser er gammaldags. Om du vil vite stuff, les en blogg.

Støtte til studieforbundene reduseres

Dette er bare masse drittunger uansett. Legg dem ned, vi trenger ikke dem. Og nå som vi fjerner avisene har de ikke så mange plasser å uttale seg lenger, så da forsvinner jo også nytten deres.

Fremskrittspartiet vil kutte grunnskolen med ett år.

Grunnskolen er jo bare en lekeplass! Den kan godt kuttes litt.

Fremskrittspartiet kutter i barnevernet.

Har du sett hvor mange grupper på Facebook og Nettby som ikke liker Barnevernet? Få dem vekk.

Drift av skolefritidsordningen bør overlates til foreldre og frivillige.

Hurra, endelig får vi fjernet denne statlig finansierte barnehagen. Sosialt samvær og utfoldelse skal ikke være staten sitt ansvar.

Fremskrittspartiet vil kutte dramatisk i kunstnerstipendene, slik at det blir vanskeligere å etablere seg

som kunstner.

Hvorfor skal vi gi penger til folk som ikke bidrar på noen måte til samfunnet?

Fremskrittspartiet åpner for generell bevæpning av politiet.

Tør du å kødde med en dude med gønner?

Fremskrittspartiet vil utradere ulv helt fra Norge.

Liker du bikkjer er det sikkert en kennel i nærheten.

Fremskrittspartiet vil drastisk svekke FN.

Hva skal vi med FN uansett? VI har da internasjonal lovgivning.

Fremskrittspartiet kutter i støtten til enslige forsørgere.

Er det staten sin feil at folk får unger? I don't think so!

Lenke til kommentar
Hvis flere får råd og muligheten til å gå på privatklinikker og betale seg til god behandling der, vil de statlige sykehusene få færre klienter, som gjør det billigere for staten.

Det er vel logisk?

Jeg betaler gjerne for legetimer på privat legesenter for å få unngå køer på den offentlige legen, selv om det koster 4 ganger mer (egenandel vs konsultasjonsprisen hos private).

Flott det, men er helsekøene så lange at det faktisk lønner seg å ha private sykehus om det offentlige?

Lenke til kommentar
ja helseforsikring er tingen.. slik som systemet er i dag.

Ja, det hadde jo vært en fantastisk evolusjon. Norge ranker 12. plass i verdens beste healthcare. Usa ligger på 37.

Tar meg firheten til å vise litt michael moore igjen.

Skulle den listen liksom være negativ mot FRP!? Enig i det aller meste, vet ihvertfall hvor min stemme går hen :)

Negativ fordi mange får øynene opp for hva FRP faktisk står for, er man enig i dette er jo det ingen problem =)

Lenke til kommentar

Det er vel logisk?

Flott det, men er helsekøene så lange at det faktisk lønner seg å ha private sykehus om det offentlige?

Det finnes private som tilbyr medisinske tjenester, jeg vil si ja? :)

Lenke til kommentar

De private skummer bare fløten. De opererer inngrodde tånegler, føflekker og andre billige og enkle inngrep. Sikkert greit med forsikring om du må få operert bort en føflekk og ikke har tid til å vente et par dager i det offentlige, men det er også stort sett det.

Lenke til kommentar

Nettopp. Dagens helsesystem er ikke godt nok, derfor er det tullete å ville fortsette i samme sporet..

Ifølge denne artikkelen vil 1 av 4 nordmenn ha privat helseforsikring innen 6 år:

http://www.dagbladet.no/2009/08/24/nyheter...ringen/7777950/

Økningen av folk som tegner private helseforsikringer er pga. mistillit til det offentlige helsetilbudet. At folk tegner private helseforsikringer kommer mao. som en naturlig konsekvens av at det offentlige ikke er flinke nok.

Lenke til kommentar

Nettopp. Dagens helsesystem er ikke godt nok, derfor er det tullete å ville fortsette i samme sporet..

Ifølge denne artikkelen vil 1 av 4 nordmenn ha privat helseforsikring innen 6 år:

http://www.dagbladet.no/2009/08/24/nyheter...ringen/7777950/

Økningen av folk som tegner private helseforsikringer er pga. mistillit til det offentlige helsetilbudet. At folk tegner private helseforsikringer kommer mao. som en naturlig konsekvens av at det offentlige ikke er flinke nok.

Når 3/4 er fornøyd med systemet tror jeg vi holder det slik. Med helseforsikring vil jo de som ha lite penger falle utenfor, og det vil vi jo ikke ha. Greit for de som har masse penger, med oss normale som plutslig får en alvorlig sykdom er det nødvendigvis ikke så lukrativt for.

Lenke til kommentar

Frp vil innføre Guantanamo-fengsel i Norge;

"Igangsette arbeidet med å etablere forvaringsplasser for å hindre personer som utgjør en sikkerhetsrisiko fra å bevege seg fritt i landet. Arbeidet vil inkludere de nødvendige lovendringer for å etablere et tydeligere rettsgrunnlag med hensiktsmessig omfang for å ivareta Norges og innbyggernes sikkerhet for liv og eiendom"

Mens Obama i er iferd med å stenge det beryktede Guantanamo-fengslet, går Frp her hjemme den andre veien og åpner for å fengsle mennesker uten dom.

I Norge er det som vi vet kun domstolene som kan idømme fengselstraff/frihetsberøvelse og slik bør det vel fortsatt være i en rettstat? Såpass tiltro har i allefall jeg til norske domstoler.

Det finnes selvsagt mye skumle typer der ute som KAN være en sikkerhetsrisiko (sjøl er jeg mistenksom i så henseende til visse personer i f.eks. Vigrid og Norgespatriotene) men jeg ville ikke drømt om å frihetsberøve noen uten at de faktisk er dømt til fengsel. Hvor er vi på vei da?

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Frp vil innføre Guantanamo-fengsel i Norge;

"Igangsette arbeidet med å etablere forvaringsplasser for å hindre personer som utgjør en sikkerhetsrisiko fra å bevege seg fritt i landet. Arbeidet vil inkludere de nødvendige lovendringer for å etablere et tydeligere rettsgrunnlag med hensiktsmessig omfang for å ivareta Norges og innbyggernes sikkerhet for liv og eiendom"

Mens Obama i er iferd med å stenge det beryktede Guantanamo-fengslet, går Frp her hjemme den andre veien og åpner for å fengsle mennesker uten dom.

I Norge er det som vi vet kun domstolene som kan idømme fengselstraff/frihetsberøvelse og slik bør det vel fortsatt være i en rettstat? Såpass tiltro har i allefall jeg til norske domstoler.

Det finnes selvsagt mye skumle typer der ute som KAN være en sikkerhetsrisiko (sjøl er jeg mistenksom i så henseende til visse personer i f.eks. Vigrid og Norgespatriotene) men jeg ville ikke drømt om å frihetsberøve noen uten at de faktisk er dømt til fengsel. Hvor er vi på vei da?

Det er ikkje snakk om å fengsle folk uten straff og det er heller ikkje snakk om å fengsle folk på Guantanamo.

Det er snakk om å sperre farlege folk inne.

Lenke til kommentar
Det er ikkje snakk om å fengsle folk uten straff og det er heller ikkje snakk om å fengsle folk på Guantanamo.

Det er snakk om å sperre farlege folk inne.

Kan du fortelle meg prinsipielle forskjellen på innesperret vs. fengslet?

Tror ikke du har skjønt Frps forslag eller konsekvensen? De vil lage en lovendring som gjør det mulig å frihetsberøve deg på ubestemt tid (eller sperre inne som du foretrekker) uten at du engang er dømt til det av en vanlig domstol. Det er ganske oppsiktsvekkende.

Lenke til kommentar
Fordi mange av dem er mere fornuftige enn idiotiske, som de fremstilles for å være.

I beg to differ.

Kan noen trekke fram en håndfull eksempler på fornuftige forslag fra denne listen?

Det er strengt talt den som mener at denne listen er idiotisk som har noe å svare for, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Det er strengt talt den som mener at denne listen er idiotisk som har noe å svare for, ikke omvendt.

Nei.

Kan du trekke fram en håndfull eksempler på fornuftige forslag fra denne listen?

Jeg kan trekke frem flere håndfuller jeg,

3. "Alle mennesker er likeverdige, derfor bør heller ikke lover, forskrifter og regler forskjellsbehandle hjennom kvotering i arbeidsmarkedet og i næringslivet ellers."

4. "Det er viktig å stimulere til lavere sykefravær. Vi vil derfor sørge for å ha belønningsordninger for personer med lavt sykefravær. Dette kan eksempelvis gjøres ved at en del av trygdeavgiften refunderes dersom det årlige sykefraværet holder seg under et visst antall dager."

23. "Fremskrittspartiet ønsker en 9-årig grunnskole med utvidet skoledag."

24. "I tillegg ønsker vi å legge ned Statens lånekasse for utdanning, og erstatte denne med en statlig garantiordning der studentene fritt kan velge tilbyder av lån og stipend."

25. "Gjennom karaktersetting i orden og oppførsel fra tredje klasse, og i grunnleggende fag fra femte klasse, vil den enkelte elev og dennes foresatte på en enkel og lettfattelig måte kunne følge den sosiale og faglige utviklingen."

32. "Bedrifter som innenfor dagens system betaler for nødvendig medisinsk behandling for sine ansatte, bør få fradag på skatten."

36. "Fremskrittspartiet vil avvikle vinmonopolet og tillate at alle alkoholholdige drikker skal kunne selges i vanlige forretninger.","Fremskrittspartiet vil tillate alkoholsalg i hele åpningstiden for forretninger som har alkoholbevilling","Fremskrittspartiet vil at aldersgrensen for kjøp og skjenking av alkoholholdige drikkervarer settes lik myndighetsalderen","Fremskrittspartiet vil sette ned avgiften på alkohol og tobakk slik at den kommer på linje med våre naboland." - samt "Fremskrittspartiet vil at alle bestemmelser som begrenser handelsnæringens åpningstider avskaffes."

Det får holde til å begynne med. Kan du nå plukke ut en håndfull idiotiske forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...