Gå til innhold

Her er 100 ting FrP ikke vil snakke om? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

FrP er nok noe av det verste som har hendt Norge.

Om FrP skulle få makten, Så kan vi likegodt bli med som en stat for USA.

De verste med FRP, er at de ønsker å ta fra penger fra de fattige og gi til de rike.

Siden dette har blitt mulig i USA, så kan det hende at det en gang vil skje i Norge og.

Og hva skjer om Kongen nekter signere og godta dems forslag?

Jeg tviler på at kongen vil godta alt som blir servert.

er forskjell på norge med frp i regjering og usa da.. NÅ er jo norge den siste komunistiske stat...

gi en riking som hagen, røkke 40% i skatt? jo da gjør de som hagen gjorde nå flagga ut. jo hva får norge da? ikke dritt.. må være balanse og få folk til å like å betale skatt å da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fulgt med så viste det seg at Hagen ikke flagget ut alikevel, han ville bare riste i burene litt. Gi med bevis på at norge er kommunistisk. Selvfølgelig er de ikke det. Slå gjerne opp kommunisme for å lære hva det er. Balanse er at de rike betaler høyere % skatt enn de fattige. Skattepenger går jo tross alt til velferd, markedet gjør det bare bedre jo bedre folk har det.

Norge ble kåret til "verdens beste land" av en grunn. Vår flotte politikk. Men folk greier ikke å innse hvor bra vi har det.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Har du fulgt med så viste det seg at Hagen ikke flagget ut alikevel, han ville bare riste i burene litt. Gi med bevis på at norge er kommunistisk. Selvfølgelig er de ikke det. Slå gjerne opp kommunisme for å lære hva det er. Balanse er at de rike betaler høyere % skatt enn de fattige. Skattepenger går jo tross alt til velferd, markedet gjør det bare bedre jo bedre folk har det.

Norge ble kåret til "verdens beste land" av en grunn. Vår flotte politikk. Men folk greier ikke å innse hvor bra vi har det.

selfølgelig var det overdrive. verdens beste land ¨bo når veldig mange lever under fattigdoms grensa?

Lenke til kommentar

Veldig få iforhold til andre land. Vi vant seks ganger på rad som beste land. Klart er det en veldig god politikk som har sørget for dette.

Selvfølgelig skjønte jeg at du overdrev, men syntes det er gøy å ta folk bokstavlig for å få dem til å innse at de gjør det og hvilke konsekvenser det kan få.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
selfølgelig var det overdrive. verdens beste land ¨bo når veldig mange lever under fattigdoms grensa?

Og de fattige vil få det bedre med en FRP-regjering?

Men det er ingen nyhet at FrP er partiet for rikinger.

Bedre å hjelpe de rike til å bli rikere, enn å hjelpe fattige.

Lenke til kommentar
Så dere mener at NRK lisensen skal bli en del av skatten så alle må betale, uansett om de har tv eller ikke? Eller vil dere bare kaste ut den kanalen som kan gi helt nøytral informasjon til befolkningen, som kan prioritere kvalitets tv programmer uten å tenke på seertall og reklame, og slipper å kansellere programmer på grunn av dette. Kanskje du ikke bryr deg om dette, men det er det mange som gjør.

Kringkastingssjefen blir valgt av NRK styret som igjen blir utnevnt av den sittende Regjeringen. At NRK skal være helt upartisk er en vits. Det ser vi jo bare på dekningen av f.eks. FRP i valget.

Sannheten, iallefall slik jeg ser det er at, ja, vi bor i verdens beste land. Men det virker også som vi bor i ett av landene i verden som bruker mest penger på å få minst igjen for det. Rasjonalisering og effektivisering er tingen vi må få innover oss.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Veldig få iforhold til andre land. Vi vant seks ganger på rad som beste land. Klart er det en veldig god politikk som har sørget for dette.

Selvfølgelig skjønte jeg at du overdrev, men syntes det er gøy å ta folk bokstavlig for å få dem til å innse at de gjør det og hvilke konsekvenser det kan få.

men hvorfor har vi jævla lange helse køer? se bare på tyskland. en i i tømrer firma mitt hadde vondt i ryggen og i norge fikk han bare 14 dager syk melding mens når han hadde fri og dro hjem til tyskland så ble han operert innen få uker. i norge hadde man venta sikkert 2 år på samme oprasjon i norge.

folk dauer jo i helse kø norge..

Lenke til kommentar
Så dere mener at NRK lisensen skal bli en del av skatten så alle må betale, uansett om de har tv eller ikke? Eller vil dere bare kaste ut den kanalen som kan gi helt nøytral informasjon til befolkningen, som kan prioritere kvalitets tv programmer uten å tenke på seertall og reklame, og slipper å kansellere programmer på grunn av dette. Kanskje du ikke bryr deg om dette, men det er det mange som gjør.

Kringkastingssjefen blir valgt av NRK styret som igjen blir utnevnt av den sittende Regjeringen. At NRK skal være helt upartisk er en vits. Det ser vi jo bare på dekningen av f.eks. FRP i valget.

Sannheten, iallefall slik jeg ser det er at, ja, vi bor i verdens beste land. Men det virker også som vi bor i ett av landene i verden som bruker mest penger på å få minst igjen for det. Rasjonalisering og effektivisering er tingen vi må få innover oss.

Really? Ser ikke på nrk jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ingen tilhenger av FrP. Men hvis dette skal være en "avskrekkingsliste", så har det slått særdeles feil.

Allerede i punkt 3:

3 Fremskrittspartiet vil fjerne all kvotering i arbeids- og næringsliv

- Siden når ble det å fjerne diskriminering fra arbeidslivet negativt?

7 Fremskrittspartiet vil fjerne fagforeningsfradraget og dermed incentiv for et organisert arbeidsliv.

- Insentivene bør ligge i å bedre vilkår for arbeidere gjennom fagforeninger, ikke skape store fagforeninger gjennom økonomiske insentiver

14 Fremskrittspartiet vil kutte feriepenger for arbeidsledige.14

”Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet (…) vil understreke

betydningen av et dagpengesystem som gir arbeidsledige insentiver til å komme raskt tilbake i jobb, slik at de ikke havner i den fattigdomsfellen som langvarig arbeidsledighet kan føre til.(…) Disse medlemmer støtter derfor regjeringen Bondevik IIs omprioritering av ressurser fra ferietillegg for dagpenger til aktiv oppfølging og støtte til arbeidssøkere fra Aetat.”

- Hvordan i all verden er det et "problem" at man omprioritering av ferietillegg til aktiv oppfølging og støtte av arbeidssøkere?

19 Fremskrittspartiet er motstandere av at bussjåfører, togpersonell og fergemannskap sikres fortsatt jobb og videreføring av avtaler og rettigheter når et nytt selskap overtar trafikken etter anbud

- Skal man være sikret jobb uansett hvor dårlig jobb man gjør eller uansett hvor lite bruk det er for arbeidskapasiteten?

Gidder ikke gå gjennom alt punkt for punkt. Men det er mye fornuftig, og også særdeles mye idiotisk i denne listen.

Hvorfor i all verden heter tråden 100 ting FrP ikke vil snakke om? Flere av disse punktene er jo essensielle i politikken deres og absolutt noe de vil snakke om.

Ellers er Michael Moore glorifisering underholdende, klart, vi bor i ett av verdens beste land. De rødgrønne har gjort en rimelig decent jobb. Men det er mye som kunne, og burde vært gjort annerledes.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det betyr ikke at folk ikke dør i helsekøene våre. Det faktum at vi har helsekøer i det heletatt er en skam med tanke på hvor mye penger som brukes.

Norges største problem er at staten sløser for mye penger på halvferdige løsninger. Som f.eks. å ikke fullfinansiere veiprosjekter 100% fra starten av slik at arbeidet kan foregå uavbrutt istedet for at de skal drive og flytte anleggsmaskiner og arbeidskraft mellom prosjekter alt etter når de får tildelt penger til prosjektet det året. Det er ikke effektivt. Helseforetakene likeså. Pasienter på sykehus i Stavanger flys til Bergen for å opereres når de fint kunne blitt operert i Stavanger o.s.v...

Det nytter ikke å pøse på med penger på velferd hvis vi ikke får noe igjen for alle pengene.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden er helsekøer en skam? Det kan bety svært mye.

* Mange tjenester som tilbys til svært mange mennesker

* Mangel på kvalifisert personell pga. omfattende tjenester

Null helsekø, der store deler av befolkningen ikke engang får et tilbud om behandling er ikke akkurat bedre. Selv om man kan banke seg på bryste og hevde at "ingen står i helsekø". Det er litt som at det ikke finnes homofile i Iran.

Lenke til kommentar
Det betyr ikke at folk ikke dør i helsekøene våre. Det faktum at vi har helsekøer i det heletatt er en skam med tanke på hvor mye penger som brukes.

Norges største problem er at staten sløser for mye penger på halvferdige løsninger. Som f.eks. å ikke fullfinansiere veiprosjekter 100% fra starten av slik at arbeidet kan foregå uavbrutt istedet for at de skal drive og flytte anleggsmaskiner og arbeidskraft mellom prosjekter alt etter når de får tildelt penger til prosjektet det året. Det er ikke effektivt. Helseforetakene likeså. Pasienter på sykehus i Stavanger flys til Bergen for å opereres når de fint kunne blitt operert i Stavanger o.s.v...

Det nytter ikke å pøse på med penger på velferd hvis vi ikke får noe igjen for alle pengene.

Hey, visste du at USA bruker 52% mer på helse per person enn norge? Hvis det du sier er en sannhet uten modifikasjoner er jeg enig at det er feil, men så lenge sykehusene har kapasitet og mulighet vil jeg tro pasientene blir operert på det stedet som er best for dem. Privatisering som i USA fører jo til at selvskapene nekter behandling på de sykehusene hvor du ikke har forsikring.

Lenke til kommentar
Norge er blant de som bruker mest per innbygger. At USA bruker mer i rene penger har _litt_ med befolkningstallet å gjøre.

Jeg skrev heller ikke det.

Med tanke på at Norge bruker nærmere 30% av BNP på helse og USA bruker rundt 15% så vil jeg gjerne se kilder på påstanden at USA bruker 52% mer per innbygger enn Norge.

Lenke til kommentar
Norge er blant de som bruker mest per innbygger. At USA bruker mer i rene penger har _litt_ med befolkningstallet å gjøre.

Med tanke på at Norge bruker nærmere 30% av BNP på helse og USA bruker rundt 15% så vil jeg gjerne se kilder på påstanden at USA bruker 52% mer per innbygger enn Norge.

Det har sannsynligvis tatt høyde for hvor mye de privatiserte sykehusene bruker, ikke kun staten. Jeg ville poengtere at systemet deres ikke er spesiellt effektivt, i forhold til vårt.

Her har du linken.

Lenke til kommentar

det er fordi i usa er ikke helse tjenester gratis som i norge.. vis du ikke har forsikring i usa så må du betale alt selv.. det blir jo en annen diskusjon..

Lenke til kommentar

det er fordi i usa er ikke helse tjenester gratis som i norge.. vis du ikke har forsikring i usa så må du betale alt selv.. det blir jo en annen diskusjon..

Så absolutt, men det sier jo litt om hva privatisering kan følge med seg, selv om ikke konsekvensene blir de samme som i USA. Og frp er jo for dette med privatisering, noe jeg stiller meg uenig til når vi har et system som fungerer ganske bra nå.

Privatisering innenfor helsetjenesten fungerer ikke ideellt. Vi trenger en stat som kan regulere helsemessige forhold etter forskrifter, regulere lønninger til ett rettferdig nivå (ett mer buisness drevet sykehus kan ha uante konsekvenser, og kan til tider glemme det viktigste med ett sykehus, å behandle pasienter), og gjøre helsetjenesten universiell og gratis for de som trenger det.

Aldri har sykehusene behandlet flere. Sykehusene behandlet 50 000 flere pasienter i 2007 enn i 2005. Med budsjettforslaget for 2009 er realveksten til pasientbehandling på 6 ½ milliarder kroner siden 2005. Det er lett å lese saker i avisa om folk som ikke blir behandlet, og ventetider som er kjempelange. Men å gå tilbake å se hvilke resultater som faktisk kom fram av den rødgrønne regjeringa er det mange som overser.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...