Gå til innhold

fra windows 7 built7000 32bits til 64 bits windows 7 RTM

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på hva jeg må gjøre for å få oppgradere fra windows 7 built7000 32 bits til en

windows 7 RTM 64 bits?, jeg har en prossesor som støtter 64 bits (P8400)

har sett litt rundt på andre forumer, dem snakker om clean install, det skjønner jeg ikke helt, kan noen forklare?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke oppgradere fra en 32-bit versjon til 64-bit.

En clean-install betyr at du må installere fra grunnen av. Altså installere Windows på nytt slik at den gamle forsvinner.

men folk på andre forumer sier jo at det skal gå an å gå fra 32 bits til 64 bits,

skal vista 32 bits til windows 7 64 bits gå da?,

om jeg formaterer hardisken vil jo det være nesten det samme som å installere windows på nytt vil det gå an hvis jeg formaterer da?, og det du mener med å installere windows på nytt mener du da den samme cden jeg brukte til å installere windows 7 built7000?

Lenke til kommentar

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...5c8a701033.mspx

Can I upgrade from a 32-bit version of Windows to a 64-bit version of Windows?

No. If you are currently running a 32-bit version of Windows, you can only perform an upgrade to another 32-bit version of Windows. Similarly, if you are running a 64-bit version of Windows Vista, you can only perform an upgrade to another 64-bit version of Windows Vista.

If you want to move from a 32-bit version of Windows to a 64-bit version of Windows Vista, you'll need to back up your files and then perform a custom installation of the 64-bit version of Windows Vista. For more information, see Installing and reinstalling Windows.

Lenke til kommentar
om jeg formaterer hardisken vil jo det være nesten det samme som å installere windows på nytt vil det gå an hvis jeg formaterer da?, og det du mener med å installere windows på nytt mener du da den samme cden jeg brukte til å installere windows 7 built7000?

Du trenger ikke formatere om du ikke vil, men kan være greit. Dette gjør du der du velger partisjonen du skal installere Windows på. Uten at du formaterer manuelt vil bare Windows 7 flytte den eksisterende installasjonen inn i en mappe som heter Windows.old på roten av C.

Du må selvsagt bruke platen med Windows 7 RTM. Build 7000 som var beta er ikke lenger gyldig og har utgått (juni).

Lenke til kommentar

Nei. Som det er nevnt, du kan ikke oppgradere fra et 32-bit system til et 64-bit.

Når du formaterer slettes alt fra den aktuelle disken.

Ta kontakt med en som har mer erfaring med dette. Du har tydeligvis ikke nok kunnskaper rundt dette. På den måten slipper du ubehagelige overraskelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...