Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

trives lite i klassen! burde jeg bytte?


Gjest Guest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_usikker_*

hei. jeg har kommet over et ganske stort problem. jeg går vg2 og går i den ene av to klasser. problemet her er at i klasse b, der hvor jeg går er det en del elever som er mye mer bråkete, og som jeg ikke liker så veldig. i gruppene i timen blir ikke mine ideer noe særlig verdsatt. og de jeg er på gruppe sammen med, gjør det meste etter det de vil, og ser nesten ikke meg. jeg har fått beskjed om at det er mer stille og kanskje hyggeligere elever i a klassen. det eneste problemet er at vi har i a, mindre ting som jeg intereserer meg mer for. jeg vurderer å bytte klasse, men jeg vet ikke helt hvor lurt det er. trivsel er jo det viktigste i skolen, men er ikke å holde på med det man intereserer seg for også veldig viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er viktig å holde på med noe man intresserer seg for ja, men det er også veldig viktig å trives godt, og føle at man blir verdsatt og at man kommer med gode innspill til gruppene man er med i.

 

Nå vet jeg ikke hva som tynger mest hos deg. Om det er trivsel eller interesse, men jeg hadde nok byttet klasse hvis jeg ikke hadde trivdes.

Lenke til kommentar
Tror folk vil kalle deg "nørd" om du bytter fra klasse A til klasse B pga. du tror læringsforholdene er bedre. VGS er ikke the end of the world, gjør det bra individuelt på prøver så ordner alt seg.

 

Å bli kalt nørd er ikke det farligste så lenge du har venner som aksepterer valget du tar. Om du har mange venner i klassen du går i og noen du misliker i den andre klassen ville jeg blitt og heller pratet med læreren din om det!

 

Ta valget selv :)

Lenke til kommentar
Tror folk vil kalle deg "nørd" om du bytter fra klasse A til klasse B pga. du tror læringsforholdene er bedre. VGS er ikke the end of the world, gjør det bra individuelt på prøver så ordner alt seg.

Hvis han uansett ikke trives med de han går i klasse med nå, spiller det vel ingen rolle om de kaller han nørd eller ikke. Om han vil trives bedre i klasse a, så tviler jeg på at et kallenavn vil veie negativt opp for det.

 

Til TS: gjør det dersom du tror du vil trives bedre i den andre klassen, og ikke tenk på hva andre synes om valget ditt. Men vær forberedt på å få mange spørsmål om hvorfor du bytta klasse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_usikker_*

tusen takk for alle svar :)

 

nå skal jeg snart begynne i den nye klassen, så uansett kommer jeg til å prøve det ut ^^ det virker som om det er det lureste. etter min mening på trivsel vs. interesse, så vinner trivsel. fordi at interesse er avhengig av trivsel. trives man ikke, er man ikke interessert. det er slik jeg føler det ihvertfall. jeg får se om klassebytte gjør ting bedre, og hvis ikke så tar jeg det problemet som det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...