Gå til innhold

Prøve å mekke sammen en "high speed camera "


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hadt lyst på en "high speed camera" siden jeg så mitt første klipp fra en.:D

Dem er vel nokså dyre og tenkte på om jeg kunne mekke en billig en..

Jeg har tenkt litt på FPS "Frames per second" og dette er tids relatert og tenkte på å kombinere 2 eller flere kamera til å filme på ulik tid med samme kilde. Men da kan det bli et problem tenkte jeg med tanke på CCD-brikken, om den er rask nok til å gi kontinuerlig signal til flere kamera-kilder.?

 

Noen innspill om dette overhode lar seg gjøres.?

 

Her er en som lure på det samme: link

Endret av S.M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har alltid hadt lyst på en "high speed camera" siden jeg så mitt første klipp fra en.:D

Dem er vel nokså dyre og tenkte på om jeg kunne mekke en billig en..

Jeg har tenkt litt på FPS "Frames per second" og dette er tids relatert og tenkte på å kombinere 2 eller flere kamera til å filme på ulik tid med samme kilde. Men da kan det bli et problem tenkte jeg med tanke på CCD-brikken, om den er rask nok til å gi kontinuerlig signal til flere kamera-kilder.?

 

Noen innspill om dette overhode lar seg gjøres.?

 

Her er en som lure på det samme: link

 

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "kamera-kilde", men det virker som du betrakter CCD-brikken som noe adskilt fra kameraet. CCD-brikken vil du ikke kunne kjøre med raskere framerate enn det som er spesifisert uten kraftig reduksjon i bildekvaliteten. Det er også langt fra trivielt å prøve seg på, så med mindre du har veldig mye erfaring med elektronikk er det bare å glemme.

Lenke til kommentar

Ja jeg tror nokk dette vil være ett meget komplisert porsjekt, som nok vil koste mye mer enn å kjøpe ett.

 

Nå får man high speed i vanlige "billig" kameraer også. Jeg har videokamara som kan ta 300fps (sanyo hd1010). Casio har noen kamera som kan ta enda høyre framerate (feks ex-f1). Nå vil jo ikke bildekvaliteten på disse kameraene være så god på høy framerate, men det vil nokk være mye bedre enn det du kan få til selv med mindre du har din egen super "semiconductor fab".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...