Mapster Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Usikker på om dette er rette kategori å spørre om dette i, men det er ingen egen kategori for regexp og det er trossalt i et java prosjekt jeg skal bruke det. Jeg holder på å skrive et program som skal sortere elementer basert på filtre definert ved regexp, så jeg trenger en måte å klippe/begrense tekst strenger ved hjelp av regexp. En problemstilling: Jeg har et regexp som begrenser elementer til en kategori, altså et regexp som er til felles for en mengde elementer. Ut av den mengden elementer ønsker jeg å trekke ut en særegenhet i elementnavnet. Hvis element navnet har denne strukturen: <egen_navn><kategori><...>, kan jeg da beskrive egennavnet i regexp ved "alt før <kategori>", i selve regexp? Grunnen til at jeg ønsker regexp til å trekke ut egen navnet er fordi programmet skal være generisk og skal kunne ta inn filtre fra bruker. Håper noen kan hjelpe meg på vei Endret 4. oktober 2009 av Mapster Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvilken øving har jeg gått glipp av nå ? INF121/INF102? Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Har ikke du fått med deg at det er innlevering på fredag :O Neida, er et personlig prosjekt jeg jobber med for tiden Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Tviler sterkt på at vi skulle hatt bruk for regex i inf102.. OT, skjønte egentlig ikke helt hva du mente. Kan du komme med et spesifikt eksempel? Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Dette er egentlig lettere enn du tror. Hvis du har lest deg opp litt på regex vet du at man kan definere backreferences via paranteser. I ditt tilfelle vil følgende regex holde: "(.*egennavn.*)kategori" I Matcher.groups(index) vil den første indeksen være hele matchet, mens de påfølgende vil være hver parantes: 0 => <egennavn><kategori 1 => <egennavn>< Du burde herifra fint klare å kvitte deg med <> om disse eksisterer i strengen din. Om dette er xml eller liknende, vær obs på newlines som kan krølle ting til. Da finnes det vel sikkert pakker som kan ta xml-parsing for deg //T Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Helt genialt! Tusen takk!! Var akkuratt det jeg var ute etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå