Gå til innhold

Litt spørsmål om co-location.

arnizzz

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe rack-plass i et datasenter. Såkalt co-location.

Jeg er litt usikker på hvordan det i praksis gjøres med nett-tilgang? Fikser de alt av redudante ISPer, BGP routing osv? Får jeg da f.eks to porter på deres switch som jeg kan koble til mine brannmurer og sette opp Public IPene jeg har fått tildelt der?

Hva med UPS? Må dette tas med selv? Jeg antar at de fleste har felles backup generatorer.

Erfaringer ønskes. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av strøm får du x antall watt på deres strømnett så stiller de ups/agregat etc selv.

på nett varierer det etter hvor du har colo samt pakken din, av de billigste får du en 100mbit port med x antall gb maks for måneden som igjen de stiller med redudansen for.

du stiller bare med server, ekstrautstyr som kvm/ups varierer litt.

leide tidligere en 2U colo pakke for 1U server så fikk jeg satt min 1U ip kvm i skapet også.

jeg fikk da ikke komme inn i selve datasenteret men overlot utstyret til en tekniker med kort forklart/notert hvordan jeg ville ha det koblet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

ved leie av fullskap bruker de være ganske fleksible og skreddersy til dine behov, men vil nok koste flesk skal du ha i norge.

så på en oslo levrandør, for fullskap med 16A krets skulle de ha 10k og da får du med hele 3mbit :D

jeg ville nok skissert opp akkurat hva behovet mitt er i forhold til fysisk tilgang,strøm,nett,ipr så mailet de forskjellige levrandørene for prisforespørsler.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...