Kakepynt Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hei! Jeg kunne godt tenke meg å få litt hjelp av dere som har litt peiling på tv-apparater til å velge mellom to produkter. Denne: Samsung denne: LG eller denne: Samsung Jeg har tenkt til se en del tv på det, selvfølgelig. Og det er mulig jeg etterhvert får meg en dekoder med HD-muligheter. Ellers blir det nok PS3-oppkobling (derfor jeg kanskje helst vil ha FULL HD) når jeg får kjøpt det, og da også dvd eller blueray. Takker for all hjelp. Endret 31. august 2009 av Kakepynt Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg ville kjøpt Samsungen fra Elprice, altså denne. Jeg har ikke så mye peiling på tv men for meg så det ut som den var best ! Lenke til kommentar
Kakepynt Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Er det noen fler som har gode råd? Tiden begynner å renne ut, skjønner dere Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Jeg var på Elkjøp her om dagen, var spesielt interresert i LG LH4000 serien. Så litt på en 42" de hadde (42LH4000) og må si det var et vakkert syn! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44534...BE-D2583A1CB52E Med 100hz blir ikke bildet uskarpt selv i raske bevegelser noe som kommer god med til spilling etc. Dette med 720p Vs. 1080p, så er det lite materiale som støtter 1080p enda. men tenker du fremover i fremtiden, så vil det etterhvert bli mer og mer ting som støtter det, så skal du først kjøpe tv så er Full-HD greit å ha med. Når det kommer til om man faktisk ser forskjell, så ser de ganske like ut begge, men 1080p klinger bedre enn 720p. MEN, viss du skal ha en tv av de 3 du linker til, Så velger du lett den Samsungen fra Elprice. Husk også og ikke kjøpe for stor tv viss du sitter meter'n fra fjernsynet. Da blir det bare dumt Har selv en kamerat som kjøpte seg 42" og han sitter 1 meter i fra. (Jeg syns i hvert fall at 100hz er et must når man først kjøper seg tv, skal tross alt ha den en stund.) Endret 1. september 2009 av kidio007 Lenke til kommentar
Kakepynt Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Jeg var på Elkjøp her om dagen, var spesielt interresert i LG LH4000 serien. Så litt på en 42" de hadde (42LH4000) og må si det var et vakkert syn! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44534...BE-D2583A1CB52E Med 100hz blir ikke bildet uskarpt selv i raske bevegelser noe som kommer god med til spilling etc. Dette med 720p Vs. 1080p, så er det lite materiale som støtter 1080p enda. men tenker du fremover i fremtiden, så vil det etterhvert bli mer og mer ting som støtter det, så skal du først kjøpe tv så er Full-HD greit å ha med. Når det kommer til om man faktisk ser forskjell, så ser de ganske like ut begge, men 1080p klinger bedre enn 720p. MEN, viss du skal ha en tv av de 3 du linker til, Så velger du lett den Samsungen fra Elprice. Husk også og ikke kjøpe for stor tv viss du sitter meter'n fra fjernsynet. Da blir det bare dumt Har selv en kamerat som kjøpte seg 42" og han sitter 1 meter i fra. (Jeg syns i hvert fall at 100hz er et must når man først kjøper seg tv, skal tross alt ha den en stund.) Jeg kommer til å sitte fra 1,5m -3m når jeg ser på tv. Jeg har hørt at det holder med 32, men jeg fant fort ut at "like bra" 40" kan man få for samme pris. Så er veldig usikker. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Jeg var på Elkjøp her om dagen, var spesielt interresert i LG LH4000 serien. Så litt på en 42" de hadde (42LH4000) og må si det var et vakkert syn! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44534...BE-D2583A1CB52E Med 100hz blir ikke bildet uskarpt selv i raske bevegelser noe som kommer god med til spilling etc. Dette med 720p Vs. 1080p, så er det lite materiale som støtter 1080p enda. men tenker du fremover i fremtiden, så vil det etterhvert bli mer og mer ting som støtter det, så skal du først kjøpe tv så er Full-HD greit å ha med. Når det kommer til om man faktisk ser forskjell, så ser de ganske like ut begge, men 1080p klinger bedre enn 720p. MEN, viss du skal ha en tv av de 3 du linker til, Så velger du lett den Samsungen fra Elprice. Husk også og ikke kjøpe for stor tv viss du sitter meter'n fra fjernsynet. Da blir det bare dumt Har selv en kamerat som kjøpte seg 42" og han sitter 1 meter i fra. (Jeg syns i hvert fall at 100hz er et must når man først kjøper seg tv, skal tross alt ha den en stund.) Jeg kommer til å sitte fra 1,5m -3m når jeg ser på tv. Jeg har hørt at det holder med 32, men jeg fant fort ut at "like bra" 40" kan man få for samme pris. Så er veldig usikker. Når du sitter 2-3M unna fjernsynet så vil jeg si en 42" hadde passet fint. Finner du en fin 40" blir jo det også det samme. Sitter du veldig nærme en skjerm så blir bildekvaliteten verre enn om du hadde sittet lenger fra. En 32" ville jeg ikke kjøpt. Det er snakk om kanskje en 1000-lapp mellom gode 32- og 42", så vil du ha mer tv for pengene så velger du 40-42" Endret 1. september 2009 av kidio007 Lenke til kommentar
Kakepynt Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har funnet fram til en ny kandidat og hadde vært veldig fornøyd hvis noen kunne fortelle meg hvilken av disse; Philips 42" og Samsung 40" jeg hadde vært mest fornøyd med. Jeg er utrooooolig usikker på hvilken TV jeg skal velge, og har ikke lyst til å legge til mer enn 6000,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå