Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*WW2-babe*

trenger vell ikke si så mye om denne.

Både dette og det forrige du posta fra samme sesjon(?) likte jeg særs godt ... og props til stylisten, han/hun har gjort en kjempejobb :)

Her i gården fortsetter det med bilder av damas tatoveringer, og jeg prøver så smått å omstille meg til å skyte i svart-hvitt i hele oktober...

3950773862_9e04657d2d_b.jpg

Lenke til kommentar
@Caliber: Fete linjer, digger blåfargen du får frem!

@Zaft: Noe så tøft, hva svarte er dette? og større versjon er absolutt å foretrekke. Denne var spennende :D

Takk skal du ha, første tur med min nye Canon 10-22mm, veldig fornøyd så langt. Vidvinkel og dramatisk linjeføring går hånd i hånd :)

Lenke til kommentar
Bokeh`n på dette objektivet er ikke av den fineste, f.eks er ikke blenderbladene tilstrekkelig avrundet.

Bokeh avhenger av mange faktorer og jeg er ikke helt enig med deg at den ikke er fin. Større brennvidde og jo nærmere du fokuserer vil sløre bakgrunnen betydelig mer. Dessuten avhenger det like mye av formen på ting som er ute av fokus og hvilket farger man omgås med. Mye "rot" i bakgrunnen gir mye rot når ting går ut av fokus i bildet.

Bokeh er og blir et uferdig diskutert emne uansett. Om det handler om rundinger, graderinger.... eller ingen av delene. Prøv noen portretter Napoleon. I hope it shines :)

EDIT: Bilde nummer en Napoleon presenterer er aldeles utsøkt og understreker det jeg mener med "smooth bokeh". Knallflott!

Jo, jeg er nok litt vel sær når det kommer til de såkalte *utbrente høylysene* i bokeh`n. Se på dette eksempel hvor man lett kan *telle* de 9 blenderlamellene -> Jeg hadde gjerne sett de mer *avrundet her*. Men herreminhatt det skal sies at objektivet er supert når det kommer til optiske kvaliteter, mekanisk også for den sakens skyld. I morgen kveld får jeg sjansen til å ta noen portretter og det skal bli en fornøyelse; forhåpentligvis :thumbup:

PS: med Sigma sin 105mm makro blir høyslysene veldig fremtredende og kantete... :nei:

PPS: stort bilde, men det er kun på 145KB så jeg tar sjansen likevel

post-69577-1253909035_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...