Gå til innhold

DET STORE SPØRSMÅLET: Hva heter tærne mellom lilletåen og storetåen?

Tsjaizer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et stort spørsmål krever et stort svar :wow:

Dette var litt av en problemstilling må jeg si :p har aldri tenkt på dette, ser ikke på det som noe særlig problem heller xD hvis jeg har problemer med tåa er det vel egentlig bare å vise den fram, itt no stress, med mindre du har på de samme skoa som du gymma i :p

men hvis du skulle forklare det gjennom telefon eller msn ville det blitt litt mer tungvindt må jeg si.

Jeg bringer dette til nestemann som gidder å svare :p

Lenke til kommentar
Får kanskje gjøre oppmerksom på at vi snakker norsk og ikke latin i Norge. Så hva tærne heter på latin er irrelevant.

Det var nærmest bare for å gjøre seg forstått i medisinsk sammenheng. Vi bruker jo mange latinske ord i norsk selvom vi ikke snakker det til daglig.

Men lilletå, ringetå, langetå, peketå og tommeltå er vel bedre da kanskje, peketåa bruker vi jo alle til å peke med og ringetåa … hm, bruker vi til å ringe med, eller har vi ring på den?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle lilletå, ringetå, langetå, peketå og tommeltå være bedre? De har jo ingen tradisjon i norsk overhodet og var vel bare et tulleforslag fra Louigi.

Titil, tåtil, tillaros, abelfru/meglerfru og store gubben hesten er angivelig navnene folk flest bruker, iallfall ca. 30 prosent av dem som svarte på en rundspørring om emner, jf. lenken i mitt første innlegg om saken. Personlig har jeg aldri hørt noen av dem brukt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...