Gå til innhold

Optimal trening for en basketballspiller! Styrke og spenst?

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 år, ca. 185 cm og jeg tror jeg er nærmere 90 enn 80 kg. Har seriøst ikke veid meg på veldig lenge.

Jeg er altså ikke feit, men har nok et ekstra lag med fett jeg kunne vært foruten.

Jeg trener basketball 2 ganger i uka. Disse treningene varer i en og en halv time og jeg blir ganske sliten til slutt.

Har også nettopp begynt å trent litt styrke, men uten noen slags plan. Jeg trenger altså en treningsplan.

Jeg kan tenke meg at en kombinasjon av styrketrening og spensttrening kan være bra, og kanskje noe intervalltrening i form av løping.

Jeg lurer også på hvordan mitt kosthold bør være. Jeg spiser mer eller mindre sunn mat, men jeg spiser gjerne uhorvelig mye. Og jeg spiser ris til middag om trent hver dag. At jeg spiser mye gjør ikke så mye jeg er i fysisk aktivitet, da er vekta på ca. det samme. I de periodene jeg har vært i liten fysisk aktivitet har jeg også lagt på meg litt. Jeg har altså lyst til å miste noen kilo, men jeg burde kanskje ikke gjøre det mens jeg skal trene opp styrken?

Endret av Kubjelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...