Gå til innhold

Hva skjer med at jeg ikke får jobb?

Anbefalte innlegg

Søkt over flere hundre jobber gud vet hvor mange :(

Jeg er arbeidsløs for lenge.

Har vekterkurs

jobbet i barnehagen

jobbet i nortekstil

jobbet i posten

Jobbet på rimi

jobbet på kiwi

Vært avisbud for aftenpost

Igår var jeg på jobbintervju hos securitas atter en og fikk enda ikke jobb.

Jøss jeg er dritlei jobbsøk

Endret av hohoes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev at jeg er arbeidsløs men jeg går faktisk på skole. Jeg har hatt en god del jobb erfaring og har mest lyst på en jobb som vekter da. Jeg betalte også selv for vekterkurset for å ha en jobb ved siden av skolen.

Det mest skuffende var at jeg har vært på over mange mange jobbintervjuer.

Forrige uke var jeg på jobb intervju på et gamlehjem. Kameraten min ble også intervjuet der. Jobben gikk ut på å ha nattevakt og passe på at eldre mennesker ikke skal forlate bygningen.

Kameraten min ble intervjuet og han fikk jobben. Han har aldri hatt arbeidserfaring før og har null kunnskap om eldre mennesker og demens. Dette er hans første første jobb og han tjener fett. Mens jeg derimot som har masse arbeidserfaring og har helse og sosial fag på skolen (noe som betyr at jeg passer bedre til stillingen og har stor kunnskap om empati, demens og taushetsplikt) og får ikke jobben. Kameraten min er en idiot som går rundt og snakker stygt om de eldre og han har vist ikke hørt om taushetsplikten. Han skryter at han tjener fett osv. Han jobber bare 13 dager i uken og tjener 14000kr i måneden etter skatt på gamlehjemmet (Jeg er litt misunnelig). Men likevel han er en god kamerat og jeg elsker han som en venn.

Poenget mitt er at de fleste norske etniske personer har sjanse på å få jobb.

Jeg har levd i norge i 19 år og er egentlig rent norsk for å si det sånn.

Jeg mener jeg burde fått denne jobben på gamlehjemmet.

Og grunnen til at jeg ikke fikk jobben var fordi jeg heter chung og kameraten min heter Lars.

Så lars som har null peiling om helsesektoren får jobben, mens jeg som har stor kunnskap om helsesektoren ikke får jobben bare fordi jeg heter chung. Det er så latterlig.

Etter at jeg er ferdig med skolen skal jeg prøve å leve av nav og jobbe svart på svartemarkedet hvis det er mulig. For jeg er drittlei av å søke jobber og bli innkalt til intervju uten å få jobb.

Endret av hohoes
Lenke til kommentar

Jeg ville heller aldri ansatt deg!

Men slik holdninger så skal jeg love deg at du får mange dører i tryne!

I en slik jobb som vennen din fikk går det mye ut på hvordan person du er. Hvordan du omgås andre og om du er skikket til og ha det ansvaret.

Og komme her og si at folk er rasistiske bare for du ikke får jobben er rett og slett kvalmende! Hadde folk vært rasist bare fordi de ikke ansetter folk med utenlandsk bakgrunn da hadde 150 % av alle arbeidsgivere vært rasister værre en hitler selv!

Nei, du får bare bli en snylter på sammfunet du, gå til nav og få penger til og sitte hjemme og dyrk tankene dine om at alle er rasister siden du ikke får deg jobb.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke hudfarge eller etnisitet har så veldig mye å si i denne sammenhengen. Det er den gjennomsyrende negative holdningen din som er problemet. Jeg ble nesten dårlig etter å ha lest innlegget ditt, så negativt var det.

Nei, skjerp deg gutt!

Pudell

Lenke til kommentar

jeg må nesten si at jeg sympatiserer med trådstarter her. Du vet aldri, det finnes faktisk arbeidsgivere som ikke ønsker å ansette mennesker med utenlandsk opprinnelse. Så å fnyse av det blir for dumt til dere over. Det betyr ikke at arbeidsgiver er direkte rasist, men at han kanskje favoriserer de med etnisk bakgrunn. At han føler at det gir en større trygghet. Og det med holdninger, det tror jeg ikke arbeidsgiver klarer å konkludere og oppfatte etter et jobbintervju, jeg mener at det er noe som bør vurderes overt tid. For jeg tror trådstarter her faktisk ønsker jobb, at han da prøver å vise seg fra sin beste side. Dere burde tenke litt lenger enn nesa rekker, kanskje dere er de virkelige rasistene.

Petter

Lenke til kommentar
Søkt over flere hundre jobber gud vet hvor mange :(

Jeg er arbeidsløs for lenge.

Har vekterkurs

jobbet i barnehagen

jobbet i nortekstil

jobbet i posten

Jobbet på rimi

jobbet på kiwi

Vært avisbud for aftenpost

Igår var jeg på jobbintervju hos securitas atter en og fikk enda ikke jobb.

Jøss jeg er dritlei jobbsøk

Ok.vis du har søkt 100 jobber og vært på en del intervju uten å få jobb..

Da skal du bare gi opp..Du må være inn i helvetes håpløs udugelig..

Værtfall når du søker jobber som ikke krever noe som helst erfaring eller utdanning.

jeg hadde gitt opp etter 20 søknader..

ogja det er mer skjult rasisme hos arbeidsgivere enn folk trur..Men sånn er det bare....ikke noe å gjøre med det...

Lenke til kommentar

Hva med å prøve å holde litt på noen av de jobbene du får. Ser ikke bra ut på CV med 6 forskjellige jobber hvis disse er for kortere perioder. Hjelper også lite hvis du har referanser som ikke er gode.

Du bør kanskje vurdere en holdnings endring på jobbintervju. Det er tydelig noe som ikke virker, og å skylde på rasisme føler jeg blir litt for lett i enkelte tilfeller. Hvis du er deg selv, og ikke leker verdensmester fordi du feks har vekterkurs eller ett helse og sosial fag vil nok ting gå mye bedre.

Lenke til kommentar
Og grunnen til at jeg ikke fikk jobben var fordi jeg heter chung og kameraten min heter Lars.

Med den holdningen er det ikke rart du ikke får tilbud om jobb. Du kaller arbeidsgiver indirekte for rasist ETTER at du har vært på intervju for jobben, jommen sa jeg smør.

ja men vis du leste historien til Chung om han og Lars, og hvem som fikk jobb.

Ja da er det ikke noe å legge under bordet at det KAN ha vært en utløsende faktor her at Lars fikk jobben og ikke Chung på grunn av navnet.

Normen er så flinke til å si "nei er du GÆRN, rassist..dei det er jeg hvertfall ikke!!"

men når dem får valget mellom å velge en som heter Lars og en som heter Chung..så velger dem omtrent i alle tilfeller IKKE Chung.

Nok om deg.

Jeg vil bare si at jeg føler med Chung. Har det nesten litt sånn selv.

Jeg har gått 2 år på høyskolen, fullført vgs, avtjent værneplikt, 4 år arbeidserfaring, plettfri vandel og snill som et lam.

jeg har søkt på diverse jobber på eldre senter, og sosial hjem, men ikke en gang fått svar på søknaden!

mens søstern til en kompis av meg, som røyka hasj gjennom hele vgs som hun ikke en gang fullførte, sittet i arresten osv osv

Trappa nærmest opp fyllesjuk opp på eldre senteret..spurte om jobb, hadde verken CV eller søknad..

fikk jobb som helse assistent på dagen.

Jeg vet ikke hva jeg skal si til det..men syns jo det er hårreisende og ganske urettferdig.

men men, sånn er livet.

forresten, har du ornet deg noe jobb enda eller Chung?

Lenke til kommentar

Med den holdningen er det ikke rart du ikke får tilbud om jobb. Du kaller arbeidsgiver indirekte for rasist ETTER at du har vært på intervju for jobben, jommen sa jeg smør.

ja men vis du leste historien til Chung om han og Lars, og hvem som fikk jobb.

Ja da er det ikke noe å legge under bordet at det KAN ha vært en utløsende faktor her at Lars fikk jobben og ikke Chung på grunn av navnet.

Normen er så flinke til å si "nei er du GÆRN, rassist..dei det er jeg hvertfall ikke!!"

men når dem får valget mellom å velge en som heter Lars og en som heter Chung..så velger dem omtrent i alle tilfeller IKKE Chung.

Nok om deg.

Jeg vil bare si at jeg føler med Chung. Har det nesten litt sånn selv.

Jeg har gått 2 år på høyskolen, fullført vgs, avtjent værneplikt, 4 år arbeidserfaring, plettfri vandel og snill som et lam.

jeg har søkt på diverse jobber på eldre senter, og sosial hjem, men ikke en gang fått svar på søknaden!

mens søstern til en kompis av meg, som røyka hasj gjennom hele vgs som hun ikke en gang fullførte, sittet i arresten osv osv

Trappa nærmest opp fyllesjuk opp på eldre senteret..spurte om jobb, hadde verken CV eller søknad..

fikk jobb som helse assistent på dagen.

Jeg vet ikke hva jeg skal si til det..men syns jo det er hårreisende og ganske urettferdig.

men men, sånn er livet.

forresten, har du ornet deg noe jobb enda eller Chung?

syns det er skrekkelig å lese om sånt. Alle mennesker er født med samme forutsetninger mener jeg, og at det er systemet de kommer fra som former mennesket. Alle mennesker er født med samme forutsetninger med henhold til etikk og moral. Hudfarge eller religion har ingenting med ærlighet å gjøre. Jeg syns det blir dumt å generalisere, selvom et par personer med utenlandsk bakgrunn har gjort noe galt, så skal alle ta straffen, blir for dumt. For hvor mange norske er det ikke som også gjør noe galt? Jeg er selv norgespatriot, men jeg er ikke noen rase hater og ser på alle mennesker som likedan. Og dømmer ingen ut ifra rase. Hvis jeg hadde vært arbeidsgiver så hadde jeg sett bort ifra identitet og kulturell bakgrunn og bare lakt vekt på kompetanse som er relevant til jobben. Grunnen til at jeg er Norgespatriot er fordi jeg mener landet mitt blir ødelagt av for mange innvandrere. Oppstår konflikter mht. kultur forskjeller og diverse. Og for å bevare den norsk kultur.

Lenke til kommentar
Med de holdningene kommer du ikke langt i arbeidslivet ... Har du tenkt over at det kanskje ikke er noe rasistisk bak utsagnene, men at du bare er udugelig?

ingen vil vel tenke over at man er udugelig. Er jo ikke vanlig blant folk og se siene egene feil.

Feks jeg søker meg ikke jobb som feks redaktør osv pga jeg skriver overhode ikke bra. Sliter med rettskriving, og da er det ikke en jobb for meg. Uansett om jeg hadde utdanning på nivå med doktorgrad så hadde jeg da ikke passet til den jobben.

Så trur det kan være noe i det du sier Billy-the-kid

Lenke til kommentar
Hva med å prøve å holde litt på noen av de jobbene du får. Ser ikke bra ut på CV med 6 forskjellige jobber hvis disse er for kortere perioder. Hjelper også lite hvis du har referanser som ikke er gode.

Ja dette er viktig. Jeg ville aldri i verden ansette noen som har flere korte arbeidsforhold bak seg i løpet av en kort tidsperiode. Sjansen for at vedkommende slutter også hos meg etter kort tid da er rimelig stor, og så må jeg bruke penger og tid på å finne en ny person.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Er jo der referansene kommer inn, ikke sant? Selvom man har korte arbeidsforhold, kan man ha gode grunner til det, og da er det arbeidsgivers ansvar å undersøke det. Ja, det kan være litt stress å kontakte alle man har listet opp, men når det ligger gode grunner til grunn, spiller det ikke noen rolle om jobbene har vært kort- eller langvarig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...