Gå til innhold

Telenor mobilt bredbånd med Linux Mint 7

Anbefalte innlegg

Hei

Min svigerfar har anskaffet seg mobilt bredbånd fra Telenor, tror det er et Opticon USB modem han har fått, men er ikke helt sikker. Prøver å hjelpe han over telefon for å få dette til å virke, men så langt uten hell. Har fått han til å gå inn på nettverksinnstillinger og mobilt bredbånd, lagt inn Norge og Telenor, men det ser ikke ut til å virke. Noen tips om hva som må gjøres videre? Han har ikke annen internett-tilgang der han er, så det er ikke mulig å få lastet ned drivere osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: dette har jeg ikke særlig peiling på. Men jeg hjalp en kompis med å få opp Telenor mobilt kontor eller hva det heter på en Ubuntu-maskin.

Vi måtte ringe opp leverandøren (Telenor) for å få info om hvilket telefonnummer SIM-kortet brukte. Dette la vi inn som brukernavn OG passord: altså telefonnummeret som brukernavn og passord.

Dette virker greit etter at vi puttet SIM-kortet inn i en vanlig mobiltelefon og fjernet SIM-kode-kontrollen.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Bruker selv mobilt bredbånd fra Telenor sammen med Mint 7.

Sitter på en Windows maskin nå, men mener mine innstillinger er : brukernavn - online , passord - telenor , + pin kode.

Har ett modem med navn Globetrotter eller noe slikt, har ikke innstallert noen drivere.

Lenke til kommentar

Prøvde å forandre brukernavn fra online til telenor, også dette fungerte.

Legger ved ett skjerm bilde slik det ser ut hos meg nå.

Får spørsmål om passord for å "låse opp nøkkelring" når jeg velger mobilt bredbånd, her skriver jeg inn "telenor"

post-54477-1251488096_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...