Gå til innhold

Den antagligvis veldig lille Star Trek Tråden

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Alle vet at Gene Roddenberry skapte Star Trek, men hva var det egentlig han bidro med? Så vidt jeg vet skrev han ikke manus, han regisserte ikke og spilte ikke, så hva gjorde han egentlig? Skaffet penger til produksjonen? Var den som hadde ideene til warp drive, transportere, klingoner, vulcaner etc.? Eller....?

Lenke til kommentar

I TOS og TNG ser vi egentlig roddenberrys visjon av fremtiden, han likte ikke Borg folka i TNG, da han egentlig ikke ville ha så voldsomt mye krig og slikt, han var en optimist og mente at alt ville være mye bedre i fremdtiden, så han hadde nok ikke likt DS9 eller Enterprise, man kanskje Voyager, selv om det er litt mye krig der også, så er den mer tro mot star trek som roddenberry ville ha det

Lenke til kommentar

Sitter å kjeder meg her, så jeg tenkte jeg kunne lage et par lister

Rangering av filmene.

1. The Wrath of Khan - 9/10
  2. First Contact - 9/10
  3. The Voyage Home - 8.5/10
  4. The Motion Picture - 8/10
  5. The Search for Spock - 8/10
  6. Star Trek XI - 7.5/10
  7. The Undiscovered Country - 7/10
  8. Nemesis - 6/10
  9. Insurrection - 5/10
  10. Generations - 5/10
  11. The Final Frontier - 3/10

Favorittepisoder fra TOS:

1. Balance of Terror (Mark Lenard ftw)
  2. The Naked Now
  3. Trouble with Tibbles
  4. The Menagerie(1 og 2)
  5. Space Seed
  6. Amok Time
  7. The City on the Edge Forever
  8. The Doomsday Machine
  9. Mirror, Mirror.
  10. The Enemy Within

Favorittepisoder fra TNG:

1. The Best of Both Worlds (1 og 2) (I am Lucutus of Borg. Resistance is futile!)
  2. First Contact
  3. The Inner Light
  4. Chain of Command
  5. Deja Q
  6. All Good Things
  7. The First Duty
  8. Q Who?
  9. I, Borg.
  10. Relics

Får holde med TOS og TNG for nå. Det er mine to absolutte favorittserier. Får se om jeg gidder å liste opp favorittepisoder fra Voyager, DS9 og Enterprise senere.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Min klare favoritt av alle Star Trek episoder er The Nth Degree, den er bare rå og en episode som er ren Sci-fi ikke noe krig ikke politikk bare ren sci-fi.

Faktisk kjøpe jeg episoden på VHS for mange mange år siden, på den tiden da det ikke fantes serier på dvd, kosta meg 300 kr for 4 episoder, men jeg vill ha den.

Men The Inner Light og All Good Things er også høyt opp på lista

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjørt igjennom sesong fire av TNG den siste uka, og kom idag til Half a Life (ep22). Åpningsscenen til episoden må være den mest morsomme av alle i hele Star Trek-universet.

"Counseler Deanna Troi. Personal log stardate xxxxx.x. My mother is aboard." - Sagt i en meget dyster tone, før scenen hopper videre til Picard som sniker seg ut av turboliften og ser seg rundt. Før han sprinter avgårde for å bli avbrutt av "JEAN-LUC!".

Man ser bare depresjonen i ansiktet til Picard. Herlige Patrick Stewart!

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Ja det er mye humor i TNG, en annen god en er i Qpid når Folka havnet i en av kreasjonene til Q og blir i sherwood forest og Picard blir Robin hood, da driver Laforge å spiller på et instrument og Worf blir så iritert at han kunser instrumentet og sier unskyld, en direkte parodi animal house

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Det var liksom ikke så sjarmerende å se monstre i gummidrakter gang på gang..men historiene virker jo interessante. F.eks. første ep med monsteret som shapeshifter til hvem som helst og ser ut som folk den personen liker mest.

Må vel se komi-episoden "trouble with tribbles", der enterprise blir invadert av søte små hårball-aliens.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Driver og lider meg igjennom Voyager nå for tiden jeg oxå...

Janeway er håpløs og det er kun Doktoren som holder serien oppe.

Kanskje hvile øynene litt på Seven of Nine iblant da.. hehe

Godt jeg har Carl Sagans "Cosmos" til litt faglig påfyll innimellom... ;-)

Lenke til kommentar

Ser desverre på Enterprise nå, har serien på dvd så jeg føler at jeg kaster bort penger om jeg ikke ser på serien noen få ganger.

Har kommet til episode 2 og jeg syns folka i serien blir tatt til fange ca. hver 3 episode, rett som det er blir det fanget av noen.

Det blir veldig old veldig fort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...