Gå til innhold

[Løst]Help til å sette sammen en pc som skal fungere med Mac OSX Snow Leopard

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg ønsker å sette sammen en pc som jeg skal kjøre Mac OSX Snow Leopard på. Denne skal brukes til videoredigering litt og mest iPhone applikasjon utvikling.

Jeg vet at OSX støtter intell prosessorer, men hva annet må jeg ta hensyn til når jeg skal kjøpe hardware??

Håper noen kan hjelpe meg med dette, tar også imot tips om handlekurver :p

Takker for hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var nok lurt! :) Man må holde seg innenfor loven, uansett hvos tåpelig man synes det er.

Vet det, men når jeg har mac mini i hus syntes jeg det er en konge marskin altså... Pen å se på, bråker ikke. Evt. så kommer jeg vel til å sette i mer RAM en dag... Vet ikke om det er et sabla stress eller om Apple goidtar det :p

Lenke til kommentar
Kan jo nevne at det ikke er lov.

Fullt lov å legge inn osx på en vanlig maskin, selv om det kasnkje bryter med shrink wrap klausulen til Apple. Men at det er forbudt, er å ta i ganske hardt.

Håper du blir fornøyd med valget trådstarter.

Lenke til kommentar
Det er ikke lov. Hvis Apple skriver det i kontrakt da du kjøper den, har de full rett til å forby det.

Den «retten» vil kunne komme i konflikt med andre rettigheter, som for eksempel forbrukerrett, så det er ikke noen automatikk i at det er Apple som har rett — de er ikke noe lovgivende organ.

Lenke til kommentar
Den «retten» vil kunne komme i konflikt med andre rettigheter, som for eksempel forbrukerrett, så det er ikke noen automatikk i at det er Apple som har rett — de er ikke noe lovgivende organ.

Samt at shrink wrap klausulens gyldighet er svært omdiskutert. Men noen forbud mot norsk lov er det uansett ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
det er ikke noen automatikk i at det er Apple som har rett — de er ikke noe lovgivende organ.

True, det er bare kontrakter du inngår før du kjøper et produkt som er gyldige.

EULA godtar du først ved installering, altså er den ugyldig i Norge/EU.

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

Hvordan er det med hardware support i snøleoparden?

Vil den kunne kjøre på det meste av kurant/nyere hardware (tenker på chipset, sata-kontroller etc)?

Jeg har alltid trodd at apple sin OS kun kjørte på Apple/Mac hardware.

Kunne jo vært et spennende prosjekt....

Lenke til kommentar

I Norge så er vi værnet av mange gode lover, noe som faktisk gir oss langt mer spillerom enn det Apple ønsker og vi er dermed ikke begrenset til apple sin langt overprisede maskinvare når vi legger inn operativsystemet.

Men så skal det sies også at Apple har gjort sitt for at dette skal bli vanskelig, så man må ha tunga rett i munnen og vite hva man holder på med for at det skal gå bra, men det er i alle fall en bra mulighet for de som ønsker å leke seg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...