StigFlemmingJensen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hallo. Jeg har ett lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.... Jeg prøver å gå ut på nettet, men når jeg åpner explorer, så står den bare å jobber, den vil ikke vise noen side, og jeg får heller ingen feil melding. Nede på verktøy linja, så står det at jeg er koblet til nettet, men det er som om dataen ikke skjønner den er på nettet... Har også prøvd å ta en windows update, men får heller ikke kontakt med nettet der heller... Nettet er det ingen ting galt med, for jeg får koblet meg opp med PS3` n...Jeg har heller ikke gjort noe som jeg ikke pleier, den bare klikket... Har scannet hele dattaen for virus, men fant ikke no. Noen som har noen ide for hva som kan være galt? Eller må jeg bare formatere hele skiten og begynne på nytt? Takker for alle råd og tips dere kan komme med! Lenke til kommentar
Breke Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Kan hende du kun har lokal tilkobling, dvs maskinen din har kontakt med routeren med ikke ned internett. Det kan hende det er et problem med ISP (nettleverandør)? Har du andre pcer på nett i samme nettverk? Edit: Ok må lese innlegg bedre.. skal vi se... Endret 27. august 2009 av Breke Lenke til kommentar
Breke Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Reinstaller nettleseren, og konfigurer en ny kobling til routern din du. Så ser du om det virker. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 tipper du mangler dns server. om du tar kjør -> cmd -> ipconfig /all har du dns og gateway der eller blankt? Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 tipper du mangler dns server.om du tar kjør -> cmd -> ipconfig /all har du dns og gateway der eller blankt? Tror jeg har DNS ... aner ikke hva det er, men men... Skrev iaf kommandoen, og etter DNS-server sto det iaf en hel masse tall.. hehe.. Har dessverre typ null data kunskaper... =( Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 om du har en annen pc tilgjengelig som ikke har problemet prøv samme der og se om tallene stemmer overens på gateway/dns. Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Fikk tatt en gjennomrettning og nå funker iaf det igjen... Så takker for all hjelp dere har prøvd å gi meg =) hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå