Krokan Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hei Min svigerfar har anskaffet seg mobilt bredbånd fra Telenor, tror det er et Opticon USB modem han har fått, men er ikke helt sikker. Prøver å hjelpe han over telefon for å få dette til å virke, men så langt uten hell. Har fått han til å gå inn på nettverksinnstillinger og mobilt bredbånd, lagt inn Norge og Telenor, men det ser ikke ut til å virke. Noen tips om hva som må gjøres videre? Han har ikke annen internett-tilgang der han er, så det er ikke mulig å få lastet ned drivere osv. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Det er nok ikke helt rett frem, og han må nok ha internett-tilgang for å laste ned drivere, her er det en kar som har fått det til i Ubuntu 8.04 x64 hvertfall.... Lykke til Endret 28. august 2009 av MrEspen Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Mener man ikke trenger noen spesiell driver for dette i nyeste versjon av ubuntu ivartfall. Gå inn på telenorinstillingen og sett pin-kode. brukernavn og passord er begge: telenor telenor Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Man må vel også taste inn pin koden til sim kortet som sitter i usb modemet? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Ba han sette sim-kortet i en mobiltelefon og deaktivere pin-koden i går, har ikke snakket med han etter det. Linux Mint 7 og Ubuntu 9.04 er jo i bunn og grunn samme distro. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Står fremdeles fast, har lagt inn brukernavn, passord, pin og puk under innstillinger, har også huket av for automatisk tilkobling, men fortsatt ikke noe nettilgang. Noe mer som må gjøres? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Puk skal ikke være nødvendig APN=telenor kanskje? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 For det første: dette har jeg ikke særlig peiling på. Men jeg hjalp en kompis med å få opp Telenor mobilt kontor eller hva det heter på en Ubuntu-maskin. Vi måtte ringe opp leverandøren (Telenor) for å få info om hvilket telefonnummer SIM-kortet brukte. Dette la vi inn som brukernavn OG passord: altså telefonnummeret som brukernavn og passord. Dette virker greit etter at vi puttet SIM-kortet inn i en vanlig mobiltelefon og fjernet SIM-kode-kontrollen. Lykke til. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvis du evt. mangler noen instillinger kan du finne de fleste her. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Bruker selv mobilt bredbånd fra Telenor sammen med Mint 7. Sitter på en Windows maskin nå, men mener mine innstillinger er : brukernavn - online , passord - telenor , + pin kode. Har ett modem med navn Globetrotter eller noe slikt, har ikke innstallert noen drivere. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Takker for tipsene, skal få han til å prøve så snart jeg får tak i han. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Prøvde å forandre brukernavn fra online til telenor, også dette fungerte. Legger ved ett skjerm bilde slik det ser ut hos meg nå. Får spørsmål om passord for å "låse opp nøkkelring" når jeg velger mobilt bredbånd, her skriver jeg inn "telenor" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå