Cie Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Depositum SKAL inn på en depositumskonto. Han har ikke noe valg. Depositumet er nå betalt for lenge siden så det er det ikke noe å gjøre noe med. Ikke at jeg bryr meg så mye heller, det er ikke store beløpet det er snakk om og jeg har ikke tenkt å krangle på ALT, ennå... Jeg påpekte jo det før jeg signerte kontrakten, men gadd ikke motsi han, for da ville han jo bare bedt meg om å finne noe annet... Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Ingen flere som har noe å tilføye? Husleia skal inn om 2 dager, er det ok hvis jeg gir huseier beskjed om at jeg holder tilbake et lite beløp fram til vi er enige (med henvisning til 4-1). Han nekter jo å tenke over saken hvis jeg ikke gjør det... Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg påpekte jo det før jeg signerte kontrakten, men gadd ikke motsi han, for da ville han jo bare bedt meg om å finne noe annet... Det var tydeligvis det du burde gjort også. Når ikke han er villig til å bruke depositumkonto er det tydelig at han ikke tar det å følge lover og regler spesielt tungt. Du kan ikke forvente å få avslag på et "rettferdighetsgrunnlag", men når han har vist deg et bilde og du får noe dårligere har du nok krav på avslag i prisen. Du burde imidlertid krevd det med en gang, og hvis du signerte kontrakten etter at du så leiligheten vil det nok sees på som en aksept. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Er dette møbelet en del av det du leier (les: står det at rommet er møblert i avtalen?) Om dette er skadet, og huseier ikke ordner opp etter at du har informert han skriftlig så kan du holde igjen leien tilsvarende det "tap" du lider av at den er skadet. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Jeg påpekte jo det før jeg signerte kontrakten, men gadd ikke motsi han, for da ville han jo bare bedt meg om å finne noe annet... Det var tydeligvis det du burde gjort også. Når ikke han er villig til å bruke depositumkonto er det tydelig at han ikke tar det å følge lover og regler spesielt tungt. Du kan ikke forvente å få avslag på et "rettferdighetsgrunnlag", men når han har vist deg et bilde og du får noe dårligere har du nok krav på avslag i prisen. Du burde imidlertid krevd det med en gang, og hvis du signerte kontrakten etter at du så leiligheten vil det nok sees på som en aksept. Jeg signerte kontrakten 1,5 måned før jeg flyttet inn og så rommet, bare så det er sagt. Det er i dag bare 2 uker siden jeg flyttet inn. Signerte altså kontrakten i den tro at jeg kom til å få rommet i annonsen, og anså leia som OK i forhold til det rommet, ikke dette. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Er dette møbelet en del av det du leier (les: står det at rommet er møblert i avtalen?)Om dette er skadet, og huseier ikke ordner opp etter at du har informert han skriftlig så kan du holde igjen leien tilsvarende det "tap" du lider av at den er skadet. I kontrakten står det at rommet er delvis møblert, og jeg har skriftlig bekreftelse fra han om at dette møbelet følger med. Får vel bare betale full leie denne måneden, og heller vurdere å holde noe tilbake neste måned om fyren ikke har begynt å reagere innen da. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Vel, da er saken grei, har fått beskjed om at jeg får redusert husleia med 150,-. Jeg kan leve med det, selv om det fortsatt er en smule urettferdig... Vil takke dere for veldig gode råd, hadde ikke funnet frem til alle de paragrafene på egenhånd. Så får jeg bare håpe at utbetalinga av depositumet foregår smertefritt den dagen jeg skal flytte. Og neste gang lover jeg at jeg drar på visning først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå