potetskrell Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Ser litt slitsomt ut den bakgrunne på øverste. Har du flere? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 "Dance like a butterfly, sting like a bee" er et velkjent sitatpluss ei and jeg kom over da jeg var ute for å teste min nye C.Z 100mm makro planar Helt nydelig det sommerfuglbildet...... Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Ser litt slitsomt ut den bakgrunne på øverste. Har du flere? Bokeh`n på dette objektivet er ikke av den fineste, f.eks er ikke blenderbladene tilstrekkelig avrundet. Men her er noen eksempler til Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Fra Geitmyra - skolehagenes 100-års-jubileum. Her var det også salg av noen fargeglade coleus (spragler). RandiA Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Panorama fra Sjonfjellet Fikk ikke posisjonert meg slik at jeg fikk med mere av landskapet rundt. Men passe fornøyd lell. Endret 22. september 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Men passe fornøyd lell. Med god grunn Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du er glad i sorthvitt for tiden KS.. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Ser litt slitsomt ut den bakgrunne på øverste. Har du flere? Bokeh`n på dette objektivet er ikke av den fineste, f.eks er ikke blenderbladene tilstrekkelig avrundet. Men her er noen eksempler til Bokeh avhenger av mange faktorer og jeg er ikke helt enig med deg at den ikke er fin. Større brennvidde og jo nærmere du fokuserer vil sløre bakgrunnen betydelig mer. Dessuten avhenger det like mye av formen på ting som er ute av fokus og hvilket farger man omgås med. Mye "rot" i bakgrunnen gir mye rot når ting går ut av fokus i bildet. Jeg vil trekke frem Ingardj sine bilder. De er stort sett svært enkle med motivet flott plassert i bildet og en bakgrunn som er plassert svært mye lengre unna enn det du viser Napoleon. På hans Flickr-profil har han bl.a. brukt 50mm f/1.2 på 2x crop, 150mm f/2.8 på 35mm-format og 50mm f/1.4. Men igjen. Det er når ting står nært hverandre at ting blir klussete, selv for Kongen Ingardj. Det skal sies at jeg synes alle bildene jeg linker til holder høy kvalitet, men bokeh ikke er pen. 1, 2, 3, 4, 5, ... så er det ca 155 andre alt for fine bilder Bokeh er og blir et uferdig diskutert emne uansett. Om det handler om rundinger, graderinger.... eller ingen av delene. Prøv noen portretter Napoleon. I hope it shines EDIT: Bilde nummer en Napoleon presenterer er aldeles utsøkt og understreker det jeg mener med "smooth bokeh". Knallflott! Endret 23. september 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Flott landskap KS. Og dette, som flere du legger ut, passer i s/h. Men den busken som stikker opp på høyre side, får øynene mine til å ville se mer lenger nede. Nydelig bilde, helt klart! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Tatt med et vanlig kompakt kamera, bare for og nevne det. Men skal kjøpe meg speilrefleks om få dager Endret 23. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det er et svært fint bilde, men neste gang må du endre størrelsen, slik det er nå er det alt for stort og derfor tar det lang tid å laste. Bildet skal ikke være lengre enn 1024 piksler i bredden, ditt bilde er 2048x1536, altså er det litt for stort.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ah beklager det, skal edite posten og få det mindre Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Takk for kommentarer på Panorama fra Sjonfjellet! Simon: Ja jeg er hekta på sort hvitt for tiden. men det er det jeg holdt på med i de gode gamle filmdager, med mørkerom og og kjemikalier. Kanskje er det nostalgien som tar meg. Endret 23. september 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nå er det vel 1280 som er maks-grensen og ikke 1024. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ikke noe vits å krangle på det nei, Shocktrauma.. Mer høst. Blir nok en del av disse fremover. Fargene nå er helt sykt pene. Glemmer å legge til stor versjon, men det er her. For de andre bildene ligger de på flicksidene.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Pent, Ingard! Gleder meg også til å fotografere røde og oransje i høst. Høsten har ikke kommet for fullt i Grimstad, for her er det jo sommer hele året. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Takk for kommentarer på Panorama fra Sjonfjellet! Simon: Ja jeg er hekta på sort hvitt for tiden. men det er det jeg holdt på med i de gode gamle filmdager, med mørkerom og og kjemikalier. Kanskje er det nostalgien som tar meg. Mørkerom er gøy. Nå er det vel 1280 som er maks-grensen og ikke 1024. Tom Jatta. Tom rir reglene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ah beklager det, skal edite posten og få det mindre Har du ikke mulighet og redusere bildestørrelser i eksisterende progammer så er PIXresizer et kjempefint verktøy til og gjøre det. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) 1 sek f/3.5 14 mm ISO 200 Prøver å kultivere frem en dyster fotografisk stil som formidler frykt og angst. Endret 23. september 2009 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Fungerer bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå