Gå til innhold

Islamsanger i norsk barnehage - vannviddet rår.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes religion bør holdes utenfor barnhagene om dette da ikke er en barnehage med noen spesiell retning. Selv gikk jeg i en kristen barnehage når jeg var liten og tok ikke skade av dette, enn om det aldri var noe spesielt fokus på kristendom. Jeg er sikker på at de muslimske barna heller ikke gjør dette, altså tar skade. Men det kan fortsatt være bekymringsfullt. Det kommer litt an på konteksten og rettingen. Er dette generelle barnesanger eller er dette religiøst betont med henhold til Islam og Koranen?

Usikker.

:hmm:

Lenke til kommentar

Ja, dette blir mildt sagt en smule dobbelmoralsk. Enten eller. Det er rart at dette skal tillates når ikke en liten bordbønn før maten skal tillates. Jeg antar at barnehage lederen her kan ha tatt en en liten spansk en. Jeg er ikke så sikker på om dette faktisk er klarert, men at vedkommende her har agert utifra egen overbevisning. Ellers så tror jeg faktisk mange glemmer at Islam er en religion til tider.

:)

Lenke til kommentar
http://bit.ly/BuhBE

Synger om Allah og at han skal drive djevelen på flukt. Dette blir det nok bra integrering ut av.

Dette landet vil ende i borgerkrig tilslutt, med "rivers of blood".

Fornoen tekstlinjer!

Alle barna roper: Allahu akbar!

Allahu akbar betyr "gud er stor". Dette er vel ikke ulikt budskapet vi sang på søndagsskolen.

Å jage vekk djevelen er heller ikke ukjent barnelære husker jeg.

"Avdelingssjef Kerstin Berglund i Oslo kommune forsvarer sangene og avviser at de er forkynnende i sitt innhold.

Det synges sanger fra mange ulike kulturer og religioner i vår bydel. Barnehagene har nedfelt i sine årsplaner at de ønsker å feire merke- og høytidsdager for barna som går i barnehagen, sier Berglund og poengterer at 50 språk og kulturer er representert i bydel Gamle Oslo."

Du bommer her Robocoop, hvis du da ikke er imot religion i alle barnehager og skoler? Hvis ikke, synes jeg du bare lirer av deg simple usmakelige fordommer.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg. Sanger er koselige, ingen av sangene som har ondt budskap. Jeg mener, vi skaper ikker selvmordsbombere av denne gjengen, ei heller muslimer, de bare synger sanger med budskapet. Og SÅ om de "konverterer" fordi de sang muslimske sanger i barnehagen? Ikke noe problem om det blir flere muslimer i Norge. Ærlig talt, de gjør ikke noe galt.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet jeg. Sanger er koselige, ingen av sangene som har ondt budskap. Jeg mener, vi skaper ikker selvmordsbombere av denne gjengen, ei heller muslimer, de bare synger sanger med budskapet. Og SÅ om de "konverterer" fordi de sang muslimske sanger i barnehagen? Ikke noe problem om det blir flere muslimer i Norge. Ærlig talt, de gjør ikke noe galt.

Skifter du mening om innvandring og islam mellom hvert innlegg du skriver?

Lenke til kommentar

Dette er så DRØYT det kan bli!

i norge så tar vi inn muslimer i tusentall, vi bygger moskeer og vi kan ikke lengre synge julesanger som omhandler kristendommen! DET ER JUL! VI FEIRER AT JESUS BLE FØDT!!

og i dubai, som jeg ser på som en veldig lite konservativ muslimsk stat så får man ikke bygd en evangeliskluthersk kirke, riktig nok så er det 2 katolske kirker der da!

sjømannskirken der har ikke en gang lov til å kalle seg kirke. det er et forsamlingshus.

greit nok norge tar inn innvandrere og vi gjør ting så godt vi kan for de her. men jeg syns ting går for langt! Alt av religion skal ut av skolen syns jeg evt. at religionslære er en sak som gjøres til et "valgfag" ifra 1. klasse og om ikke så skal ALLE lære like mye om alle verdensreligionene

Lenke til kommentar

WTF?

Dette kan ikke være sant! Norge har en statsreligion, kristendommen er en viktig del av vår kulturarv og tradisjoner i samfunnet.

Nå skjønner jeg faktisk at snikislamisering er reelt.

Synes man snakker om å integrere mennesker i det norske samfunn....

Dette har gått alt for langt. Jeg håper virkelig at FRP gjør ett skikkelig godt valg i år. Hvis ikke tar jeg å gjør ferdig meg ferdig med sivilingeniørstudiet og hopper på første fly til USA.

Det norske samfunnet takler ikke 4 år til med kommunisme. Både i områdene rundt innvandring, skattetrykket på bedrifter, de latterlige lave straffene og de hotelene i kaller fengsel.

Lenke til kommentar
Du bommer her Robocoop, hvis du da ikke er imot religion i alle barnehager og skoler? Hvis ikke, synes jeg du bare lirer av deg simple usmakelige fordommer.

Dette er forkynning. Enkelt og greit. At barn lærer om religion er en annen ting. Dvs lærer hva de forskjellige religionen holder hellig, hva er grunnprinsippene osv.

Så nei, dette er ikke greit.

Lenke til kommentar
DET ER JUL! VI FEIRER AT JESUS BLE FØDT!!

Jeg gjør ikke det. Jeg feirer Jul, og ikke jesus. Det har ingenting felles. :)

Dette er uansett utrolig tåpelig. Enten så tillater man alle regligiøse sanger, eller så forbyr man alle religiøse sanger. Makan til pisspreik blant folk.

Lenke til kommentar

Nå er jeg i utgangspunktet en av de som syns det er på høy tid å kvitte oss med alt som heter religion i barnehager og skoler, og ikke minst moralske pretensjoner om hva som er rett og galt.

Men jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet. Djupedal reagerte på "O du som metter liten ful", det gjør ikke jeg. Det er bare en koselig takk-før-maten-sang. At det ved to anledninger ble sunget sanger om islam i en barnehage for å feire en islamsk høytid ser jeg også på som ganske irrelevant for det aller meste. Det samme gjelder å synge kristne sanger for å feire en kristen høytid.

Det virker for meg som om enkelte er så overbeviste om en slags islamsk konspirasjon at de tar absolutt alle enkelttilfeller og hendelser som en bit av et større bilde der det er soleklart at det endelige målet er sharia og steining.

Det syns jeg er litt søkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...