MusiQ Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Heisann, min søster har en Audi 80 1,8 Quattro, men den tikker noe helt inzane! Hva kommer det av? Ho ville helst vite hva som er galt før ho sender den på verksed, hvis ho ikke får noe til å fikse det. Nå er jeg desverre ikke så gammel at jeg har noe serlig peiling på bil. Takker på forhånd. g0 pr0! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg hadde Audi 80 for en del år tilbake. Den begynte å tikke en gang og da viste det seg at motoren hadde for lite olje. Jeg fylte på en tår og tikkingen forsvant etter tre minutters kjøring. Verdt å sjekke i alle fall. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Jeg hadde Audi 80 for en del år tilbake. Den begynte å tikke en gang og da viste det seg at motoren hadde for lite olje. Jeg fylte på en tår og tikkingen forsvant etter tre minutters kjøring. Verdt å sjekke i alle fall. Hmm.. Tikker forsatt, mulig det er noe med ventilene kanskje? Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvis du er helt sikker på at det er nok olje, har nok ventilløftera tatt kvelden. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Hvis du er helt sikker på at det er nok olje, har nok ventilløftera tatt kvelden. Muulig det, skal undersøkes. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 tikker den etter motoren er varm eller kun ved oppstart? mazdaen min tikket hele tiden, helt til jeg kjørte en oljerens og skiftet olje. da tikker den kun når oljen er kald. når motoren er oppvarmet høres motoren helt fin. i mazda er det helt normalt med tikking, og det er ventilløfterene som er problemet. med andre merker har jeg ikke peiling, men det kan vel være nokså likt. relativt billige deler, men versksteder skal nok ha kjappe ca 5000kr i deler(det er mange løftere inni motoren) og så kommer arbeidet. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Den tikker hele tiden. Skal egentlig være en veldig stillegående bil. Får til og med beskjed om å stoppe motoren på Drive-By på McDonalds. Naboen kan en del om det, kan ta å spørre han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå