Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2009

Anbefalte innlegg

Ikke noe vits å krangle på det nei, Shocktrauma.. ;)

Mer høst. Blir nok en del av disse fremover. Fargene nå er helt sykt pene.

bilde

Glemmer å legge til stor versjon, men det er her. For de andre bildene ligger de på flicksidene..

Å fyy F! Det der var rett og slett vakkert. Kunne du sendt meg et litt større bilde på PM så jeg kan bruke det som wallpaper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde en shoot med ei klassevenninne i dag, just for fun.

..bilde..

Ligger mer på Flickr!

Kult, men jeg ville vurdert en annen crop. Prøv å crop slik at haken er i midten, for nå er det litt "tungt" på høyresiden. Skarpt og fint, men jeg ville prøvd å få øyet litt lysere. Og hva med litt lett softing av hud og dodge&burn? Men for all del, thumbs up! :)

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

bilde

Glemmer å legge til stor versjon, men det er her. For de andre bildene ligger de på flicksidene..

Å fyy F! Det der var rett og slett vakkert. Kunne du sendt meg et litt større bilde på PM så jeg kan bruke det som wallpaper?

Takk! Artig med tilbakemeldinger, det gir meg inpisrasjon :) Det kan du få, skal sende når jeg er på rett pc..

Vakkert bilde :) Men er det Sigma 150 mm du bruker?

Jau, det er blitt mitt nye standardobjektiv. :p 150mm føles veldig bra ut på FF. Men det er stort, så kanskje ikke noe jeg går i gatene med. Folk tror jeg kan "zoome" til månen med denne, spesielt med solblenderen på. Det er jo ikke helt tilfelle. Hopp over 105mm sigma hvis du vil ha et slik (sånn generelt, vet ikke hva du har), og gå for denne. Bedre på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Huff,håpet og slippe disse botaniske bilder fra deg nå som blomster er på vei til å visne hen.

Men den gang ei :)

:(

Du får ikke ta det så tungt da :)

Alltid en glede og se på bildene dine,trives veldig godt med motivselekteringen og komposisjonene dine,selv om jeg kanskje begynner og bli ørlite grann lei vinduskarmen din :)

Lenke til kommentar
Hadde en shoot med ei klassevenninne i dag, just for fun.

..bilde..

Ligger mer på Flickr!

Kult, men jeg ville vurdert en annen crop. Prøv å crop slik at haken er i midten, for nå er det litt "tungt" på høyresiden. Skarpt og fint, men jeg ville prøvd å få øyet litt lysere. Og hva med litt lett softing av hud og dodge&burn? Men for all del, thumbs up! :)

Takk for kritikk. Lagd en ny versjon nå, softing, lysere øyne, og en litt annen crop. Har ikke så mye mer å gå på ift. cropping. Dodging og burning har jeg lite peiling på, dessverre :no:

3947654453_96cf6d393f.jpg

Lenke til kommentar
Takk! Artig med tilbakemeldinger, det gir meg inpisrasjon :) Det kan du få, skal sende når jeg er på rett pc..

Kan jeg og få et? 1680x1050? :innocent:

Du trenger ikke altså, men det ville vært kjempefint!

Ja, her er en med to svarte striper på sidene :p Ble veldig halvveis, men er et stress å lage for web på nytt..

post-24165-1253734284_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det :) Jeg tenkte å ivareta huden til en viss grad, fjernet alle småkviser osv, men lot f.eks føflekken under nesen hennes være. Nå er dette første gang jeg har brukt studioet (og softbox/gel), så jeg har naturligvis ikke allverdens peiling på studiofotografering - er standarden at om man bruker softing, så må også alle uregelmessigheter i huden fjernes?

Lenke til kommentar

Softing er fyfy, egentlig. Det eneste du skal gjøre er egentlig å jevne ut huden.. div. fjerne uregelmessigheter. Men store ting som føflekker kan beholdes om ønskelig.. Men ekstra store hudporer burde fjernes, og hud med for mye rødt etc burde jevnes ut mere med resten...

Evt. kan du ta chille måten og bare fjerne det værste du vil fjerne, og kjøre Portraiture plugin... gjør det på endel bilder jeg, ihvertfall...litt latskap, though =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...