Gå til innhold

Betalingstjenester på hjemmesiden din


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på, hvordan går man frem å legge til en betalingstjeneste på nettsiden din.

gjerne med alternativene som bankkort eller paypal.

Hvordan får man knyttet dette opp til sin egen bankonto, og hvordan sikrer man siden med.

Tror kanskje det enkleste ville være å bruke paypal, siden man betaler gjennom paypal sine sider, som allerede er sikret.

Noen med erfaringe der ute?

 

Det jeg lurer på, vis noen skal betale meg, og jeg foreksempel kun har en payex konto. kan da folk med paypal betale til meg selv om jeg ikke bruker paypal og omvent.

isåfall så vil jo det være lurest å velge det selskapet som har mest kunder da?

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ser det er en meget stor prisforskjell i løsningen mellom BBS sin betalingsterminal for netthandel og DIBS / Paypal / Google Checkout..

 

Paypal tar 0,30 $ pluss 2 % per transaksjon, noe som utgjør ca 15 kroner på 500 kroners transaksjon.

BBS tar 3 kr per transaksjon uansett beløp, men noen banker har avtale om 1 kr per transaksjon. I tillegg er det månedsavgift og etableringsgebyr.

 

Slik jeg ser det virker det som at BBS kan stille med den rimeligste løsningen for min handel, men er det noe skjult her som jeg ikke ser? Er det kun de prisene som er forskjellen på løsningen?

Lenke til kommentar

om du omsetter lite/middels er den 549kr pakken til dibs grei hvor første 250 transaksjonene er gratis så 3kr stk.

 

billigste pr transaksjon fra dibs er 1,50kr pr transaksjon, men 6000kr i oppstart så 599kr måneden.

 

er i utviklingsfasen av nettbutikk selv så har kikket litt på løsninger tidligere, og for meg står den premium pakken fra dibs ut som beste hittil

- tar mer enn standard kort, kundekort fra ikea,h&s etc

- støtter alle skandinaviske banker sine kort

- de yter hjelp med tilpassing av deres system i din side

- kan sette opp flere "delkontoer" har jeg flere butikker så jeg slipper et abonemang pr butikk for og holde transaksjonene seperate.

 

for min del som sikter mot utvide til svensk og dansk butikk også er de beste jeg har funnet, da de godtar kortene i de landene samt kan lage seperate kontoer for transaksjonene i de forskjellige butikkene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Er et vanskelig valg dette ja.

 

Skal ha et betalingssystem som skal gjelde fra desember/januar til juni. Har ca 2000 innbetalinger verdt til sammen 1 million kroner så er klart jeg ønsker en fornuftig og lønnsom betalingsløsning.

 

Er vel noen flere utgifter enn det som går til DIBS/BBS også? Innløsere tar vel rundt 2,5 %?

 

Eneste kravet jeg stiller til en slik løsning er at den tar VISA og det gjør jo alle. Alt annet er bare pluss, men jeg har ikke noe særlig behov for så avanserte løsninger.

Lenke til kommentar

leser litt om paypal API og det der nå, og har på følelsen av at jeg ikke trenger veldig mye avansert stash, bare et enkelt eksempel.

 

fks.

 

minhandlevogn.php ->

 

<form ...blablabla action paypal.com>

<knapp med info om totalsum som blir sendt til paypal>

</form>

 

EDIT: fant ut..

https://www.paypal-labs.com/integrationwiza...paypal/code.php

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Jeg jobber i et av de norske innløsningsselskapene for Visa og Mastercard og kan kanskje gi deg en forklaring til hva du må gjøre.

 

Det første du må gjøre er å sørge for at hjemmesiden din oppfyller kravene for netthandel hos innløseren.

Hos oss kreves det at nettstedet inneholder organisasjonsnummer, kontaktinformasjon, kjøpsbetingelser, at betalingsterminalen er implementert(eller ligger på en test URL) og til slutt at det ligger et representativt vareutvalg på siden din.

 

Det neste steget ditt er å ta kontakt med en leverandør av betalingsterminaler for netthandel.

Her nevner jeg DIBS og BBS som meget gode alternativer da de har gode tekniske løsninger og innehar stor ekspertise på området.

 

Når du har inngått en slik avtale med terminalverandøren må du sette opp terminalen på nettsiden din.

 

Etter at du har sørget for at nettstedet ditt inneholder terminalen samt de andre kravene jeg først nevnte må du finne en innløser.

Alternativene her er Teller AS, PBS, og Elavon.

Det bør nevnes her at Teller og PBS og BBS har en intensjonsavtale om å fusjonere i løpet av 2010. De blir altså ett og samme selskap i løpet av 2010.

Så om du velger Teller eller PBS vil du mest sannsynlig havne på samme vilkår uansett i løpet av neste år.

 

Teller AS og Elavon lar deg søke på nett, og jeg er usikker på hvordan PBS lar deg søke om avtale. Det finner du nok ut ved å besøke hjemmesiden deres.

 

Når du har levert søknaden til innløseren vil det normalt ta fra 1-3 uker å behandle søknaden din. Alt ettersom hvilke produkter du selger og hva slags risiko produktene innebærer for innløseren.

Elektronikk og medlemskapsprodukter er høyrisiko og kan kreve at selskapet som søker om avtalen må ha ordnet økonomi og ligge på A rating hos kredittvurderingsselskapene.

 

Etter at innløseren har godkjent søknaden din tar det en uke før webshopen din er meldt inn til Visa/Masterard international.

 

Når dette er utført kan du ta imot betaling fra kunder.

 

 

Innløserne pleier ta en innmeldingsavgift for søknaden, en provisjon på rundt 2-3% pr. transaksjon samt en månedsavgift på ca 100kr/mnd.

 

Håper dette hjalp :)

 

PS!

Paypal anbefales ikke foreløpig da de blant annet har en maksgrense på transaksjonene pr kjøp på ca 5000kr (mener jeg på).

Det vil si at om noen handler for 10000kr vil de måtte dele opp i to transaksjoner à 5000kr stk. Dette er kjipt for deg om det skulle inntreffe.

Lenke til kommentar

Takk for alle flotte svar.

 

Så man må altså ha en avtale med en betalingsterminal (BBS eller DIBS) OG en avtale med en innløser? Og hver av de to partene tar hver sin pris av transaksjon, registrering og månedspris? Det er jo horibelt!

 

Hvor mye koster det å eventuelt få en "ekspert" til å gjøre programmering og implementeringsdelen?

Endret av Jokka1990
Lenke til kommentar
PS!

Paypal anbefales ikke foreløpig da de blant annet har en maksgrense på transaksjonene pr kjøp på ca 5000kr (mener jeg på).

Det vil si at om noen handler for 10000kr vil de måtte dele opp i to transaksjoner à 5000kr stk. Dette er kjipt for deg om det skulle inntreffe.

5000$ kan nok stemme, 5000kr er ganske lavt.

 

forøvrig

For at du skal kunne akseptere debet/kredittkort, kreves det at du har inngått en samarbeidsavtale med en innløser. Har du allerede en slik samarbeidsavtale, skal du merke bestillingen med ditt brukerstedsnummer/firmanummer ved bestilling av et av våre produkter.

 

Om du ikke allerede har en Internet innløsningsavtale allerede, kan vi hjelpe deg med å opprette en slik avtale for deg. Dette skjer automatisk ved bestilling av DIBS Premium og kan kjøpes som tilleggspakke ved bestilling av DIBS Basis.

Integrasjonspakken er en del av DIBS Premium og kan kjøpes som tilvalgspakke til DIBS Basis.
Lenke til kommentar
Takk for alle flotte svar.

 

Så man må altså ha en avtale med en betalingsterminal (BBS eller DIBS) OG en avtale med en innløser? Og hver av de to partene tar hver sin pris av transaksjon, registrering og månedspris? Det er jo horibelt!

 

Hvor mye koster det å eventuelt få en "ekspert" til å gjøre programmering og implementeringsdelen?

 

Ja, man må ha både en avtale for betalingsterminal + avtale med innløser.

Innløseren tar provisjon+månedsavgift. Usikker på hva terminalleverandøren tar av provisjon. Men tror det er nevnt i et av de andre svarene her.

 

selve implementeringen er som regel enkel. Det trengs forsåvidt ingen ekspert, men jeg vil anta at det er en fordel å kunne webprogrammering hvertfall.

Tror også at man kan få tilsendt guider som forteller hvordan du skal implementere dette selv. Prisen for å få utført implementeringen er vel timelønn ganger X antall timer.. Kanskje noen tusen det også?

 

Husk at 3D secure teknologi vil bli obligatorisk for webhandel om ikke lenge.

Og om man tenker på å programmere en egen betalingsterminal må man oppfylle strenge tekniske krav. Dette kan som regel innløseren informere om.

 

håper du har svarene du trenger.

 

Husk at det er store startkostnader, men svært små driftskostnader i forhold til å eie fysisk butikk. :)

Oppstarten er absolutt dyrest, men driftskostnadene er relativt stabile etter at du er igang. Noe som absolutt er en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...