NikkaYoichi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Poenget er vel at man ønsker en begrunnelse på hvorfor ting er bra/dårlig, ikke oppramsing. Det blir en veldig kjedelig debatt isåfall. Har du problemer med å forstå hvorfor det er positivt at FRP mener at alle mennesker er likeverdige? I så fall, så forstår jeg godt hvorfor vi har denne debatten, men jeg må si at jeg har vanskeligheter med å forstå hvorfor det er vanskelig å forstå. Forklar heller hva som er idiotisk med disse eksemplene. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Problemet er at FrP ikke tar ansvar, og vil bare lage større forskjell mellom rike og fattige. Ikke fattige eller middelslønnede personer vil ha noen glede av FrP. Rart at FrP ikke ønsker å gjøre all narkotika lovlig her til lands. Og at det skal bli lov å kjøre i fylla. De har faktisk vært inne på å fyllekjøring, da de ville lage breiere veier, slik at det blir tryggere for fyllekjørere på veiene. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Problemet er at FrP ikke tar ansvar, og vil bare lage større forskjell mellom rike og fattige. Ikke fattige eller middelslønnede personer vil ha noen glede av FrP. Rart at FrP ikke ønsker å gjøre all narkotika lovlig her til lands. Og at det skal bli lov å kjøre i fylla. De har faktisk vært inne på å fyllekjøring, da de ville lage breiere veier, slik at det blir tryggere for fyllekjørere på veiene. Kilder takk. Slik propagandavås kan du holde for deg selv. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Problemet er at FrP ikke tar ansvar, og vil bare lage større forskjell mellom rike og fattige. Ikke fattige eller middelslønnede personer vil ha noen glede av FrP. Rart at FrP ikke ønsker å gjøre all narkotika lovlig her til lands. Og at det skal bli lov å kjøre i fylla. De har faktisk vært inne på å fyllekjøring, da de ville lage breiere veier, slik at det blir tryggere for fyllekjørere på veiene. Kilder takk. Slik propagandavås kan du holde for deg selv. Hva trenger du kilde til? For det første, hvor bra blir det at vi får lettere tilgang til alkohol? Det vil bare ødelegge enda flere mennesker. Tror du alenemødre vil klare seg fint med en FrP regjering der de kanskje bare tjener 130/t? Hvor enkelt blir det for enkelte å komme seg i arbeidslivet når FrP ønsker å fjerne all NAVstøtte som tiltakt/kvalifiersingsprogrammer? Hvem for gode av skatteletten til FrP Den vil bare gjøre de rike enda rikere. Og hvem vil bli enda fattigere? Styringsrenter vil også stige. Og er det heldig med privatiiseringen til FrP? Vi ville fått dårligre omdømme enn Island. Jeg sier ikke at jeg er godt fornøyd med dagens regjering. Men jeg er glad for at ikke FrP hadde styringen under finanskrisen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har du noen som helst kilder på dette? Eller skal du fortsette å komme med påstander? Det hadde f.eks vært greit med et direkte sitat fra FRPs partiprogram som sier at at alenemødre bare skal tjene 130k/t eller at de har planer om å sette opp styringsrenta(når fikk de egentlig mandat til det), eller at de skal fjerne all støtte til NAV. Jeg ønsker sitater på de påstandene du lirer ut av deg, hvis du ikke kan komme med noe slikt, så kan du være så vennlig å slutte med slike tomme påstander. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har du noen som helst kilder på dette? Eller skal du fortsette å komme med påstander? Det hadde f.eks vært greit med et direkte sitat fra FRPs partiprogram som sier at at alenemødre bare skal tjene 130k/t eller at de har planer om å sette opp styringsrenta(når fikk de egentlig mandat til det), eller at de skal fjerne all støtte til NAV. Jeg ønsker sitater på de påstandene du lirer ut av deg, hvis du ikke kan komme med noe slikt, så kan du være så vennlig å slutte med slike tomme påstander. Hadde du fulgt litt mer med i media, så ville du sett at FrP ønsker å fjerne tiltak som sløser pengene. Som f.eks å få mennesker i arbeid. FrP har og sagt at de ønsker at sosialklienter skal vaske gulv for eldre, for den lille sosialstønaden de får. Og om du leser om rusproblemer, så vil du og finne ut hva bedre tilgang til alkohol vil skade. Om du vil vite mer negativt om FrP, så er det bare å google. Det er i mine øyne 4 punkter som er bra med FrP: - Vil fjerne NRK lisens - Vil fjerne bomstasjoner - Bruke mer penger på vei. Men jeg tror ikke at man kan forvente for mye. - Begrense innvandringen. Men det blir nok ikke så enkelt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Og Frp vil også selge mye av statens aksjer i diverse bedrifter som Statoil-Hydro, Yara, Statskraft, dvs. arvesølvet til det norske folk. Disse bedriftene genererer årlig utbytte på flere milliarder inn i statskassa, til deg og meg. Å selge unna dette til private spekulanter er en utrolig dum ide syns mange. Er det som er merkelig med frp, -de vil gjennomføre masse tiltak som gjør statskassa fattigere, mens de samtidig lover mer til alle gode formål (som skal betales av statskassen) Så vær obs når Frp prøver å lure deg til å tro at "we can have more, for less" Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Vær enda mer obs om de rødgrønne lover noe... F.eks. renseanlegg (miljø), infrastruktur, svømmebasseng (med vann i!), varm mat på skolen også videre. De bare øker skattene og soper inn pengene med de beste intensjoner slik at at vi skal betale den med glede uten å få noe som helst tilbake for det vi betaler for. "They cant make less with even more!" Men nå spøker det heldigvis i det minste for selv de lovlige spilleautomatene, som selvsagt kun er lovlige fordi inntektene går til AP... Blir kvalm av sånne folk jeg! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Har skattene økt inneværende stortingsperiode? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 De bringer FRPs politikk på bane uten å fremheve sin egen...hvor er logikken i det?Antageligvis fordi det er enklere å være i opposisjon og påpeke hva andre gjør feil. Det fins grenser for hvor mange ganger Ap kan si "Norge er beviselig et av verdens beste land å bo i, og vi vil fortsette politikken som har fått oss dit". Uansett hvor bra man har det så vil man alltid klage over noe, og det er det som FrP har gjort suksess på ved å finne de småtingene mange nordmenn er misfornøyde over og terpe på de. Et parti i opposisjon trenger ingen helhetlig politikk, så lenge de får folk til å tro at de vil gjøre noe med det som irriterer dem akkurat nå. Da er nok den beste strategien for andre partier å påpeke det de mener er uheldige konsekvenser av FrPs politikk. FrP er et veldig populært parti som enda ikke har klart å komme i regjering, så denne strategien har nok ikke vært helt feilslått. Jeg er ganske sikker på at hvis vi startet et parti i dag hvis eneste punkt på programmet var "Vi gir 100.000,- cash til alle med én gang vi kommer på tinget", så hadde vi fått veldig mange stemmer. Da ville nok "jammen.. velferd, barnehager" virke tannløst i forhold, mens man nok hadde hatt mere suksess hvis man påpekte hva en slik pengeutdeling ville ført til. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 [...]Det får holde til å begynne med. Kan du nå plukke ut en håndfull idiotiske forslag? Jada, uten problemer. Ønsker du en ren oppramsing slik du selv gjorde, eller vil du også vite hvorfor forslagene er idiotiske? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 De bringer FRPs politikk på bane uten å fremheve sin egen...hvor er logikken i det?Antageligvis fordi det er enklere å være i opposisjon og påpeke hva andre gjør feil. Det fins grenser for hvor mange ganger Ap kan si "Norge er beviselig et av verdens beste land å bo i, og vi vil fortsette politikken som har fått oss dit". Uansett hvor bra man har det så vil man alltid klage over noe, og det er det som FrP har gjort suksess på ved å finne de småtingene mange nordmenn er misfornøyde over og terpe på de. Et parti i opposisjon trenger ingen helhetlig politikk, så lenge de får folk til å tro at de vil gjøre noe med det som irriterer dem akkurat nå. Da er nok den beste strategien for andre partier å påpeke det de mener er uheldige konsekvenser av FrPs politikk. FrP er et veldig populært parti som enda ikke har klart å komme i regjering, så denne strategien har nok ikke vært helt feilslått. Jeg er ganske sikker på at hvis vi startet et parti i dag hvis eneste punkt på programmet var "Vi gir 100.000,- cash til alle med én gang vi kommer på tinget", så hadde vi fått veldig mange stemmer. Da ville nok "jammen.. velferd, barnehager" virke tannløst i forhold, mens man nok hadde hatt mere suksess hvis man påpekte hva en slik pengeutdeling ville ført til. Det tror jeg faktisk du har rett i, og det viser igjen hvorfor norge er et så lukrativt land for kriminelle... Vi har nesten ingen ting mellom ørene, men papirene våre er god som gull! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 De bringer FRPs politikk på bane uten å fremheve sin egen...hvor er logikken i det?Antageligvis fordi det er enklere å være i opposisjon og påpeke hva andre gjør feil. Det fins grenser for hvor mange ganger Ap kan si "Norge er beviselig et av verdens beste land å bo i, og vi vil fortsette politikken som har fått oss dit". Uansett hvor bra man har det så vil man alltid klage over noe, og det er det som FrP har gjort suksess på ved å finne de småtingene mange nordmenn er misfornøyde over og terpe på de. Et parti i opposisjon trenger ingen helhetlig politikk, så lenge de får folk til å tro at de vil gjøre noe med det som irriterer dem akkurat nå. Da er nok den beste strategien for andre partier å påpeke det de mener er uheldige konsekvenser av FrPs politikk. FrP er et veldig populært parti som enda ikke har klart å komme i regjering, så denne strategien har nok ikke vært helt feilslått. Jeg er ganske sikker på at hvis vi startet et parti i dag hvis eneste punkt på programmet var "Vi gir 100.000,- cash til alle med én gang vi kommer på tinget", så hadde vi fått veldig mange stemmer. Da ville nok "jammen.. velferd, barnehager" virke tannløst i forhold, mens man nok hadde hatt mere suksess hvis man påpekte hva en slik pengeutdeling ville ført til. Det tror jeg faktisk du har rett i, og det viser igjen hvorfor norge er et så lukrativt land for kriminelle... Vi har nesten ingen ting mellom ørene, men papirene våre er god som gull! Veldig enig i det arnegn skriver, kloke ord dette. Har du bevis på at Norge er et mer kriminellt land enn andre? Jeg tror faktisk vi har veldig lite kriminalitet iforhold til andre land. Men noen greier vel ikke å se ting i perspektiv. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 De bringer FRPs politikk på bane uten å fremheve sin egen...hvor er logikken i det?Antageligvis fordi det er enklere å være i opposisjon og påpeke hva andre gjør feil. Det fins grenser for hvor mange ganger Ap kan si "Norge er beviselig et av verdens beste land å bo i, og vi vil fortsette politikken som har fått oss dit". Uansett hvor bra man har det så vil man alltid klage over noe, og det er det som FrP har gjort suksess på ved å finne de småtingene mange nordmenn er misfornøyde over og terpe på de. Et parti i opposisjon trenger ingen helhetlig politikk, så lenge de får folk til å tro at de vil gjøre noe med det som irriterer dem akkurat nå. Da er nok den beste strategien for andre partier å påpeke det de mener er uheldige konsekvenser av FrPs politikk. FrP er et veldig populært parti som enda ikke har klart å komme i regjering, så denne strategien har nok ikke vært helt feilslått. Jeg er ganske sikker på at hvis vi startet et parti i dag hvis eneste punkt på programmet var "Vi gir 100.000,- cash til alle med én gang vi kommer på tinget", så hadde vi fått veldig mange stemmer. Da ville nok "jammen.. velferd, barnehager" virke tannløst i forhold, mens man nok hadde hatt mere suksess hvis man påpekte hva en slik pengeutdeling ville ført til. Det tror jeg faktisk du har rett i, og det viser igjen hvorfor norge er et så lukrativt land for kriminelle... Vi har nesten ingen ting mellom ørene, men papirene våre er god som gull! Veldig enig i det arnegn skriver, kloke ord dette. Har du bevis på at Norge er et mer kriminellt land enn andre? Jeg tror faktisk vi har veldig lite kriminalitet iforhold til andre land. Men noen greier vel ikke å se ting i perspektiv. Skal innrømme at jeg ikke har noe "bevis", men jeg har hatt ett innbrudd i leiligheten min og frastjålet dataustyr for nærmere 20.000,-, blitt slått ned og ranet i Oslo én gang og har blitt frastjålet mobilen 3 ganger og bilen min 2 ganger... I alle tilfellene har sakene blitt henlagt selv om den harsjrøykende taperen som rappet bilen min 2 ganger har innrømmet at det var han som gjorde det. Hvilket perspektiv dette gir deg vil jeg gjerne høre mer om! Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Med glede Virker som en del av dere som stemmer på FRP kun ser saker i samfunnet ut ifra hvordan de selv opplever det. Du har vært uheldig ja, men jeg har kun blitt frasjtålet to ting i hele mitt liv. Den ene var en mp3 spiller, den andre en sykkel. Sykkelen fant politiet like etterpå. For meg har dette aldri vært et problem. Jeg stiller meg sterkt tvilsom til at kriminalitet er et stort problem i Norge iforhold til andre land, da vi alltid har vært et fredlig land. Vi oppdager nok mer kriminalitet enn tidligere, og folk er flinkere til å anmelde. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Er normalt en snill kar jeg også Cuz o skjønner godt hva du mener. Er på den ene siden litt enig i den myke politikken også i forhold til kriminelle. De skal jo ut igjen i samfunnet før eller siden og alt det der... Men folk blir preget av hva de opplever, og den som ikke skjønner det har ikke opplevd det nok! Det som er nevnt over er jo bare peanuts i forhold til de som som får nær familie og venner både voldtatt og drept... Se litt på oppklaringsprosenten når det gjelder slike saker! Det hjelper jo ikke å anmelde når ingen har tid til å bry seg om det? Leste i VG at politiet hadde funnet over 70 stjålne mobiltelefoner i en leilighet i Oslo hvorav bare bare 4 var meldt stjålet? Hva forteller dette deg om ikke at samfunnet er i ferd med å gi opp i forhold til kriminalitet? Jeg setter som før sagt ting på spissen, men jeg lover deg at hvis ikke noe snart skjer kommer jeg til å sette meg ved siden av bilen min med et balltre og knuse hodet til den jævelen så snart jeg får en sjans! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 [...]Det får holde til å begynne med. Kan du nå plukke ut en håndfull idiotiske forslag? Jada, uten problemer. Ønsker du en ren oppramsing slik du selv gjorde, eller vil du også vite hvorfor forslagene er idiotiske? Jeg venter fortsatt i spenning. Dette er ikke MSN TheMartine. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg venter fortsatt i spenning. Dette er ikke MSN TheMartine. Jeg venter også fortsatt i spenning. Ville du ha en punktvis oppramsing, eller ønsket du forklaring også? Prøv å vær litt samarbeidsvillig nå, så får du det fortere som du vil. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 [...]Det får holde til å begynne med. Kan du nå plukke ut en håndfull idiotiske forslag? Jada, uten problemer. Ønsker du en ren oppramsing slik du selv gjorde, eller vil du også vite hvorfor forslagene er idiotiske? Jeg venter fortsatt i spenning. Dette er ikke MSN TheMartine. Har ikke lest alle innleggene jeg... Venter du på en oppramsing av hva de rødgrønne IKKE har gjort som lovet eller på hva du forventer at Frp ikke kommer til å holde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå