pacific_leon Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei, Hvordan er fremgangsmåten mht kamera, lys og lokalisjon for å få til et bilde som det som er i linken under her? https://secure.filesanywhere.com/FS/M.aspx?...a8c95989fb4a498 :)noen som vet? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ser ikke noe bilde jeg! Bare et par marihøne-øredobber oppe til venstre Lenke til kommentar
pacific_leon Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Hehe er det som er bildet :!: Lurer på hvordan et sånt bilde blir til, men tanke på øredobber som er ganske små av størrelse Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Et bilde i den kvaliteten skal jeg klare med nesten hvilket som helst av mine objektiver og litt kropping. Skal du skikkelige nærbilder så er vel et macro objektiv veien å gå, men det koster litt. Da kan du få 1:1 forstørrelse som vil si at feks. en flue blir like stor på bildebrikka som i virkeligheten. En del av tredjeparts zoomobjektivene har gjerne 1:2 macrofunksjon som kanskje holder? De fleste kompaktkamera har ganske bra macrofunksjon så det er jo en mulighet viss du har det. Et annet alternativ er mellomringer. Disse putter du på mellom objektivet og kamerahuset. Kommer vel egentlig an på hvor store krav du har og hvor mye penger du vil legge i det. Lenke til kommentar
pacific_leon Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Ok, takk for fint svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå