Caliber Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Fra gårsdagens fototur: Setter stor pris på tilbakemeldinger! Forøvrig fortsatt mye bra i denne tråden, la oss holde det gående Endret 14. september 2009 av Caliber Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Spiraler har alltid vært fascinerende for meg! Virvler også - her litt av dagens fangst med "virvelbokeh-bilder" fra Oly E-P1 + Industar-69 (prøver å finne ut av det, men er ikke helt rett frem dette her): Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Stilfullt, Caliber. Sånn umiddelbart ville jeg kanskje visket vekk de små restene av himmelen som finnes til venstre, for jeg synes et rent hvitt felt tar seg bedre ut enn slik det ser ut nå. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Fra gårsdagens fototur: Setter stor pris på tilbakemeldinger! Forøvrig fortsatt mye bra i denne tråden, la oss holde det gående Svært pent. Finner ikke noe å kritisere.. a_aa: Litt plagsom bokeh, eller? Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 a_aa: Litt plagsom bokeh, eller? Enten liker man den (ikke ukjente Noctilux er kjent for den), eller så misliker man den... Prøver å finne ut hvilke forhold den oppstår sterkest under med Tessar-kloningen I-69, så jeg har en mulighet for å bruke den med overlegg (istedet for "Oisann, der kom en sånn snodig bokeh igjen, gitt!") - men som sagt, det er ikke rett fram... For at den skal bli tydelig, er det et samspill mellom fokusavstand, avstand til bakgrunn, blenderåpning, lys/skyggespillet i bakgrunnen som jeg må finne mer ut av for å ha noenlunde kontroll. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Takk for hyggelig tilbakemelding, skal få fjernet den siste biten av himmelen før jeg sier meg fornøyd og lar det være. Endret 15. september 2009 av Caliber Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 a_aa: Litt plagsom bokeh, eller? Enten liker man den (ikke ukjente Noctilux er kjent for den), eller så misliker man den... Prøver å finne ut hvilke forhold den oppstår sterkest under med Tessar-kloningen I-69, så jeg har en mulighet for å bruke den med overlegg (istedet for "Oisann, der kom en sånn snodig bokeh igjen, gitt!") - men som sagt, det er ikke rett fram... For at den skal bli tydelig, er det et samspill mellom fokusavstand, avstand til bakgrunn, blenderåpning, lys/skyggespillet i bakgrunnen som jeg må finne mer ut av for å ha noenlunde kontroll. Henviser til signaturen min, personlig syns jeg det du driver med her er ganske spennende! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Trives godt med det jeg også Eneste ulempen er at det kan bli vel mye "testskyting" på bekostning av "fotografering" - det var forresten mye lettere å unngå da jeg nesten kun brukte analogt, da skulle hver film ha noen godbiter, og jeg ble mer opptatt av å faktisk prøve å få til noen gode bilder. Forhåpentligvis ender jeg tilbake dit etterhvert, og da med en god følelse for hva kamera og objektiver kan levere som en bonus etter denne eksperimenteringen. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ingard, nå må du ta en liten pause her, du stjeler all oppmerksomheten med de flotte bildene dine! Fra spøk til alvor, du har noen virkelig flotte fargetoner i mange av bildene dine, en fryd for øyet. Lenke til kommentar
LilleHjelper Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Utrolig mange flotte bilder her! Jeg slenger likevel ut et fra en kald kveld langs kysten i sør: Endret 15. september 2009 av LilleHjelper Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ingard, nå må du ta en liten pause her, du stjeler all oppmerksomheten med de flotte bildene dine! Fra spøk til alvor, du har noen virkelig flotte fargetoner i mange av bildene dine, en fryd for øyet. Takk Pent det der Lillehjelper! Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "flatterende" for motivet/personen ? Den type perspektiv burde heller være flørtende,gjerne med et tetter utsnitt. Men Men,det er min ydmykende mening Det går bra, jeg er ikke veldig ydmyket lol..... Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 a_aa: Jeg fikk sirkulær bokeh i dag jeg og! Første vedlegg. Alt er forøvrig fra dagens fjelltur. Ligger mye mer på Flickr min! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nydelig, nok en gang. Gi meg en lyd om du bestemmer deg for å lage en how-to for stilen din, kan saktens behøve noen pekere Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 a_aa: Jeg fikk sirkulær bokeh i dag jeg og! Første vedlegg. Definitivt en stilig virvel der, ja! Har ikke fått til dette med såpass lang fokusavstand som du har her, men jeg er jo ikke kommet så langt i eksperimenteringen ennå... Flott bilder med gode eksponeringer i småtricky lys! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Var ute en tur i dag også. Er fortsatt mye jeg kan bli bedre på, men ble ganske fornøyd med dette: Det var litt sent, og jeg var litt lat/turte ikke å stå midt i veien, så måtte bruke litt tele.. Men ble som sagt ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Mange fine bilder her IJ, har du en hage med en stor flora, eller finner du blomstene tilfeldig? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Trør litt rundt omkring Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Trør litt rundt omkring OK, jeg har sett mange flotte blomster _ved_ hager etc, men klarer pokker ikke å gå bort å ta bilde av dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå