Trondster Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 1/8s, 16mm, ISO 200, f/4 Kunne hatt litt dypere sorte toner, men et glimrende bilde! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Gikk for en mattere look - personlig smak. Takk ellers Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Virkelig stilig, cruel! Well done. Thank you =) Her er ett ifra igår.. Legger det under en liten spoiler tag, tror jeg ;=) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Her er ett ifra igår.. Legger det under en liten spoiler tag, tror jeg ;=) Morsom lek med former! :D Artig epleform på venstresiden. Ble interessant og spennende, med en dæsj makaber. Lenke til kommentar
Laze Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 *WW2-babe* trenger vell ikke si så mye om denne. Både dette og det forrige du posta fra samme sesjon(?) likte jeg særs godt ... og props til stylisten, han/hun har gjort en kjempejobb Her i gården fortsetter det med bilder av damas tatoveringer, og jeg prøver så smått å omstille meg til å skyte i svart-hvitt i hele oktober... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Virkelig stilig, cruel! Well done. Thank you =) Her er ett ifra igår.. Legger det under en liten spoiler tag, tror jeg ;=) Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Du har laget mye veldig bra i det siste, men denne sliter jeg med. Ser ut som en amputert kropp. :/ Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Thank you Trondster =) Jepp, Ingardj, det er litt av poenget at det skal være litt surrealistisk og abstrakt... tror jeg velger å ta kommentaren din som ett komplimang, faktisk =) Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Måtte dra med en kamerat ut på Fornebu etter at han så min forrige serie, så her kommer jammen meg enda flere bilder fra samme lokasjon: Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Flotte komposisjoner, linjespill og kontraster Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Her er et par bilder fra Kypros igjen. Merkelig hus i Nicosia / Lefkosia, like ved grensa til Nord-Kypros (byen er delt). Litt abstrakt (igjen). Subspace II - Below. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Flotte komposisjoner, linjespill og kontraster Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Abstrakt macro kan vel dette kalles;) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 @Caliber: Fete linjer, digger blåfargen du får frem! @Zaft: Noe så tøft, hva svarte er dette? og større versjon er absolutt å foretrekke. Denne var spennende Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 @Caliber: Fete linjer, digger blåfargen du får frem!@Zaft: Noe så tøft, hva svarte er dette? og større versjon er absolutt å foretrekke. Denne var spennende Takk skal du ha, første tur med min nye Canon 10-22mm, veldig fornøyd så langt. Vidvinkel og dramatisk linjeføring går hånd i hånd Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 http://farm4.static.flickr.com/3525/395325...debf374ae_o.jpg stor versjon ble uklar/fuzzy eller hva man skal kalle det, er ett nærbilde av en te-lys sak med bobler i, som jeg da stilte fokus via live view så jeg fikk det jeg ville Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 http://farm4.static.flickr.com/3525/395325...debf374ae_o.jpg stor versjon ble uklar/fuzzy eller hva man skal kalle det, er ett nærbilde av en te-lys sak med bobler i, som jeg da stilte fokus via live view så jeg fikk det jeg ville Abstrakt makro er artig, ja. Jeg har jo også tatt bilde av telysholder med bobler i, og det ble bl.a. slik: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 1/8s, 16mm, ISO 200, f/4 Har du et UV-filter på objektivet ditt ? Mener jeg tok det av. Skaper vignettering på 16mm. Syntes det er litt flare på bildet,kan også være gjenskin fra lammelene. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Ikke direkte krise for min del. Er jo direkte blits mot linsen, så det kunne vært verre. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 trenger vell ikke si så mye om denne. Flfeblalblabaafeeblemmmsmam nam nam... Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Bokeh`n på dette objektivet er ikke av den fineste, f.eks er ikke blenderbladene tilstrekkelig avrundet. Bokeh avhenger av mange faktorer og jeg er ikke helt enig med deg at den ikke er fin. Større brennvidde og jo nærmere du fokuserer vil sløre bakgrunnen betydelig mer. Dessuten avhenger det like mye av formen på ting som er ute av fokus og hvilket farger man omgås med. Mye "rot" i bakgrunnen gir mye rot når ting går ut av fokus i bildet. Bokeh er og blir et uferdig diskutert emne uansett. Om det handler om rundinger, graderinger.... eller ingen av delene. Prøv noen portretter Napoleon. I hope it shines EDIT: Bilde nummer en Napoleon presenterer er aldeles utsøkt og understreker det jeg mener med "smooth bokeh". Knallflott! Jo, jeg er nok litt vel sær når det kommer til de såkalte *utbrente høylysene* i bokeh`n. Se på dette eksempel hvor man lett kan *telle* de 9 blenderlamellene -> Jeg hadde gjerne sett de mer *avrundet her*. Men herreminhatt det skal sies at objektivet er supert når det kommer til optiske kvaliteter, mekanisk også for den sakens skyld. I morgen kveld får jeg sjansen til å ta noen portretter og det skal bli en fornøyelse; forhåpentligvis PS: med Sigma sin 105mm makro blir høyslysene veldig fremtredende og kantete... PPS: stort bilde, men det er kun på 145KB så jeg tar sjansen likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå