steinar wall Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei! Jeg har fått installert Altibox i hjemmet. Jeg har en 500 kbit linje og hastigheten får jeg bekreftet gjennom måleverktøy på nettet. Likevel virker det som om hastigheten av og til er kraftig redusert, særlig ved nedlastning av torrents (via Bit Comet). Når jeg laster ned får jeg en maxhastighet på 60 kbit. Noen som vet hvorfor? Tidligere hadde jeg ”vanlig” bredbånd og benyttet meg av en Linksys router. Da fungerte alt som forventet og hastigheten holdt seg stabil. Noen som kjenner til dette problemet og har noen tips? Mvh Steinar Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 500kb? Hørtes da fryktelig lavt ut? Men det jeg kan tenke meg er at du har satt for mye opplastningshastighet, og at dette kveler nedhastigheten din. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Joda, 500/500 kbit linje. Tror det er laveste standard og jeg har ikke oppgradert til høyere hastighet foreløpig. Jeg har eksperimentert med å øke og redusere opplastningshastigheten i BitComet, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Tidligere hadde jeg en ca 300/300 kbit ADSL-linje fra TELE2. Det gikk fortere og jeg kunne laste ned med en hastighet på 200-250 kbit. Kjedelig at det går tregere med Altibox da innstillingene på PC og BitComet er de samme som før. Takk for svar Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du hadde vel en 3000/300 Kbit/s linje vil jeg tro. 500/8 = 62.5, altså stemmer hastigheten du får med den du betaler for. Oppgrader til 10/10mbit/s linja og du vil se ting starter å flytte på seg Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Du hadde vel en 3000/300 Kbit/s linje vil jeg tro. 500/8 = 62.5, altså stemmer hastigheten du får med den du betaler for.Oppgrader til 10/10mbit/s linja og du vil se ting starter å flytte på seg Du har helt rett. Her er det jeg som har tullet med tallene Takk skal du ha! Det er positivt at alt er som det skal med PC og tilgangen til internett. Det negative er at jeg må ut med enda mer penger til BKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå