Gå til innhold

Sperrefrist på livstid, når kan jeg søke om førerkort igjen?


YouRock

Anbefalte innlegg

Jeg synes du skal gi slipp på hovmodet og samtidig slutte å synes synd på deg selv: "Det har seg sånn at","kan med hånda på hjertet si ..." <- Er du skada, eller?

 

Den beste sjansen din er at du viser forståelse av handling og konsekvens. Tomme løfter gir meg ingenting, men et lite innsyn i ditt sinns tilstand er mye mer fortryggende. Hva de må se i deg før du blir unnskyldt, kan du prøve å tenke deg til selv, gitt din spesifike situasjon.

 

Som det er nå hadde jeg trolig gitt avslag, med mindre pappa eller svigerfar er en meget innflytelsesrik politiker. Men fortvil ikke, alvorlighetens grad av ditt tilfelle er ikke så ille, derfor har du en sjanse for å oppheve sperren i overskuelig fremtid.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det en riktig avgjørelse dersom trådstarter får tilbake førerkortet? Ikke vet jeg.

Er det en riktig avgjørelse å "gni det inn" ved å poste dritt? Nei.

 

Det er greit nok det, jeg synes drittslenging er en uting selv. Uansett, når man "offentliggjør" fyllekjøringshistorien sin av egen fri vilje og ymter frempå et ønske om sympati og hjelp for den umulige situasjonen han har satt seg oppi må man også regne med litt tyn. Slike temaer vekker selvfølgelig mye følelser hos folk, mange har vonde personlige opplevelser med fyllekjørere.

 

har han spurt etter empati? han lurer på når han kan søke og kritikk på søknaden sin.

 

 

men til trådstarter, la en advokat skrive brevet for deg :)

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
har han spurt etter empati? han lurer på når han kan søke og kritikk på søknaden sin.

 

Ikke direkte, men det kommer ihvertfall konstante forsvarstaler og utbrudd av selvmedlidenhet. Det har nok sin årsak. Hadde du virkelig trodd at en fyr kunne skrive et slikt innlegg uten å få annet en saksbehandlingsreaksjoner? Da tror jeg du overvurderer menneskers evner til forumregelrytteri.

Lenke til kommentar

Daily-Drifter:

 

Mtp ordbruken din kan eg ikkje sjå korleis du oppfører deg betre enn nokon andre her.

 

TS:

 

Dersom du leverer ein skikkelig søknad (helst ein du har skrevet sjølv, slik at den gir eit reelt inntrykk av personligheita di) og rettsvesenet godtar søknad din, vil du frå mitt ståsted vere skikka til å køyre på same måte som alle andre.

Foreløpig har eg eit inntrykk av deg som ein som ikkje bør havne bak rattet igjen (som nevnt tidlegare), men med ein god søknad kan du nok endre det inntrykket.

Lenke til kommentar
Du kan jo spørre om å få moped - eller lettlappen? Er ikke mye skade du kan gjøre med den, men er jo fryktelig praktisk for å komme seg til og fra jobb :) Det er hvis du får avslag på billappen.

jada.. se for deg en annlegsgartner med jobb og familie.. drasse rundt på redskapene bakpå mopeden...

Lenke til kommentar

Kan vi vennligst holde oss til tema?

Trådstarter har såvidt jeg ser ikke gjort noe galt i edru tilstand. Kun i fylla.

Dermed er han muligens en like god og trygg sjåfør som oss andre.

Det han må overbevise saksbehandleren om, er at han ikke lengre vil kombinere alkohol og kjøring.

Jeg ser ikke problemet med å gi ham lappen. Det er jo ikke kortleser i bilen.

Å være uten lapp hindrer ham i å kjøre lovlig. Det hindrer ham ikke i å fyllekjøre. Å ta den fra han gjør ikke veien tryggere. Min mening...

Lenke til kommentar

Ok.. virker som om hele gjengen har misforstått helt..

 

Hvem har sakt at jeg har fyllekjørt med bil?

JEG HAR IKKE FYLLEKJØRT uten om når jeg var 17 på moped.

 

I bilen så hadde jeg 0,9 i promille og det tilsvarer 4 øl.

Jeg kjøte ikke for å kjøre. jeg kjørte for å parkere bilen hjemme.

Og, hvem har sakt at jeg har mista lappen?

Jeg har da for svarte aldri hatt lappen...

JA jeg var dum og galen, men har da faen meg aldri grisekjørt eller kjørt uansvarlig baki rattet..

flere tusen mennesker kjører med tilsvarende 1 i promille pga dem har vert våken hele natta... i følge dere så betyr jo det at ingen fortjener å ha lappen..

 

tenk alle de folka som kjører over fartsgrensa her til lans.. det er farlig det...

eller alle de som hensynsløst snakker i telefonen mens dem kjører,eller skifter cd, eller roter bak i setet mens dem kjører... det er gale det.. faktisk værre enn å kjøre 1 km etter 4 pils kl 3 på svarte natta kun for å parkere bilen hjemme

 

Fordomsfulle faenskap

Lenke til kommentar

Tips: Å påstå at "alle andre" gjør noe vinner ingen poeng, hverken her eller hos saksbehandleren som skal vurdere saken din.

 

Kan vi vennligst holde oss til tema?

Trådstarter har såvidt jeg ser ikke gjort noe galt i edru tilstand. Kun i fylla.

Dermed er han muligens en like god og trygg sjåfør som oss andre.

 

Domstolene er uenig med deg... De har vurdert det til at han er en så stor fare for andre at han ikke bør få førerkort noensinne.

Lenke til kommentar
Fordomsfulle faenskap

 

Hvordan du i all verden klarer å være så høy i hatten er egentlig utenfor min fatteevne. Du viser uansett med unnskyldninger, forsvarstaler og beskyldninger at du tydeligvis ennå ikke har forstått ordentlig hvor ille det du har gjort er. Derfor er mitt tips at du rett og slett skal droppe hele søknaden. Til alles beste.

Lenke til kommentar
Trådstarter har såvidt jeg ser ikke gjort noe galt i edru tilstand. Kun i fylla.

Han valgte jo selv å drikke for å deretter å kjøre, for meg viser dette relativt dårlig evne til å vurdere situasjonen.

 

Personlig så synes jeg at du har fått en straff og nå må du ta støyten for det. Hadde det vært et engangstilfelle så hadde det kanskje vært litt formildende, men to ganger. Jeg kan forstå at dette kan være vansklig for deg, men tenk deg hvordan det er for oss andre som ikke har gjort noe ulovlig, er det rettferdig da at du skal kunne gjøre noe ulovlig, men så 5 år senere er det helt ok fordi du har forandret deg?

Lenke til kommentar
Hvis han virkelig har forandret seg er det selvsagt helt ok etter mitt syn. Problemet er å bevise det.

Og domstolene gir jo straff i betydningen hevn, enten det gjør veien tryggere eller ikke.

 

"Hevn"-delen av straffen er fengsel og bot. Det at han ikke får førerkort er en vurdering av hans skikkethet til å være i trafikken. Slik har det vært i ganske mange år.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å tro at en som har fyllekjørt er uskikket til å være i trafikken når han er edru.

Og hvis man fyllekjører uten lappen, har det ingen hensikt i å hindre personen i å også kjøre når han er edru.

 

Mangel av sertifikat er kun et hinder for folk som bryr seg om forbud, noe fyllekjørere selvsagt ikke gjør, da fyllekjøring er en ENDA større forbrytelse.

 

Jeg synes jeg hører det for meg.

-"Søren også, nå som jeg har mistet lappen, kan jeg ikke fyllekjøre lengre!"

 

Men nok om det.

Min mening er at når en person definitivt har skjerpet seg, bør straffen avbrytes umiddelbart.

Problemet er da selvsagt å bevise at denne skjerpingen har funnet sted.

Men hvis noen definitivt har skjerpet seg, er det urimelig å fortsette straffen etter mitt syn.

 

Ja jeg vet at rettsapparatet er uenig med meg. Embetsmenn pleier å være uenig med meg.

Men jeg følger da lovene allikavel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Ingen grunn til å tro at en som har fyllekjørt er uskikket til å være i trafikken når han er edru.

Og hvis man fyllekjører uten lappen, har det ingen hensikt i å hindre personen i å også kjøre når han er edru.

 

Mangel av sertifikat er kun et hinder for folk som bryr seg om forbud, noe fyllekjørere selvsagt ikke gjør, da fyllekjøring er en ENDA større forbrytelse.

 

Jeg synes jeg hører det for meg.

-"Søren også, nå som jeg har mistet lappen, kan jeg ikke fyllekjøre lengre!"

 

Men nok om det.

Min mening er at når en person definitivt har skjerpet seg, bør straffen avbrytes umiddelbart.

Problemet er da selvsagt å bevise at denne skjerpingen har funnet sted.

Men hvis noen definitivt har skjerpet seg, er det urimelig å fortsette straffen etter mitt syn.

 

Ja jeg vet at rettsapparatet er uenig med meg. Embetsmenn pleier å være uenig med meg.

Men jeg følger da lovene allikavel.

Problemet er vel heller om personen er edru når har kjører, ikke at han kjører dårlig i edru tilstand. Selvsagt kjører mange uten lappen, det gjelder for både rus- og fartssyndere. Uansett skal man miste førerretten.

 

Jeg er til dels med på din argumentasjon om forbedring og forkortelse av dom. Dette må i min mening avgjøres i hvert enkelt tilfelle, og avgjørelsen bør ikke tas på et internettforum. ;)

Lenke til kommentar
Min påstånd er at jeg tror ikke folk fyllekjører mindre av å miste lappen.

De mister derimot muligheten til å ha en jobb, og får dermed mye fritid, som kan brukes til drikking.

 

Og det gjør at ofre for fyllekjørere får føle litt tiltrengt skadefryd. Ikke verst bare det. Selvfølgelig er det uansett viktig med preventive tiltak mot fyllekjøring, synes at det å frata en fyllekjører lappen er en helt selvfølgelig avgjørelse, man må virkelig slå hardt ned på slikt. Setter man seg i førersetet på en bil etter 6 pils mangler man uansett mye generell dømmekraft etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...