Gå til innhold

Ny kjøleribbe/kjøler til P4 cpu

C0bra

Anbefalte innlegg

Skal så fort jeg har fått penger(feriepenger?) kjøpe meg ny kjøle ribbe/kjøler til cpu'en min.. skal også kjøpe andre ting til pc'en så jeg har vel ca 300-400kr til kjøleribba/kjøleren. Alt det andre jeg skal bestille skal jeg kjøpe på microplex, så jeg vil helst bestille denne også derfra.. Har sett litt på denne , men er litt usikker da jeg helst vil kunne skifte ut vifta hvis jeg føler for det...Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe den rene kobberversjonen er at den er litt for tung(etter min mening) og litt i dyreste laget.. Vil denne klare å holde cpu'en, klokket til 3Ghz, kald(under 50c) ved full load? har nå 5kabinett vifter og boxed kjøler... ved standard klokk hastighet på cpu'en er max load 47c og idle 26... Har noen liker til tester av denne kjøleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler swiftech MCX for p4. Du kan trolig kjøre en 12dB papst vifte på en slik ribbe... Den er heftig rett og slett. Heftig dyr også... Feriepenger --> swiftech!

Litt billigere får du Alpha PAL som også er en rå ribbe.

Fordelen med disse to ribbene (og andre større/tyngre) er at du slipper unna med mindre støyende vifte på den.

DrErling

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt Termalright SLK 900 og den kraftigste papst vifta.. men jeg har ikke råd! skal ha kald katode og viftekontroller også for feriepengene + jeg skal til italia i 1mnd! til alt dette har jeg 2800kr! Derfor blir det ikke så dyr kjøleribbe...

Lenke til kommentar
Takk, hva slags temp har du? Har du andre vifter i kabinettet?

I følge Asus Probe ligger cpu på 33 grader idle, men jeg stoler mer på Hardware Monitor i bios som viser 41,5 med VCore på 1,712V. Jeg bruker Vantec Nexus Fancontroller, og denne temperaturen får jeg når samtlige vifter kjøres på et behagelig støynivå.

Viftene:

4 stk. 80x80mm Papst vifter, 33m³/time, 12 dB(A). 2 stk. nederst i fronten som blåser inn, 1 stk. oppe bak, samt 1 stk. i toppdekselet som blåser ut. I tillegg har jeg 1 stk. Zalman chipsettkjøler (brakett m/vifte) 92x92x25mm, 67m³/time som står og blåser på ZM80AHP heatpipen på skjermkortet. PSU'en er en Antec TruePower 430W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...