Gå til innhold

Her er 100 ting FrP ikke vil snakke om? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

4. Partiet vil belønne de med lavt sykefravær, slik at de som er friske skal få mer penger i lommeboka

enn de som er syke.

jeg spør hvorfor er dette en negativ ting? syns det virker som en god ordning.

tja.. sosialister elsker å belønne de som ikke gjør noe... gleder meg til oljen går tom og alle de som ikke gjør noe dør av sult eller må begynne å jobbe slik som etter sovjet unionens fall... der var det samme greiene.. folk slutta å jobbe og ingen bønder gadd å lage mat... ;) pga ingen vits å jobbe for alle andre..

jeg spør hvorfor er dette en negativ ting? syns det virker som en god ordning.

Det synes du ikke den dagen du blir alvorlig syk.

Er det naturlig at "verdens beste land " Norge har 11 % av alle mellom 18 og 67 på utføre trygd???

Dette er jævlig mange som er "syke"... Ingen andre land har slike tall...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller en krone mindre i oljefondet.

Sannheten er at Norge år med ca. 300 milliarder i overskudd.

Hvis FRP eller Høyre gir ca. 20 milliarder i skattelette betyr det ikke mindre velferd men ca. 270 milliarder mindre i oljefondet.

;)

Kan du tenke deg noen negative konsekvenser av å gi nordmenn 30 milliarder mer i lønn?

Ja, inflasjon vil gå opp noe siden etterspørsel av varer og tjenester vil øke, folk syr ikke pengene inn i madrasser.

Ca. 70-80% av disse pengene vil staten ta tilbake i form av skatter og avgifter. ;)

Lenke til kommentar

omvendt du blir belønnet for å være på jobb. og blir man alvorlig syk så har man alltids tjent penger til å dra til Lege/sykehus eventuelt så får du trygt bare ikke like mye som nå.

FRP skal jo kutte masse bistand! osv er ikke sikkert vi går i minus.

Lenke til kommentar

Hvis FRP eller Høyre gir ca. 20 milliarder i skattelette betyr det ikke mindre velferd men ca. 270 milliarder mindre i oljefondet.

;)

Kan du tenke deg noen negative konsekvenser av å gi nordmenn 30 milliarder mer i lønn?

Ja, inflasjon vil gå opp noe siden etterspørsel av varer og tjenester vil øke, folk syr ikke pengene inn i madrasser.

Ca. 70-80% av disse pengene vil staten ta tilbake i form av skatter og avgifter. ;)

http://www.ssb.no/forskning/modeller/modag...7-01-23-01.html

Og hvor i H.... har du disse ca. 7-80 % tallene dine fra???!

Endret av investor
Lenke til kommentar
FrPs handlingsprogram 2009-2013 s. 75: ”Fremskrittspartiet vil fjerne lisensavgiften og privatisere NRK” en til sak som får meg til å like FRP bedre.

Jeg må få lov til å henge meg litt på den. Inntil nylig var jeg faktisk FOR lisensavgiften til NRK og har ærlig og redelig betalt avgift i mange år.

Men etterhvert har jeg spurt meg om følgende:

1) Ettersom NRK nå legger om tv-sendingene slik at du trenger en digital dekoder for å motta signalene, hvorfor skal vi da betale for å kjøpe en diger LCD/plastma-skjærm som vi har tenkt å brukte utelukkende til DVD?

2) Sett i betraktning av punkt 1): hvorfor skal jeg godta denne avgiften når det er så mange rundt omkring som HAR en fjernsynsmottaker og som IKKE betaler NRK-lisensen?!

Nei, dette går ikke noe mer. Jeg er muligens FOR at NRK radio skal drives som en ansvarlig, statlig almennkringkaster. Men TV-delen kan vi jammen meg abonnere på. Ja, jeg «abonnerer» jo uansett ettersom jeg var nødt til å handle et fjernsynsapparat, men jeg vil gjerne ha den valgfriheten i å velge om NRK «følger med» eller ikke når jeg handler elektronikk i butikkene!

P.S. NRK har kvalitet så det holder, både i TV- og radio-sammenheng. Men det er ikke DETTE jeg prøver å belyse her.

Lenke til kommentar
Er det naturlig at "verdens beste land " Norge har 11 % av alle mellom 18 og 67 på utføre trygd???

Dette er jævlig mange som er "syke"... Ingen andre land har slike tall...

Min private teori er at vi har satset for mye på helsesektoren. Det synet er selvsagt i strid med både Frp og AP og sikkert de fleste andre partier og, som overgår hverandre med budpolitikk på området.

Jeg skal lover dere, plasser ut to leger i ei grisgrendt bygd som aldri har hatt lege før, så går det ikke lang tid føre utgiftene for statskassa stiger i form av medikamentutgifter, henvisning til spesialister, reiseutgifter, uføretrygding, div. undersøkelser, innleggelser, osv.

Jeg er selvsagt ikke imot at vi har syekhus og leger, men det har blitt for mye av det. Det oppstår en egen innebygd dynamikk som stadig produserer mer forbruk/mer pasienter. Er i allefall min tese.

Trur dog ikke jeg får med meg noen partier på den tankegangen, for vi lever i en populistisk tid der man scorer bedre ved å love enda mer.

Lenke til kommentar
[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

Dagens regjering har gjort meget lite for miljøet. Fremskrittspartiet ønsker å bygge ut dagens vannkraft og senke skattene og avgiftene slik at folk fleste kan kjøpe seg sikrere og mer miljøvennligere biler. Ved å gjennomføre oljeboring i Lofoten, bidrar vi til miljøet i form av at vi slipper blant annet kinesisk kull en god stund til, med tanke på at mange land er avhengige av norsk gass.

Mange sulter i Norge. Vi burde prioritere norske fattige fremfor å bidra til korrupte regimer og dikatorer i blant annet Afrika. Vi kutter riktig nok ikke mye i bistanden til økt demokrati, noe som er viktig for fremtiden til disse landene.

Vet vi egentlig hva Arbeiderpartiet vil når det gjelder Lofoten? De nekter jo å ta stilling før ETTER valget? Når de utsetter avgjørelsen så er det jo helt klart at den kommer til å bli upopulær. Ikke stem AP om du er for miljøet iallefall, du får iallefall ingen garantier på hva som blir gjort.

Forøvrig så var argumentene mot mange av tiltakene basert på mye synsing om hva effekten vil være.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

;)

Bergeninger viser at ca. 70% av den enkeltes bruttolønn går til slutt til staten, i form av skatter og avgifter.(inkl. absolutt alle avgifter som MVA osv.)

Skattelette vi øke den enkeltes kapitaldisposisjoner. Disse pengene brukes hovedsakelig til innkjøp av varer og tjenester.

Beregninger ligger på nettet, skal finne noen linker når jeg får mer tid. :)

Lenke til kommentar

Tar man med direkte- og indirekte skatt + avgifter og gebyrer som staten krever, så er belastningen på den enkelte såpass.

Det jeg ikke liker med FrP er at de vil avskaffe likekjønnetekteskap, det er diskriminering. Så lenge man har like byrder og plikter, så skal man også ha samme rettigheter og retter.

Lenke til kommentar

Jeg skulle likt å ha en insider liste over punktene de forskjellige partiene fører som egentlig, innerst inne, bare er forhandslingspunkter.

Ca halvparten av det FRP kommer med på den listen er jeg enig i. Enkelte ting, som endring av ekteskapsloven er jeg ikke. Men denne svertingskampanjen mot FRP som har foregått i alle år synes jeg ikke er rett måte å gå frem på. Partier burde heller være opptatt av å få frem detaljene i deres egne programmer.

Disse 100 punktene er i alle fall mange, mange mer spesifiserte ting jeg vet om FRP nå, enn jeg vet om AP og SV. Det er dårlig taktikk. De bringer FRPs politikk på bane uten å fremheve sin egen...hvor er logikken i det?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Vel den siste er jeg enig i.. ekteskap bør hvem som helst få ha samme om man er 2 kvinner eller 2 menn eller 1 mann og 1 kvinne. Staten skal ikke blande seg i privatlivet til folk.

Så dette bør være lov med tanke på at disse parene etterhvert kommer med krav til barn?

Er det riktig overfor barna? Jeg bare spør uten å ha noen stor personlig mening om dette.

Lenke til kommentar
Vel den siste er jeg enig i.. ekteskap bør hvem som helst få ha samme om man er 2 kvinner eller 2 menn eller 1 mann og 1 kvinne. Staten skal ikke blande seg i privatlivet til folk.

Så dette bør være lov med tanke på at disse parene etterhvert kommer med krav til barn?

Er det riktig overfor barna? Jeg bare spør uten å ha noen stor personlig mening om dette.

Har ikke peiling.. vil folk ha barn skal ikke staten hindre det? Nok av barn i verdens som sulter og godt kunne blitt adoptert bare foreldrene kan forsørge. osv.

Lenke til kommentar
[*snip*]Dette er helt fantastisk! Vi burde absolutt kutte bistanden til Afrika, Asia, Midtøsten og Latin-Amerika betraktelig. Disse tallene viser også hva som er viktig for Fremskrittspartiet.[...]

Det gjør det sannelig. Én ting skal de ha, da. De lever i nuet, Frp. Det handler om hva som er bra for meg og mitt, her og nå.

Miljøet? Næh. Det holder seg i hvert fall til jeg er død.

Fredsarbeid? Næh. Det er ikke krig her jeg bor.

Bistand? Næh. Jeg sulter ikke, jeg.

Dagens regjering har gjort meget lite for miljøet. Fremskrittspartiet ønsker å bygge ut dagens vannkraft og senke skattene og avgiftene slik at folk fleste kan kjøpe seg sikrere og mer miljøvennligere biler. Ved å gjennomføre oljeboring i Lofoten, bidrar vi til miljøet i form av at vi slipper blant annet kinesisk kull en god stund til, med tanke på at mange land er avhengige av norsk gass.

Mange sulter i Norge. Vi burde prioritere norske fattige fremfor å bidra til korrupte regimer og dikatorer i blant annet Afrika. Vi kutter riktig nok ikke mye i bistanden til økt demokrati, noe som er viktig for fremtiden til disse landene.

det var bra sakt : :D

Edit: men det værste med nrk lisensen er at staten sier at NRK ER EN GRATIS KANAL.. noe den hvertfall ikke er.. det er jo en kanal man blir tvunget til å betale for enten man ser på den eller ikke..

Endret av eirik845
Lenke til kommentar

Så dere mener at NRK lisensen skal bli en del av skatten så alle må betale, uansett om de har tv eller ikke? Eller vil dere bare kaste ut den kanalen som kan gi helt nøytral informasjon til befolkningen, som kan prioritere kvalitets tv programmer uten å tenke på seertall og reklame, og slipper å kansellere programmer på grunn av dette. Kanskje du ikke bryr deg om dette, men det er det mange som gjør.

Lenke til kommentar

men si meg en hva som forenser mere en bil som er gammal (si gjenomsnitte av norges bil par som er mellom 15 og 20 år, husker ikke tallet) eller en ny 2009 model?

greit nok at det er forurensene å produsere en bil men unasett.

og det spare faktisk endel liv i trafiken, da en ny bil er mye sikrere .. selv om veier og at de som har lappen kan kjøre og ikke kjørerer som en tulling er det viktigste.

el bil skal være så bra men hvor kommer strømmen fra når det ikke kommer fra vannkraft i norge? jo da kommer den fra kull og atom kraftverk.

og en elbil har karoseri i plast, hva har det med sikkerhet og gjøre?

Lenke til kommentar

FrP er nok noe av det verste som har hendt Norge.

Om FrP skulle få makten, Så kan vi likegodt bli med som en stat for USA.

De verste med FRP, er at de ønsker å ta fra penger fra de fattige og gi til de rike.

Siden dette har blitt mulig i USA, så kan det hende at det en gang vil skje i Norge og.

Og hva skjer om Kongen nekter signere og godta dems forslag?

Jeg tviler på at kongen vil godta alt som blir servert.

Lenke til kommentar
Så dere mener at NRK lisensen skal bli en del av skatten så alle må betale, uansett om de har tv eller ikke? Eller vil dere bare kaste ut den kanalen som kan gi helt nøytral informasjon til befolkningen, som kan prioritere kvalitets tv programmer uten å tenke på seertall og reklame, og slipper å kansellere programmer på grunn av dette. Kanskje du ikke bryr deg om dette, men det er det mange som gjør.

bedre å legge det inn i statsbuddsjette da nesten alle har tv idag.. men poenget er at det er de fattige i samfunne som ikke har penger til 2 tusen i ekstra reging 2 ganger i året- ( eller hvor mye den er på. husker ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...