shadowsheep Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 jeg hadde en bærbar data, men etter en stund kræsjet hardisken. nå har jeg kjøpt meg en starsjonær og samme skjer i gjen. Er dette noe jeg kan ha gjort? Takk på forhond : ) Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 jeg hadde en bærbar data, men etter en stund kræsjet hardisken. nå har jeg kjøpt meg en starsjonær og samme skjer i gjen. Er dette noe jeg kan ha gjort? Takk på forhond : ) Skulle NESTEN til å spørre om du har noen feil på operativsystemet?! Ikke en piratversjon av noe som har sneket seg inn på PC-en eller andre programmer som stresser harddisken. Uansett, en harddisk skulle for noen år siden tåle profesjonell belastning i minst 5 år, så jeg vet ikke jeg? Hva er modell/merke av harddisken? Lenke til kommentar
KaaaKeee Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det var jeg som så på begge pc'ne dine, så jeg er vel ganske nøytral men jeg sier det igjen. det er bare sånn som kan skje med harddisker. du hadde ingenting av software som skulle ha stressa hdd'n på noen måte. rett of slett uflaks Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Det var jeg som så på begge pc'ne dine, så jeg er vel ganske nøytral men jeg sier det igjen. det er bare sånn som kan skje med harddisker. du hadde ingenting av software som skulle ha stressa hdd'n på noen måte. rett of slett uflaks Neida, for all del, dette kan skje ja. To HD-er har røket for meg også. En som var brukt i ca. tre år fikk en mekanisk feil i en stasjonær PC. Åpnet den senere og så at noen biter av lesearmen var i stykker. En annen harddisk holdt i ca. 20 sekunder før en chip på printplaten kokte og laget en liten, stinkende røyksky :-) Sistnevnte var Seagate og den første var IBM (eller på lisens fra IBM). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå