Tsjaizer Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Noen som har noen innvendinger? Virker som det egentlig ikke er allmenne betegnelser på disse tærene, men det bør det være. Kanskje det er allerede? Tenk deg at du blir skadet i en av de tærne. Hva skal du da si til doktoren? Kjør debatt/diskusjon! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 et stort spørsmål krever et stort svar Dette var litt av en problemstilling må jeg si har aldri tenkt på dette, ser ikke på det som noe særlig problem heller xD hvis jeg har problemer med tåa er det vel egentlig bare å vise den fram, itt no stress, med mindre du har på de samme skoa som du gymma i men hvis du skulle forklare det gjennom telefon eller msn ville det blitt litt mer tungvindt må jeg si. Jeg bringer dette til nestemann som gidder å svare Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Lilletå, ringetå, langetå, peketå og tommeltå Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Noen som har noen innvendinger? Innvendinger til hva da? Du har jo bare presentert et spørsmål, om hva tærne heter. Jeg har ingen innnvendinger til at du spør om det. Mange andre har gjor det før deg, og noen har også funnet svar: http://www.abcnyheter.no/node/41447 Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 28. august 2009 Rapporter Del Skrevet 28. august 2009 Noen som har noen innvendinger? Innvendinger til hva da? Du har jo bare presentert et spørsmål, om hva tærne heter. Jeg har ingen innnvendinger til at du spør om det. Mange andre har gjor det før deg, og noen har også funnet svar: http://www.abcnyheter.no/node/41447 Det heter: Digitus pedis I = Storetå også er det Digitus pedis II III IV V Enkelt og greit Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 28. august 2009 Rapporter Del Skrevet 28. august 2009 Får kanskje gjøre oppmerksom på at vi snakker norsk og ikke latin i Norge. Så hva tærne heter på latin er irrelevant. Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Får kanskje gjøre oppmerksom på at vi snakker norsk og ikke latin i Norge. Så hva tærne heter på latin er irrelevant. Det var nærmest bare for å gjøre seg forstått i medisinsk sammenheng. Vi bruker jo mange latinske ord i norsk selvom vi ikke snakker det til daglig. Men lilletå, ringetå, langetå, peketå og tommeltå er vel bedre da kanskje, peketåa bruker vi jo alle til å peke med og ringetåa … hm, bruker vi til å ringe med, eller har vi ring på den? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Hvorfor skulle lilletå, ringetå, langetå, peketå og tommeltå være bedre? De har jo ingen tradisjon i norsk overhodet og var vel bare et tulleforslag fra Louigi. Titil, tåtil, tillaros, abelfru/meglerfru og store gubben hesten er angivelig navnene folk flest bruker, iallfall ca. 30 prosent av dem som svarte på en rundspørring om emner, jf. lenken i mitt første innlegg om saken. Personlig har jeg aldri hørt noen av dem brukt. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Storetå er nr. 1 fra høyre. Nest største tå er nr. 2 fra høyre. Slik fortsetter det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Man har jo storetåa og lilletåa. Kanskje man ikke har navngitt de i midten (mer allment) fordi man ikke kan bevege dem like individuelt som storetåa og lilletåa. Endret 29. august 2009 av Groening Lenke til kommentar
robolai Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Bruker selv storetå - peketå - langetå - ringetå - lilletå Lenke til kommentar
Groening Skrevet 29. august 2009 Rapporter Del Skrevet 29. august 2009 Hvilken kaller du langetå, da? For hos meg er den nærmest storetåa lengst, så det er lite logisk og kalle den i midten langetå. Midttå høres egentlig ikke så gale ut. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 11. september 2009 Rapporter Del Skrevet 11. september 2009 Slickepott, Långeman, Gullebrann, Tummetott och Vikkevire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå