Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 80 tikking.


MusiQ

Anbefalte innlegg

Heisann, min søster har en Audi 80 1,8 Quattro, men den tikker noe helt inzane! Hva kommer det av? Ho ville helst vite hva som er galt før ho sender den på verksed, hvis ho ikke får noe til å fikse det.

Nå er jeg desverre ikke så gammel at jeg har noe serlig peiling på bil.

Takker på forhånd.

g0 pr0!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde Audi 80 for en del år tilbake. Den begynte å tikke en gang og da viste det seg at motoren hadde for lite olje. Jeg fylte på en tår og tikkingen forsvant etter tre minutters kjøring.

 

Verdt å sjekke i alle fall.

Lenke til kommentar
Jeg hadde Audi 80 for en del år tilbake. Den begynte å tikke en gang og da viste det seg at motoren hadde for lite olje. Jeg fylte på en tår og tikkingen forsvant etter tre minutters kjøring.

 

Verdt å sjekke i alle fall.

Hmm.. Tikker forsatt, mulig det er noe med ventilene kanskje? :hmm:
Lenke til kommentar

tikker den etter motoren er varm eller kun ved oppstart?

 

mazdaen min tikket hele tiden, helt til jeg kjørte en oljerens og skiftet olje. da tikker den kun når oljen er kald. når motoren er oppvarmet høres motoren helt fin. i mazda er det helt normalt med tikking, og det er ventilløfterene som er problemet. med andre merker har jeg ikke peiling, men det kan vel være nokså likt. relativt billige deler, men versksteder skal nok ha kjappe ca 5000kr i deler(det er mange løftere inni motoren) og så kommer arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...