del_diablo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Er registeret crap? Den FÅR du begrunne. En gigantisk box overfylt med hex verdier som ikke blir rensket ordtellig, gjør direkte program kopiering umulig i mange tilfeller, gir ingen fordeler over å ha en /etc mappe(vil heller si at det gir disfordeler). At det er utført elendig + at det ikke gir noen fordeler over en /etc mappe er god nok grunn for meg til å kalle det crap. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 dette er nok en grunn til å bruke Linux. men på windows partitionen min virker CCleaner perfekt. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Ifølge microsoft sine norske ingeniører så ødelegger ccleaner(eller crap cleaner som de kaller det) registeret. Det sletter visst mer enn det skal. Min erfaring er at cclean sletter mindre i registeret enn det kunne. MS er nok bare misunnelig på at noen klarer å lage et LITE, bra og nyttig program. Har programmet på alle mine PCer som har Windows, er et av de første som insalleres på "ny" Windows. Anbefaller det til alle, men husk å slå av "Yahoo" ved installering Endret 31. august 2009 av morten_b Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Tror de har litt mer peiling på sitt eget register enn deg tror jeg. Og ccleaner fikk skylden for mitt problem og "upgrade" var eneste løsning for å reparere registeret. Endret 31. august 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Registry cleaners er mere eller mindre en vits / hoaks når det kommer til ureferete "left overs" og innvirkning på systemet. Litt info om hva noen av windows proffene har av meninger om dette: Bill Castner (Mark Russinovich) http://www.whatthetech.com/2007/11/25/do-i...gistry-cleaner/ Mark Russinovich's Blog http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...ct-of-life.aspx Endret 31. august 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Takker for fine lenker syar2003, da spesielt den første. Godt lesestoff, kommentaren til Bill Bright, litt lenger ned på siden bør også sjekkes ut, den gir et litt mer kritisk syn på det hele. Er fortsatt ikke sikker på om rengjøring av registeret er til noen nytte, men selv har jeg som sagt bare hatt positive erfaringer med CCleaner, da både registermodulen -samt fjerningen av "unødvendige" filer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) - Endret 4. september 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå