osse-mon waits for alice Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ja, det blir spennende å se hva de før til uten Braga på laget. Det kan være veldig spennende! Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Alle vet at Gene Roddenberry skapte Star Trek, men hva var det egentlig han bidro med? Så vidt jeg vet skrev han ikke manus, han regisserte ikke og spilte ikke, så hva gjorde han egentlig? Skaffet penger til produksjonen? Var den som hadde ideene til warp drive, transportere, klingoner, vulcaner etc.? Eller....? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Han bestemte egentlig det meste, det er derfor vi ser en slik drastisk forandringer fra TNG til DS9, hadde Roddenberry levd, ville DS9 aldri blitt sånn som den var Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Star Trek er ofte beskrevet som "roddenberry's univers", så han er nok av samme typen som George Lucas, altså har utvikla rasene, skipene, skrevet bakgrunnshistorier til rasene og alt rundt showet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 I TOS og TNG ser vi egentlig roddenberrys visjon av fremtiden, han likte ikke Borg folka i TNG, da han egentlig ikke ville ha så voldsomt mye krig og slikt, han var en optimist og mente at alt ville være mye bedre i fremdtiden, så han hadde nok ikke likt DS9 eller Enterprise, man kanskje Voyager, selv om det er litt mye krig der også, så er den mer tro mot star trek som roddenberry ville ha det Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Sitter å kjeder meg her, så jeg tenkte jeg kunne lage et par lister Rangering av filmene. The Wrath of Khan - 9/10 First Contact - 9/10 The Voyage Home - 8.5/10 The Motion Picture - 8/10 The Search for Spock - 8/10 Star Trek XI - 7.5/10 The Undiscovered Country - 7/10 Nemesis - 6/10 Insurrection - 5/10 Generations - 5/10 The Final Frontier - 3/10 Favorittepisoder fra TOS: Balance of Terror (Mark Lenard ftw) The Naked Now Trouble with Tibbles The Menagerie(1 og 2) Space Seed Amok Time The City on the Edge Forever The Doomsday Machine Mirror, Mirror. The Enemy Within Favorittepisoder fra TNG: The Best of Both Worlds (1 og 2) (I am Lucutus of Borg. Resistance is futile!) First Contact The Inner Light Chain of Command Deja Q All Good Things The First Duty Q Who? I, Borg. Relics Får holde med TOS og TNG for nå. Det er mine to absolutte favorittserier. Får se om jeg gidder å liste opp favorittepisoder fra Voyager, DS9 og Enterprise senere. Endret 12. september 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Min klare favoritt av alle Star Trek episoder er The Nth Degree, den er bare rå og en episode som er ren Sci-fi ikke noe krig ikke politikk bare ren sci-fi. Faktisk kjøpe jeg episoden på VHS for mange mange år siden, på den tiden da det ikke fantes serier på dvd, kosta meg 300 kr for 4 episoder, men jeg vill ha den. Men The Inner Light og All Good Things er også høyt opp på lista Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Har sett hele TNG, må si jeg likte det veldig godt. Liker å tro at det er den beste Star Trek-serien av de nyere. Originale Star Trek er nok for gammalt for meg, aldri sett på det Bestilte meg akkurat en slik t-skjorte. http://www.play.com/Clothing/T-Shirts/4-/6...rd/Product.html Hvis den ikke er genial vet ikke jeg. Endret 12. september 2009 av BooBass Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 TNG har æren av å være den første serien jeg kjøpte på dvd når jeg begynnte å kjøpe serier på dvd, har altid hatt en plass i hylla mi Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Har kjørt igjennom sesong fire av TNG den siste uka, og kom idag til Half a Life (ep22). Åpningsscenen til episoden må være den mest morsomme av alle i hele Star Trek-universet. "Counseler Deanna Troi. Personal log stardate xxxxx.x. My mother is aboard." - Sagt i en meget dyster tone, før scenen hopper videre til Picard som sniker seg ut av turboliften og ser seg rundt. Før han sprinter avgårde for å bli avbrutt av "JEAN-LUC!". Man ser bare depresjonen i ansiktet til Picard. Herlige Patrick Stewart! Endret 22. september 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Ja det er mye humor i TNG, en annen god en er i Qpid når Folka havnet i en av kreasjonene til Q og blir i sherwood forest og Picard blir Robin hood, da driver Laforge å spiller på et instrument og Worf blir så iritert at han kunser instrumentet og sier unskyld, en direkte parodi animal house Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Da ble jeg ferdig med DS9 for hva jeg tror er 4 gang. Fin serie, men den varierer fra voldsomt bra til voldsomt dårlig. Så må er det på med Voy som er en svakere serie men fremdeles veldig sebar Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Og i dag ble jeg ferdig med Voy, en serie som egentlig tar seg opp jo flere ganger du ser den. Den har mange gode episoder og Doktoren er en virklig flott karakter. Men siste episode er ikke bra nok, ikke en verdig avslutting for 170 episoder. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg kom til episode 3 i original series..fikk liksom ikke lyst å se mere. Må vel tvinge meg til å gjøre det snart. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det finnes noen høydepunkter, men sånn generelt falt jeg vel ikke for TOS. Har ikke sett ferdig sesong 2. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Det var liksom ikke så sjarmerende å se monstre i gummidrakter gang på gang..men historiene virker jo interessante. F.eks. første ep med monsteret som shapeshifter til hvem som helst og ser ut som folk den personen liker mest. Må vel se komi-episoden "trouble with tribbles", der enterprise blir invadert av søte små hårball-aliens. Endret 5. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Jeg prøver gang på gang å kjøre igjennom Voyager på nytt. Husker jeg speeda igjennom det da jeg lå med knust kne sommeren 06. Men jeg klarer det bare ikke. Janeway er grusom. Endret 6. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Driver og lider meg igjennom Voyager nå for tiden jeg oxå... Janeway er håpløs og det er kun Doktoren som holder serien oppe. Kanskje hvile øynene litt på Seven of Nine iblant da.. hehe Godt jeg har Carl Sagans "Cosmos" til litt faglig påfyll innimellom... ;-) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Syns Siscko er en mye mer masete og suttrete karakter, Janeway er helt ok. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Ser desverre på Enterprise nå, har serien på dvd så jeg føler at jeg kaster bort penger om jeg ikke ser på serien noen få ganger. Har kommet til episode 2 og jeg syns folka i serien blir tatt til fange ca. hver 3 episode, rett som det er blir det fanget av noen. Det blir veldig old veldig fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå