Gå til innhold

Bærbar med I7 CPU! (iBUYPOWER)


Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har funnet en bærbar med I7 til "rimelig pris".

 

Sjekk ut den her.

 

Hva synes dokker ?

 

 

Aldri hørt om merket engang, jeg vet bare at jeg kommer ikke til å kjøpe et ukjent merke flere ganger....når det er sagt så synes jeg den virket veldig gammeldags av utseende...

 

 

Geir

Lenke til kommentar
Jeg har funnet en bærbar med I7 til "rimelig pris".

 

Sjekk ut den her.

 

Hva synes dokker ?

 

 

Aldri hørt om merket engang, jeg vet bare at jeg kommer ikke til å kjøpe et ukjent merke flere ganger....når det er sagt så synes jeg den virket veldig gammeldags av utseende...

 

 

Geir

 

Clevo ukjent merke?!? Da trur jeg du må følge litt bedre med. De er ledende innen gaminglaptoper. De er alltid først ute med ALT av ny teknologi.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet en bærbar med I7 til "rimelig pris".

 

Sjekk ut den her.

 

Hva synes dokker ?

 

 

Aldri hørt om merket engang, jeg vet bare at jeg kommer ikke til å kjøpe et ukjent merke flere ganger....når det er sagt så synes jeg den virket veldig gammeldags av utseende...

 

 

Geir

 

Clevo ukjent merke?!? Da trur jeg du må følge litt bedre med. De er ledende innen gaminglaptoper. De er alltid først ute med ALT av ny teknologi.

 

 

Beklager, var nok litt snar i lesingen, trodde det var et helt ukjent merke...den så bare så billig ut :blush:

Lenke til kommentar

Huff. Fremdeles fortsettes idiotien med å putte desktopcpuer i enorme bærbare. Ikke at konseptet er galt, men det har jo egentlig ganske lite for seg.

 

Varm koloss som er så tung og strømkrevende at den blir ubrukelig til vanlig bærbarbruk, man må ha en vanlig, lett bærbar med grei batteritid i tillegg. Da kan man like godt ha en stasjonær istedet.

 

Misforstå meg rett; enkelte kan ha behov for dette - men tenk GODT over det før man kjøper en slik. En halvtime batterilevetid er ikke gøy. En maskin som er så tung at den blir værende hjemme er ikke praktisk. En stasjonær kan fort vinne stort når man ser på kostnaden over tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Nei kan nesten ikke kalle den bærbar heller "Lett flyttbar PC".

 

Sikkert noen som trenger kraft til og spille hos kompiser og så orker de ikke ta med en vanelig PC da er jo dette genialt. ;)

Lenke til kommentar

I Norge heter denne Multicom Kunshan D900F. Clevo laptoper eksisterer knapt under eget navn - fabrikken er "barebone"-leverandør til forskjellige importører verden over, disse setter sitt eget navn eller merke på dem. Et høyt respektert amerikansk merke er Sager, kjent blandt "entusiaster" som leverandør av laptoper av den høytytende sorten. Andre er f.eks. Kobalt i England, Cyber-System i Tyskland, osv. Clevo var også "under skallet" på Alienware sine maskiner for noen år siden. Falcon Northwest er et annet merke.

 

Angående prisen: En moderat spesifisert D900F er omtrent på samme nivå prismessig som en stor Macbook pro - ytelsesmessig er det total overkjøring.

 

Stasjonær kontra bærbar: Uansett hvordan man snur og vender på det; Det er langt lettere og mer komfortabelt å flytte på eller ta med seg en D900F på reiser, enn selv en liten og hendig stasjonær. Ta med seg kabinett + keyboard + skjerm osv? Nei takk, det går bare ikke.

 

Selvfølgelig er det mange som ser på en høytytende men bærbar datamaskin som optimalt for deres bruk, meg selv inkludert. Det burde være unødvendig med surmagede kommentarer angående dette. Ikke noe for deg? Neivel. Dermed ikke noe for noen andre heller? Spar meg. Det er utrolig kjekt å kunne ta med seg krevende prosesseringsarbeide rundt omkring, uten å være avhengig av at det står en høytytende datamaskin klar til bruk hvor enn du kommer. Til LAN-bruk er den også veldig hendig, vil jeg tro; et GTX 280M kort kommer man langt med - Selv et krevende (maskinvare) spill som Crysis går fint med "high" innstillinger.

Dette er rett og slett en lett flyttbar, høyt ytende datamaskin, som ytelsesmessig kan konkurrere med selv veldig moderne og høyt ytende stasjonære maskiner. Og ja, det koster selvfølgelig penger å flytte denslags innmat inn i en mobil platform - det skulle bare mangle. Det burde være unødvendig å nevne at Clevo's løsninger med tanke på kjøling noe helt for seg selv.

 

Men spilling er et bonus på en slik maskin, ikke hovedargument. Selv om den selvfølgelig kan spille hva det skal være, med fin flyt. Er spilling et hovedargument, sammen med mobilitet, så vil vel en annen Clevo - M980 - være et enda bedre alternativ. (Multicom Kunshan M980).

Denne har 2 stk. GTX 280M i SLI, men uten Core i7 prosessor, X58 hovedkort og trippel kanal DDR3 minne.

 

Ellers er det jo ofte slik at den sureste kritikken kommer fra den som ikke har råd.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Du bør tenke nøye over hva du mister med å kjøpe den fra iBUYPOWER.

iBUYPOWER warrants this product and its parts against defects in materials or workmanship for one(1) year labor and one(1) year parts from the original date of invoice.

 

The notebook/laptop computer battery is excluded under the one(1) year warranty coverage. The notebook/laptop computer battery has ninety(90) days warranty coverage due to the battery being a consumable and wear out component. The LCD screen is warranted in accordance to specifications given by the LCD Manufacturer, and are typically classified as ISO standard Pixel Fault Class II, in accordance to the ISO 13406-2 standard (accessible from the official International Organization for Standardization website at www.iso.org). By this classification, the LCD Screen of the notebook/laptop computer may have (1) to (5) red, green, blue, bright or dark spots called "On-Pixels" that often appear on LCD Screens. According to the specification from LCD Manufacturers, the existence of five(5) "On-Pixels" is permissible and has met the Manufacturer QA Standards. Therefore in such an instance the Seller has no obligations to issue a sale return or replacement.

 

This warranty extends only to products distributed by iBUYPOWER is effective only if the products are purchased and operated in the USA. (Within the USA including US 48 States, Alaska and Hawaii.)

 

If repairs are required, the customer must obtain a RMA number and provide proof of purchase. RMA and services are rendered by iBUYPOWER or Authorized Service Centers only. Any shipping costs after 30 days (starting from the original date of purchase) on any item returned for repair are the customers’ responsibility.

 

For post warranty repair, the procedure is the same however; you are responsible for shipping charges both way, current labor (rate per hour), and the current price of part(s) used in repair.

 

Edit: Tilleggspakkene for forsikring/garanti var heller ikke mye å skryte av.

 

"Accidental damage protection" gir gratis rep på ett tilfelle i perioden den dekker. Pixelgarantien gir dekning mot pixelfeil i 30 dager. Pixelfeil som dukker opp etter 30 dager går inn under de vanlige betingelsene.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Du bør tenke nøye over hva du mister med å kjøpe den fra iBUYPOWER.
iBUYPOWER warrants this product and its parts against defects in materials or workmanship for one(1) year labor and one(1) year parts from the original date of invoice.

 

The notebook/laptop computer battery is excluded under the one(1) year warranty coverage. The notebook/laptop computer battery has ninety(90) days warranty coverage due to the battery being a consumable and wear out component. The LCD screen is warranted in accordance to specifications given by the LCD Manufacturer, and are typically classified as ISO standard Pixel Fault Class II, in accordance to the ISO 13406-2 standard (accessible from the official International Organization for Standardization website at www.iso.org). By this classification, the LCD Screen of the notebook/laptop computer may have (1) to (5) red, green, blue, bright or dark spots called "On-Pixels" that often appear on LCD Screens. According to the specification from LCD Manufacturers, the existence of five(5) "On-Pixels" is permissible and has met the Manufacturer QA Standards. Therefore in such an instance the Seller has no obligations to issue a sale return or replacement.

 

This warranty extends only to products distributed by iBUYPOWER is effective only if the products are purchased and operated in the USA. (Within the USA including US 48 States, Alaska and Hawaii.)

 

If repairs are required, the customer must obtain a RMA number and provide proof of purchase. RMA and services are rendered by iBUYPOWER or Authorized Service Centers only. Any shipping costs after 30 days (starting from the original date of purchase) on any item returned for repair are the customers’ responsibility.

 

For post warranty repair, the procedure is the same however; you are responsible for shipping charges both way, current labor (rate per hour), and the current price of part(s) used in repair.

 

 

Det er helt klart andre leverandører som er mer tillitsvekkende en dette firmaet. Dersom man av en eller annen årsak ikke vil kjøpe hos Multicom, mener jeg.

Lenke til kommentar

Thomit: misforstå meg rett; jeg har ingenting imot at de som virkelig føler behov for slike maskiner kjøper de, jeg bare påpeker at det er mer enn ytelse som kan bety noe i en bærbar maskin. Det er så alt for lett å se seg blind på spesifikasjoner når det gjelder ytelse.

 

Selv holder jeg meg i samme prisleie men i motsatt ende når det gjelder vekt og størrelse. Jeg betaler gjerne mye ekstra for en skikkelig maskin som er nede i 1kg vekt.

Lenke til kommentar
Det der er ganske standard betingelser om du kjøper i USA. Det er mange som kun ser på prisen og ikke tenker over at de mister alt av rettigheter de er vant med fra Norge.

 

Det er riktig. Dog er det leverandører i utlandet som opererer med noe bedre garantier -MEN - man bør se veldig nøye etter om disse garantiene også er gjeldende ved levering til utlandet.

 

Uansett er det et sjansespill å handle utenlands. Ved eventuell reklamasjon/reparering kan det fort vise seg å bli meget dyrt.

 

I dette tilfellet (Ibuypower), så kommer en D900F tilsvarende (nesten) som min egen , på 2798 dollar - ekslusive frakt. Det er litt i underkant av 17000 kroner. Hos Multicom betalte jeg ca. 23000 kroner. Inkludert frakt. Hvilke andre avgifter man må plusse på, har jeg ikke kunnskap om. La oss si at man sparer 4-5000 kroner da. Verdt å sjanse på? Your choice, my good man :-)

Lenke til kommentar
Thomit: misforstå meg rett; jeg har ingenting imot at de som virkelig føler behov for slike maskiner kjøper de, jeg bare påpeker at det er mer enn ytelse som kan bety noe i en bærbar maskin. Det er så alt for lett å se seg blind på spesifikasjoner når det gjelder ytelse.

 

Selv holder jeg meg i samme prisleie men i motsatt ende når det gjelder vekt og størrelse. Jeg betaler gjerne mye ekstra for en skikkelig maskin som er nede i 1kg vekt.

 

Sier du at en slik laptop kan sammenlignes med en D900F rent ytelsesmessig? Betaler du rundt samme pris som en D900F for en laptop på 1kg, har du kjøpt katta i sekken.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sier bare at det er mer enn ytelse som kan bety noe.

 

Betalte 15k for en ultraportabel for noen år siden. Tilsvarende ligger på omtrent samme pris idag, og jeg ville ikke funnet på å kjøpe ny maskin nå uten ssd, dermed er man fort oppe i samme prisleie.

 

Det er bare en ting som får prisen på bærbare til å gå i været, og det er om man har behov utenom det vanlige. Behov utenom de modellene som det går store volum av. Enten behovet er for grei ytelse og god skjerm med lav vekt eller ekstrem ytelse i en slepbar.

 

(En typisk netbook er ikke god nok når det gjelder det jeg ser etter i en liten og lett pc, både skjerm og ytelse er sterkt begrenset i disse.)

Lenke til kommentar
Thomit: misforstå meg rett; jeg har ingenting imot at de som virkelig føler behov for slike maskiner kjøper de, jeg bare påpeker at det er mer enn ytelse som kan bety noe i en bærbar maskin. Det er så alt for lett å se seg blind på spesifikasjoner når det gjelder ytelse.

 

Selv holder jeg meg i samme prisleie men i motsatt ende når det gjelder vekt og størrelse. Jeg betaler gjerne mye ekstra for en skikkelig maskin som er nede i 1kg vekt.

 

Da snakker vi to meget forskjellige utgangspunkt. Ditt utsagn om "idiotien ved å putte en desktop cpu" osv. - vel, for noen er det ikke idioti i det hele tatt, men faktisk veldig lurt. Og Clevo er noen luringer, de har gjort det der lenge nå.

Dette er selvsagt ikke en maskin man bærer med seg overalt til enhver tid - til det er vekten, størrelsen og batterilevetiden for ugunstig. Men det burde være inneforstått. Fullstendig overkill til å ta med seg på kafé for å surfe på nettet med, ikke sant? Dette er først og fremst et arbeidsverktøy. Men - heller ikke så gærnt hvis man drar på ferie men gjerne vil spille Crysis av og til likevel?

For min del har denne maskinen overflødiggjort min gamle stasjonære. Ikke har jeg voldsomt behov for å surfe på nettet når jeg er ute av huset heller. Derimot har jeg behov for å kunne ta med meg mine data, programmer, spill osv. når jeg reiser bort. Og da har ikke en liten, lett og hendig bærbar den ytelsen jeg krever, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Nei, jeg sier bare at det er mer enn ytelse som kan bety noe.

 

Betalte 15k for en ultraportabel for noen år siden. Tilsvarende ligger på omtrent samme pris idag, og jeg ville ikke funnet på å kjøpe ny maskin nå uten ssd, dermed er man fort oppe i samme prisleie.

 

Det er bare en ting som får prisen på bærbare til å gå i været, og det er om man har behov utenom det vanlige. Behov utenom de modellene som det går store volum av. Enten behovet er for grei ytelse og god skjerm med lav vekt eller ekstrem ytelse i en slepbar.

 

(En typisk netbook er ikke god nok når det gjelder det jeg ser etter i en liten og lett pc, både skjerm og ytelse er sterkt begrenset i disse.)

 

En ultraportabel blir eid av D900F. Slutt å sammenligne D900F med drittPC`er.

 

Det er folk som faktisk trenger en stasjonær CPU til å knuse tall, både på kontoret og utenfor kontoret. Da kan de ikke han en drittdårlig CPU/GPU som finnes i de ultraportable.

 

For de som kjøper denne laptopen er det nettopp ytelsen som betyr noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...