ukjentbrukergitt Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hellu folks. Lyst på ett nytt allrounder objektiv til mitt Nikon D80. Har nikkor 18-135 mm fra før av, men er ike fornøyd med det, er kit objektiv. så nå har jeg lyst på noe nytt, ikke FOR dyrt, men sånn rundt 3 laken funker fint, eller mer, kom med forslag. tenkte meg noe med samme rekkevidde som den andre. Vil hovedsaklig ha mindre CA og god bildekvalitet enn 18-135 mm. Kommer til å bli brukt til alt mulig, en del bybilder, men vil ha litt zoom, har et normalobjektiv fra før av. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Skal du ha noe som gir nevneverdig bedre kvalitet, må du nok gå for 16-85VR, koster rundt 4500 kr. Ellers er det bare andre kit-zoomer, og du vil neppe bli særlig mer fornøyd med dem enn 18-135 (med mindre du har en spesielt dårlig 18-135 da). 16-85VR er en god allround-zoom, bra bildekvalitet, bra vidvinkel og grei rekkevidde, bildestabilisator er alltid kjekt, og blendertallene tilsvarer 18-135 sånn ca... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå