Gå til innhold

Eksternt USB lydkort fra Creative

Gjest Slettet-5U1CsALJ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-5U1CsALJ

Hei! :)

Sitter pr. dagsdato med et "Creative MegaWorks 5.1 THX 550" system. Dette ønsker jeg å bruke sammen med min laptop, og jeg har tenkt å invistere i ett passende (les: bra!) eksternt USB lydkort. Foreløbig har jeg sett meg ut "Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1".

Det jeg da lurer på er om det lydkortet vil fungere sammen med mitt MegaWorks? MegaWorks har nemlig 3 minijack innganger, og jeg trenger derav ett lydkort med 3 minijack utganger (front, rear, center/sub). Så vidt jeg klarer å se, har dette lydkortet kun to minijack utganger (rear og center/sub), mens frontutgangen er delt i to, nemlig høyre og venstre. Skal en derimot tro VG-nett artikkelen, har den alle de tre minijack utgangene jeg trenger..

X-Fi-enheten er utstyrt med et vell av tilkoblinger. Her finner du fem minijack-tilkoblinger (front, bak, center/sub, lyd inn og mikrofon), to stereo rca-kontakter og optisk utgang.

Så hva er i bunn og grunn greia? Har VG-nett riktig? Vil jeg kunne nytte mitt MegaWorks på laptopen ved kjøp av dette lydkortet, eller ikke..?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...