Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan kobler man en stp trådløs turtallsperre

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har greid å skaffe med en yamaha dt 50 r 2009 og har kjøpt meg en stp trådløs turtallsperre fra crash. Men så har jeg spurt de om hvordan den skal kobles og gjorde et forsøk som ble mislykka. så spørsmålet mitt er hvordan skal dette kobles? Det er 4 kabler som kommer fra turtall sperren: gul, grønn, svart og rød. slik som jeg har forstått dette så skal den røde kabelen til + (koblet den til nøkkelen så den går på når teninga går på). Den svarte kabelen koblet jeg først til jord og så direkte til batteriet fordi jeg trodde det var dårlig kontakt på jord. etter det koblet jeg grønn og gul til to kabler som kom fra cdi-boksen. Hvis jeg husker riktig så koblet jeg grønn til rød-hvit og gul til blå-hvit. Men da jeg testen den så ble det ingen forskjell :thumbdown: . Det er strøm som går til turtall sperren fordi når jeg trykker på fjernkontrollen hører jeg releen bryter.så jeg trenger hjelp for å finne ut hva som er galt. Takker for svar :thumbup:

Endret av steff1232145
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lokaliser og legg som følger.

Den røde til tenningslåsen.

Den sorte til rammen (den skal altså jordes, det er viktig at sperren jordes godt).

Den grønne til den stripete (rød-hvite) fra motoren. Den grønne ledningen skal altså kobles til pickupen din, (pickupen er da ledningen som fører strøm fra svinghjulet opp til cdi/coil). Altså: Grønn ledning kobles på Rød/Hvit ledning fra motoren.

Den gule skal så kobles på ledningen som går ut til coilen. Har du lokalisert denne(Blå-Hvit)?

: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...