Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jøss, sykeste jeg har sett... 16.500,- for D300s! Det er strengt tatt en mindre justering av eksisterende utgave fra 2007.

Betyr i det minste at bruktpris på D300 ikke vil falle rett i dass. D700 koster bare 2000,- mer (hadde ikke vært i tvil hvilket jeg hadde kjøpt om jeg skulle velge).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden når hadde villedende pris noe som helst å si for butikkpriser? 16500 er vel en drøy tusing mer enn villedende pris på D300 ved lansering, og prisstigningen siden da tatt i betraktning er det rimelig fornuftig.

Billigste nettbutikk ligger litt over 15k, og det kommer nok til å falle med en tusing eller to i løpet av ganske kort tid.

Lenke til kommentar

Bare la merke til pris hos FotoVideo og Interfoto, og trodde jeg leste feil... Med det prinsippet snakker vi om 50.000 for D3s, da ser ikke D3x så dyr ut lengre allikevel ;)

Forventet ikke høyere lanseringpris på en "justert" 2 år gammel modell, enn den opprinnelige modellen. Hadde forventet dagens D300 pris + 2000,- maks.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg bare siterer meg selv fra tråden i nyhetsforumet:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å reagere på samme måten.

Kameraprodusent x lanserer ny kameramodell til blodpris. De som på død og liv må ha det beste og nyeste kjøper de få tilgjengelige eksemplarene til denne blodprisen. Produksjonen kommer i full gang, og prisen faller til mer fornuftige nivåer etter noen måneder. Lather, rinse and repeat :roll:

Hvis forskjellen mellom D300s og D700 ikke er på minst 4000 til juletider da kan vi begynne å snakke.

Lenke til kommentar

...eller betyr det at forhandlerne holder D300s-prisene kunstig høye for ikke å brenne inne med D300?

Når en ny modell (eller strengt tatt versjon av en modell) ikke feier den gamle av banen, vil det naturlig nok medføre at det ikke nødvendigvis blir noe større prisfall for den utgående.

Da D70s kom, og forhandlerne satt med haugevis av D70 på lager, dumpet de umiddlebart prisene på D70 - sånn at bla. jeg kunne snappe opp en til en veldig hyggelig pris. Imidlertid innså de raskt at det ikke var noe problem å selge D70 også etter at D70s var introdusert, så prisene gikk opp igjen i løpet av kort tid...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Kom igjen, gi meg D700s med full HD video please.....

Skal modifiserte utgaver av eksisterende modeller ut før ny hovedmodeller kommer så er det ikke klin umulig at vi ser D3s, D700s og D700xs lansert samtidig. D700x kan umulig komme uten video (selv om jeg ikke bryr meg om video, så er dette styrt av forventninger i markedet). Mye av jobben som gjøres med video for 24 Mpixels sensoren til D700x(s) vil ende ut i videostøtte som også kan brukes i eventuelle D700s, D3s og D3xs.

Lanseres D4 i 2011 som forventet så anser jeg dette som sansynlig. Kommer D4 i 2010 så kommer ingen s-modell til D3 (eller D700).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...