Christoffero89 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 hei, har jobbet i 2 år som lærling i en jobb på fulltid og nå for litt over 1 uek gikk kontrakten ut og jeg gikk ned til deltid. jobbet 4 dager om deltid nå men vil slutte pga jeg trenger mer. har ikke noen kontrakt nå. hvor raskt kan jeg gå fra jobben? vil gå raskt hvis jeg finner noe annet Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 noen? skal si opp i dag Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 1. måned fra den første neste måned. Sier du opp i dag, så løper oppsigelsen din til 30. september. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er avhengig av hva som står i kontrakten din.. Kan også være 3 måneder. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Om kontrakten din har utgått så er den vel ugyldig? Da kan du vel gå på dagen om du vil? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Han har ingen kontrakt, da er det en måned som gjelder. § 15-3. Oppsigelsesfrister (1) Hvis ikke annet er skriftlig avtalt eller fastsatt i tariffavtale, gjelder engjensidig oppsigelsesfrist på én måned. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Dette gjelder for lengere arbeidsforhold: # For arbeidstaker som har vært ansatt i minst fem år sammenhengende i samme virksomhet når oppsigelsen gis, gjelder en gjensidig oppsigelsesfrist på minst to måneder. # Har arbeidstakeren vært ansatt i minst 10 år sammenhengende i samme virksomhet, er den gjensidige oppsigelsesfristen minst tre måneder. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 takk:) er nok 1mnd da kontrakten min som lærling på 1 år omgangen har gått ut så er vist en prøveperiode som deltid. leste noe om 14 dager på det eller 1 mnd. takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå