Gå til innhold

Ønsker tips til innkjøp av audiointerface/mixer

Bobben1

Anbefalte innlegg

Har et 10 kanals PreSonus Firepod FP10 kort som det ikke er mulig å gjøre digital mix på uten å benytte DAW som mixer. Skulle gjerne oppgradert til et kort som kan gjøre flere digitale "zero latancy" mixer uten å belaste DAW CPU og som gjerne kan benyttes som stand alone mixer (evt. satt opp via PC).

Er på utkikk etter en løsning som gjør det mulig å spille inn minst 10 spor samtidig med minimum 24/96kHz.

Har sett litt på brukt MOTU utstyr men det finnes sikkert andre løsninger også. Det ligger f.eks. en del brukt MOTU utstyr på bruktavdelingen på musikkweb.no.

Ville også være kjekt med fjernstyring av analogt input gain noe jeg tror er mulig på MOTU. I tillegg vil jeg gjerne at kortet skal kunne benyttes som en ren digital mixer (gjerne med DSP effekter) . Alt dette tror jeg lar seg gjøre med nyere MOTU produkter. Disse er igjen litt dyre så jeg må evt. snuse etter brukt utstyr.

Nå er det sikkert ikke bare MOTU som har gode løsninger så alle tips og forslag er av interresse.

En digital mixer med effekter som også kan benyttes som kontrollflate og audio interface ville kanskje vært det mest ultimate men vil nok havne i "feil" prisklasse vil jeg tro ;-)

Så en artikkel om Allen & Heath ZED R16 mixer i MusicTech bladet. Den så ut til å være midt i blinken borsett fra at det ikke var noen DSP effekter uten at det er et must. Prisen på denne er langt over det jeg vil bruke men tror den ville passet bra.... 16 kanaler er også "overkill" men det finnes dessverre ikke en Allen & Heath ZED R10...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snuser på Presonus Firestudio 26x26. Det ligger mange splitter nye slike på eBAY og ferdig levert i Norge (inkl. moms) så kommer de på ca. 4500kr. Det bør vel være ganske rimelig. Det gir 8 kanaler men med mulighet for utvidelse siden det kan tilknyttes til sammen 8 ekstra kanaler med 24/96kHz via ADAT I/O. En Presonus Digimax FS

(8 kanaler 24/96kHz) koster ca. 3300 ferdiglevert og fortollet inn til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...