Gå til innhold

Betalingstjenester på hjemmesiden din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men du har grense på hvor mye som kan overføres, den er ikke norsk (som er et pluss i forhold til sikkerheten til brukerne), du har ikke en norsk representant..

 

Det er maange fordeler og bruke norske leverandører av disse tjenestene, i forhold til paypal.

 

Personlig hadde jeg valgt DIBS, da dem har et større og lettere API for netthandel enn BBS, og det er nokk DIBS jeg kommer til og velge for nettbutikken jeg setter opp nå.

Lenke til kommentar
Slik jeg nå har forstått det så trenger man da kun innløseravtale hos DIBS eller BBS. Hvis man da regner litt på det så blir jo det ca samme summen å velge paypal som leverandør, og da trenger vel man ikke innløseravtale?

 

BBS/DIBS er ikke innløser.

De er terminalleverandører.

 

1. Inngå avtale med terminalleverandør (f.eks BBS eller DIBS)

2. inngå avtale med innløser. ( f.eks Teller, Nordea, PBS eller Elavon)

PS! Elavon har kundesenter i Polen.. Mange bytter fra elavon til andre innløsere pga dette. Elavons kundeservice får stryk av mange.

 

3. Kontakt terminalleverandør for test av terminaloppsett og eventuelle testkjøp for å se om alt fungerer.

Lenke til kommentar

Hva er overføringsgrensen hos Paypal da?

 

Nå har det seg sånn at vi er en frivillig organisasjon som ikke er eller har tenkt å registrere seg i brønnøysundsregisteret.. Det blir da veldig vanskelig å inngå en avtale med en terminalleverandør og innløser da de som regel krever org.nr.

 

Jeg tror paypal vil være det letteste og kjappeste for oss nå da vi trenger denne løsningen klar innen desember måned, og kun skal vare til juni. Regner med andre har binding?

 

Finnes det noen andre betalingsløsninger som kan være praktiske for salg av noen få enkeltprodukter i en kort periode? Kan gjerne være over tlf, mail osv også. Alt blir vurdert.

Lenke til kommentar

Du må faktisk registrere foretak eller frivillig org. i brreg, hvis dere skal selge varer og tjenester for over 50.000,- kroner, da må dere også registrere dere i mva registreret fordi dere blir moms pliktig. - Da må alt være i orden økonomisk sett og dere må føre alt av inntekt på organisasjonen.

 

Får jeg spørre hva dere skal selge/levere?

 

EDIT: drbuggs beat me to it..

Endret av Famen
Lenke til kommentar
Hva mener du med ikke momspliktig? - Uansett om hvor kort periode firmaet skal være, så lenge dere selger over 50k må dere registrere dere i mva. registreret.

 

Tjenester (service etc.) = 25%

Dataprodukter = 25%

Mat = 14%

osv..

 

Varene vi skal selge er ikke momspliktige, jf. merverdiavgiftsloven § 5b.

 

Og det er ikke et firma, men en frivillig organisasjon.

 

Men hold dette til topic :)

Endret av Jokka1990
Lenke til kommentar

ok! :)

 

Uansett vil jeg anbefale enten BBS eller DIBS som betalingsløsning. Av den enkle grunn, er at du får kundeservice når du trenger det, og det er ikke noe tull.

 

Vi hadde et LAN i 2007, hvor PayPal holdte tilbake nærmere 100.000 kroner fordi dem trodde at det skulle brukes til terrorisme... - Du har absolutt ingen sikkerhet what so ever når du bruker en utendlandstjeneste som PayPal eller Google Checkout.

Lenke til kommentar
Vi hadde et LAN i 2007, hvor PayPal holdte tilbake nærmere 100.000 kroner fordi dem trodde at det skulle brukes til terrorisme... - Du har absolutt ingen sikkerhet what so ever når du bruker en utendlandstjeneste som PayPal eller Google Checkout.

 

Sånn kan det gå når man spiller CS :!:

 

PayPal er nok greit å tilby, men man bør nok tilby noe "ordentlig" i tillegg.

Lenke til kommentar
Hva er overføringsgrensen hos Paypal da?

 

Nå har det seg sånn at vi er en frivillig organisasjon som ikke er eller har tenkt å registrere seg i brønnøysundsregisteret.. Det blir da veldig vanskelig å inngå en avtale med en terminalleverandør og innløser da de som regel krever org.nr.

 

Korrekt.

I tillegg kreves det som regel at dere må sende inn omfattende regnskapstall osv. til innløseren slik at man kan få en innsikt i den økonomiske statusen på organisasjonen.

Nettavtaler er det som regel lang behandlingstid på også.

Lenke til kommentar
Jepp, det kommer til og bli stort!

 

et lite offtopic spørsmål til haavard:

 

Blir BBS da alt-i-et bedrift, som både tar innløsningen, godkjenningen og selve transaksjons biten?

 

Det er det ingen som vet pr. idag.

 

Alt jeg vet er at navnene BBS, Teller, og PBS skal bli under ett felles navn.

Det arbeides for tiden med å utarbeidet dette navnet :)

Ingen vet hva det blir foreløpig. Spennende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...