Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mange kg til før jeg blir kvitt manboobs?


Gjest Exad

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg er en gutt på 21 år som ønsker å bli kvitt manboobs..

 

Jeg har gått ned fra 108 kg til 85 kg i løpet av 6 mnd og er 1.82cm høy

Men, etter å ha gått ned til 85 kg så har jeg forsatt mannepupper -.-

 

Jeg har forsatt en del fett på kroppen .. ser på magen at jeg har sånne "bølgeringer" og

fett på beina også spesielte lårene

 

 

Eneste jeg lurte på var

hvor mye må jeg ned slik at jeg blir kvitt fett fra bryste ???

Slik at jeg har et mål ..

 

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

imponerende at du har gått ned så mange kilo. Gratulerer :) men til poenget: for å bli kvitt fettet på brystet er vel styrketrening sammen med jogging bra? Benkpress tar spesielt på brystet og triceps. 48 timer mellom hver økt ellers kan du oppnå feil resultat hvis du trener for hardt. jogg JOGG JOGG! :)

 

Er umulig å sette en minste-vekt, siden folk er så forskjellige. Noen veier ikke så mye, men har litt mageflesk feks.

Jeg veier ca. 77 kg, 185 cm og 17 år og har litt mage som jeg ikke liker når jeg er i sittende posisjon. =/

 

hvordan trener du nå da?

Lenke til kommentar

Jeg trener ikke og har ikke trent får å gå ned i vekt ..Har klart det med slanking.

 

Siden jeg ser at jeg forsatt har en del fett igjen

så håper jeg på at jeg klarer å minste fett fra bryste også og ikke har Gynecomastia :/

Lenke til kommentar

la det være igjen litt fett på kroppen, begynn å jogge masse samtidig som du trener benkpress og diverse torsoøvelser. Gjør også gjerne knebøy, situps og pushups om kveldene, har selv gått gjennom dette programmet, uten benkpresset grunnet litt lav alder. bare ved kveldstreninga trente jeg bort det meste av det uønskede fettet og fikk mer synlige muskler

Lenke til kommentar
Hei

 

 

Jeg er en gutt på 21 år som ønsker å bli kvitt manboobs..

 

Jeg har gått ned fra 108 kg til 85 kg i løpet av 6 mnd og er 1.82cm høy

Men, etter å ha gått ned til 85 kg så har jeg forsatt mannepupper -.-

 

Jeg har forsatt en del fett på kroppen .. ser på magen at jeg har sånne "bølgeringer" og

fett på beina også spesielte lårene

 

 

Eneste jeg lurte på var

hvor mye må jeg ned slik at jeg blir kvitt fett fra bryste ???

Slik at jeg har et mål ..

 

 

 

Takk

 

Hei:)

Er selv 1.83 og veier mer enn deg, og jeg har bra kropp (har fått det bekreftet av andre! :thumbup: )

Nå er vi alle forskjellig, men jeg vil ikke råde deg til å "slanke" deg mer, men heller gi jernet for å forvandle all den energien til muskler. Jogging som nevnt, og sykling for å forbrenne overskudd, samt styrketrenging. Siden du har (etter som du sier selv) en del fett på kroppen bør du kutte så mye karbo som du klarer og spis mye proteinrik mat, samtidig som du trener styrke.

 

Kroppen vil da forbrenne fettreservene for å bygge muskler av proteinet du spiser.

 

Jeg startet selv å trene styrke, for vell 3 år siden. Veide da 73 kilo, med 183cm på sokkelesten. etter ett år var jeg pasert 80kg og nå ligger jeg vel på 84. Målet er 90.

Poenget er, at styrke gir veldig gode resultater. Spesielt benk, og lår. Store muskelgrupper som forbrenner mye energi og som frigir mye testosteron ut i kroppen, og som igjen fører til økt muskelmasse.

 

Vekten din høres fin ut, Må bare få forvandlet de kiloene til muskler.

Medlemskap på et trenignssenter er vell verdt pengene. Mange sier at det "Ikke er verdt det fordi du klarer å trene like bra hjemme" men saken er, at når du drar på studio med mål å være der 1-2 timer. Så er det 1-2 timer med trening. Hjemme blir det mye pjatt å mye lettere å utsette ting. De 250kr jeg bruker i måneden på medlemskap er de 250kr jeg får mest igjen for, garantert.

 

Nå sier du at du er 21, men ikke noe om hvor du bor. I de fleste byer er det flere treningsstudioer som har gode tilbud rettet mot studenter. Do kan med hell også prøve å finne noe annet enn Sats, Friskhuset 3T etc og heller et mindre studi med mindre "poppis trening"

 

(tar selvsagt utgangspunkt i at det er overvekt og ikke noen annen klinisk grunn til at du har "manboobs" som du sier)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selvfølgelig er det trening som hjelper, du må stramme opp musklene i området.

Men før du fortviler, dra til legen og få sjekket om du har for høye Østrogen-verdier. Dette forekommer hos mange menn med "manboobs".

Østrogen er et viktig hormon hos kvinner, men kan bli et problem hos menn da det kan føre til bryster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...