Hallais2k5 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Har en Yamaha RX-V661 forsterker ( LINK ) og skal kjøpe ett surround anlegg som står i stil. Tenkte på en 5.1 løsning til maks 10K (mulig dette er litt overkill ifbm at forsterkeren er såpass billig). Det er viktig at høytalerne ser bra ut i tillegg til god lyd, helst svart pianolakk. Jeg er ikke opptatt av at det skal være kraftigst mulig bass, men klar og fin lyd er viktig! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hallais2k5 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Ingen som vet om ett surroundsett som står i stil med forsterkeren? Lenke til kommentar
tevil Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 tja, det meste passer forsåvidt med yamaha. Men den er dessverre ikke veldig kraftig så endel høyttalere med lav følsomhet kan nok bli vanskelig å få godlyden ut av. I tillegg til faren for å "sprenge høyttalerne". Har du tenkt å kjøpe via nett eller har du mulighet til å titte i hifi-sjapper? H/K HKTS11 til 5000kr på netshop. Denne pakken fikk faktisk endel skryt av LydogBilde. Har hatt de selv og var positivt overrasket. Var på musikk jeg var mest misfornøyd, men til film buldret det godt og jeg ble ikke lei lyden. De ble da kjørt på en noe kraftigere receiver, men tror ikke det skal by på noen problemer med du har heller. Ellers så blir alltid disse pakkene fra Surround.no anbefalt. Og da helst litt over budsjett når man inkluderer frakt. Feks Dynavoice Definition 5.1 eller Dynavoice F-6 med XTZ W10.16 som er ganske billig. Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Du kan jo kjøpe en billig brukt effektforsterker å koble til fronthøyttalerne, da blir lyden i de viktige fronthøyttalerne fet og bra (husk å sett senter til "Smal"). Funker fint til film og CD for meg, når jeg hører på CD bruker jeg uansett ikke surroundkretsene i surroundforsterkeren. Lenke til kommentar
Hallais2k5 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Går for den billigste pakken fra dynavoice. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå