Gå til innhold

Sperrefrist på livstid, når kan jeg søke om førerkort igjen?


YouRock

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
å ikke kjønne at dette er alvorlig er bare skremmende

 

 

hvis du ikke kjønner hva det å bli påkjørt av en bil eller en moped kan gjøre bør du kanskje lese aviser litt mere.

Folk kan ha sex og unger når de er 16 (ta vare på ett liv) men du mener de ikke er voksen nok for å stå for egene handlinger? Man kan ikke skylde på at man var ung når man var 17 vet du. Hadde man ikke vært voksen nok hadde man vell strengt talt ikke kunne tatt serfikatet året etter. og man forandrer seg ikke så mye på ett år. ergo han viste hva han gjorde. at han flytta på landet er hans sitt valg. man får tilpasse livet sitt hvis man ikke har lappen. den kommende kone får evt ta å kjøre

 

Han har jo tatt sin straff! 5 år er minstestraffen på en slik dom. Om han får søknaden innvilget så vil han kunne ta lappen uansett hvor mye du eller andre protesterer. Jeg tror han har en god sjanse for å få det innvilget og om han gjør det, ja da har han tatt sin straff og stått for handlingene han har gjort. Han har jo ikke kjørt rundt med sine 2 biler nettopp fordi han respekterte den dommen i 5 år. Det vil jeg si vitner om at trådstarter er nå mer voksen. Også det at han er i jobb og ønsker å stifte familie. La han få lappen!

 

Og bare for å ha det å det rene her. Jeg synes kjøring i påvirket tilstand er alvorlig. Men jeg synes også at i dette tilfellet at straffen har vært passende nok.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trådstarter vil nok få lappen etter en søknad. Men gjør den så bra som mulig. Graden av alvorlighet er ikke så høy. Og 5 års sperrefrist er en allerede for lang straff for de nevnte episodene. Til dere som kritiserer, trådstarter spør om hjelp ikke om refs fra bedrevitere på forumet her. Hadde jeg gravd i fortida deres hadde jeg sikkert funnet noe som er enda verre i en eller annen form. Vi er mennesker alle sammen. 100% av alle mennesker har det å kjøre i påvirket tilstand i seg. Det er kun eksterne påvirkninger som skal til. Lykke til med søknaden!

nei jeg har faktisk aldri satt noens liv i fare

 

 

Når jeg var 17 år så kjørte jeg moped i fylla uten sertifikat og blei stoppa..

Jeg fikk en bot og en sperrefrist på 3 år på sertifikatet.

 

Når jeg ble 19 så var jeg påve hjem etter en fest med en kamerat sin bil, jeg ble busta og hadde en promille på 0,9.

hadde heller ikke sertifikatet på bil.

 

Du syntes ikke dette er ille????og at 5 år er for mye??? mener du seriøst det? Han hadde ikke serfikat en gang. og du syntes 5 år er mye for fylle kjøring.......SKREMMENDE

 

hva legger du i ille? Han har tross alt tatt en straff over 5 år. På gjerningsøyeblikker var han en ung person som gjorde noen dumme beslutninger. Synes ikke det skal straffes livet ut. Det er et ganske hardt slag å ikke kunne kjøre bil i dette landet skjønner du, særlig om man bor på landet. Det er en nødvendighet. Og jeg synes personen bør få ta lappen etter en sont straff på 5 år. og han var ikke drita full. omstendighetene rundt denne "fyllekjøringen" med bil er milde. Hvilken skade kan du gjøre med moped men unntak av deg selv? Ikke overdramatiser dette så fryktelig.

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle1068328.ece

? det innlegget der skjønner jeg ikke. at han allerede hadde en straff burde gjøre at han få kortere straff når han gjør noe lignende igjen mens straffen fremdeles er i funksjon?

 

første ganga gjorde TS noe som desverre er sosialt akseptert i store deler av norge kjøre moped i fylla, og han ble tatt.

 

så 2 år senere mens han fremdeles har sperrefrist, drikker han seg full og kjører bil. ung og dum er ikke en unnskyldning. spesielt ikke når du blir tatt for andre gang for det som i mine øyne iallfall er samme lovbrudd.

 

overdramatisere? å kjøre bil er farlig å forholde seg i nærheten av en vei kan være farlig sånn gernelt sett. men det blir så definitivt ikke noe tryggere at en person med nedsatt vurderings og reaksjonsevne sitter bak rattet på en bil som kommer mot deg eller i salen på en moped som kommer bak deg.

 

og hv avar poenget med å linke den artikkelen? det er da uvesentlig at det e utbredt blandt ungdom, det gjør et verken mer lovlig eller mindre farlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Trådstarter vil nok få lappen etter en søknad. Men gjør den så bra som mulig. Graden av alvorlighet er ikke så høy. Og 5 års sperrefrist er en allerede for lang straff for de nevnte episodene. Til dere som kritiserer, trådstarter spør om hjelp ikke om refs fra bedrevitere på forumet her. Hadde jeg gravd i fortida deres hadde jeg sikkert funnet noe som er enda verre i en eller annen form. Vi er mennesker alle sammen. 100% av alle mennesker har det å kjøre i påvirket tilstand i seg. Det er kun eksterne påvirkninger som skal til. Lykke til med søknaden!

nei jeg har faktisk aldri satt noens liv i fare

 

 

Når jeg var 17 år så kjørte jeg moped i fylla uten sertifikat og blei stoppa..

Jeg fikk en bot og en sperrefrist på 3 år på sertifikatet.

 

Når jeg ble 19 så var jeg påve hjem etter en fest med en kamerat sin bil, jeg ble busta og hadde en promille på 0,9.

hadde heller ikke sertifikatet på bil.

 

Du syntes ikke dette er ille????og at 5 år er for mye??? mener du seriøst det? Han hadde ikke serfikat en gang. og du syntes 5 år er mye for fylle kjøring.......SKREMMENDE

 

hva legger du i ille? Han har tross alt tatt en straff over 5 år. På gjerningsøyeblikker var han en ung person som gjorde noen dumme beslutninger. Synes ikke det skal straffes livet ut. Det er et ganske hardt slag å ikke kunne kjøre bil i dette landet skjønner du, særlig om man bor på landet. Det er en nødvendighet. Og jeg synes personen bør få ta lappen etter en sont straff på 5 år. og han var ikke drita full. omstendighetene rundt denne "fyllekjøringen" med bil er milde. Hvilken skade kan du gjøre med moped men unntak av deg selv? Ikke overdramatiser dette så fryktelig.

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle1068328.ece

? det innlegget der skjønner jeg ikke. at han allerede hadde en straff burde gjøre at han få kortere straff når han gjør noe lignende igjen mens straffen fremdeles er i funksjon?

 

første ganga gjorde TS noe som desverre er sosialt akseptert i store deler av norge kjøre moped i fylla, og han ble tatt.

 

så 2 år senere mens han fremdeles har sperrefrist, drikker han seg full og kjører bil. ung og dum er ikke en unnskyldning. spesielt ikke når du blir tatt for andre gang for det som i mine øyne iallfall er samme lovbrudd.

 

overdramatisere? å kjøre bil er farlig å forholde seg i nærheten av en vei kan være farlig sånn gernelt sett. men det blir så definitivt ikke noe tryggere at en person med nedsatt vurderings og reaksjonsevne sitter bak rattet på en bil som kommer mot deg eller i salen på en moped som kommer bak deg.

 

og hv avar poenget med å linke den artikkelen? det er da uvesentlig at det e utbredt blandt ungdom, det gjør et verken mer lovlig eller mindre farlig.

 

Linka til den artikkelen for å vise til hvor vanlig det egentlig er. Om alle som kjører i beruset tilstand skulle mista lappen uavhenging om de ble tatt eller ikke ville ikke mer enn 60-70% av norges kjøredyktige hatt lappen. Jeg synes ikke på noen måter at det er greit. Det er farlig og kan resultere i død. Men mener allikavel at 5 års sperre er en ganske grei straff for dette tilfellet. Du finner langt verre tilfeller som kun er staffa med 2 års sperrefrist. Da første gang men langt mer alvorlige tilfeller.

 

Og angående det første spørsmålet ditt. I norge så er det det lovbruddet som gir høyest straff som blir gjeldende. Ikke som USA som legger alle straffene sammen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

skulle da bare mangle at han ikke rørte bilen. Hvor mange sjanser har du lyst å gi fylle kjørere egentlig?

 

Ja får han lappen tilbake, så har vi enda en til i trafikken som ikke burde hatt førekortet som alle de andre man ser hver dag som snakker i tlf, sminker seg, kjører som noen griser og resten av tullingene som ikke har noen bak ett ratt å gjøre. Hver gang jeg gjør noe aøvolig skal jeg begynne å skylde på at jeg var ung??? "jeg slo han ned forde jeg er ung og dum og aaaaner ikke hva jeg gjør"

 

Som sakt. Førekortet er ett privligeum som burde tilhøre folk som kan oppføre seg og har oppført seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
skulle da bare mangle at han ikke rørte bilen. Hvor mange sjanser har du lyst å gi fylle kjørere egentlig?

 

Ja får han lappen tilbake, så har vi enda en til i trafikken som ikke burde hatt førekortet som alle de andre man ser hver dag som snakker i tlf, sminker seg, kjører som noen griser og resten av tullingene som ikke har noen bak ett ratt å gjøre. Hver gang jeg gjør noe aøvolig skal jeg begynne å skylde på at jeg var ung??? "jeg slo han ned forde jeg er ung og dum og aaaaner ikke hva jeg gjør"

 

Som sakt. Førekortet er ett privligeum som burde tilhøre folk som kan oppføre seg og har oppført seg.

 

Førerkort er en nødvendighet for mange. Det er slik det er i dag enten du vil eller ikke. Og det er en av grunnene til at jeg mener trådstarter bør få lappen etter 5års sperrefrist. Det er mange sjåfører jeg irriterer meg over i trafikken. Men vi kan ikke ta lappen fra alle "kjerringene" i trafikken heller kan vi? Alt ville jo ha stoppa opp.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Og angående det første spørsmålet ditt. I norge så er det det lovbruddet som gir høyest straff som blir gjeldende. Ikke som USA som legger alle straffene sammen.

trodde det var vis du var i retten for mer en et forhold om gangen. ikke vis du gjør noe galt får en straff (sperrefrist) så gjør noe galt senere når straffen er nesten ferdig "sonet" gjør det samme lovbruddet på nytt galt så du på nytt må i retten.

 

dvs jeg mener:

du kjører i fylla og får sperrefrist i 3 år.

etter 2 år gjør du det igjen og får da. 5 år sperrefrist.

trodde det da ble 5 år fra den nye dommen, ikke 5 (år) - 2 (år allerede sonet) = 3 (år igjen)

 

*tillegg* at TS ikke har kjørt bilene sine er jo å forvente, det er ikke akkurat en formildende omstendighet.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

kjerringer/gubber heter det

 

 

Jeg DRITER direkte i om noen trenger lappen. Det i seg selv burde de tenkt på FØR de fyllekjørte..Syntes du ikke? Eller syntes du det er ok at masse fyllekjørere har lappen forde de "trenger den" Jeg også trenger lappen,men jeg har ikke råd.Jeg flytter da ikke til ingenmansland når jeg veit jeg ikke kan kjøre bil..... da må jeg tilpasse meg.

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Og angående det første spørsmålet ditt. I norge så er det det lovbruddet som gir høyest straff som blir gjeldende. Ikke som USA som legger alle straffene sammen.

trodde det var vis du var i retten for mer en et forhold om gangen. ikke vis du gjør noe galt får en straff (sperrefrist) så gjør noe galt senere når straffen er nesten ferdig "sonet" gjør det samme lovbruddet på nytt galt så du på nytt må i retten.

 

dvs jeg mener:

du kjører i fylla og får sperrefrist i 3 år.

etter 2 år gjør du det igjen og får da. 5 år sperrefrist.

trodde det da ble 5 år fra den nye dommen, ikke 5 (år) - 2 (år allerede sonet) = 3 (år igjen)

 

*tillegg* at TS ikke har kjørt bilene sine er jo å forvente, det er ikke akkurat en formildende omstendighet.

 

han fikk jo ikke 5år. Men det blir 5 år i praksis i og med at de fleste som får livstid får innvilget søknad etter 5år om å få ta lappen. det jeg mente med at straffene ikke blir lagt oppå hverandre er jo at han første gang fikk 3 år. men denne straffen ble sletta fordi han fikk livstid etter andre lovbrudd. Om han hadde fått også 3 år på andre lovbrudd så hadde han ikke måtte legge til det siste året fra første straff. Det jeg mener at det ikke legges på. Om en person som er drapsdømt i norge får permisjon midt i dommen. og dreper noen, får en ny straff for det så vil jo straffen for det første drapet bli "overskrevet".

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
kjerringer/gubber heter det

 

 

Jeg DRITER direkte i om noen trenger lappen. Det i seg selv burde de tenkt på FØR de fyllekjørte..Syntes du ikke? Eller syntes du det er ok at masse fyllekjørere har lappen forde de "trenger den" Jeg også trenger lappen,men jeg har ikke råd.Jeg flytter da ikke til ingenmansland når jeg veit jeg ikke kan kjøre bil..... da må jeg tilpasse meg.

 

Når man fyllekjører er ikke det noe man pleier å tenke på tror jeg. Ikke at det er en unnskyldning men jeg synes jo straffen må være i proporsjon med lovbruddet. Nordmenn får jo for eksempel bare måneder i straff for å voldta noen. Sjansen for gjentakelse er der men vi holder dem ikke inne i buret resten av livet gjør vi? Hvorfor skal vi behandle fyllekjørere så mye hardere?

Endret av Kron
Lenke til kommentar
kjerringer/gubber heter det

 

 

Jeg DRITER direkte i om noen trenger lappen. Det i seg selv burde de tenkt på FØR de fyllekjørte..Syntes du ikke? Eller syntes du det er ok at masse fyllekjørere har lappen forde de "trenger den" Jeg også trenger lappen,men jeg har ikke råd.Jeg flytter da ikke til ingenmansland når jeg veit jeg ikke kan kjøre bil..... da må jeg tilpasse meg.

 

Når man fyllekjører er ikke det noe man pleier å tenke på tror jeg. Ikke at det er en unnskyldning men jeg synes jo straffen må være i proporsjon med lovbruddet. Nordmenn får jo for eksempel bare måneder i straff for å voldta noen. Sjansen for gjentakelse er der men vi holder dem ikke inne i buret resten av livet gjør vi? Hvorfor skal vi behandle fyllekjørere så mye hardere?

kan ikke kalle det å bare miste førekorte for en straff en gang...fengsel og en heftig bot hadde ihvertfall skulel vært til stede

som jeg har sakt før ....norge har gjennerelt alt for lave straffer.at volteks straffen er lave gir ikke han bedre grunn til å få kjøre etter gjentatt brudd på loven uansett

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Og angående det første spørsmålet ditt. I norge så er det det lovbruddet som gir høyest straff som blir gjeldende. Ikke som USA som legger alle straffene sammen.

trodde det var vis du var i retten for mer en et forhold om gangen. ikke vis du gjør noe galt får en straff (sperrefrist) så gjør noe galt senere når straffen er nesten ferdig "sonet" gjør det samme lovbruddet på nytt galt så du på nytt må i retten.

 

dvs jeg mener:

du kjører i fylla og får sperrefrist i 3 år.

etter 2 år gjør du det igjen og får da. 5 år sperrefrist.

trodde det da ble 5 år fra den nye dommen, ikke 5 (år) - 2 (år allerede sonet) = 3 (år igjen)

 

*tillegg* at TS ikke har kjørt bilene sine er jo å forvente, det er ikke akkurat en formildende omstendighet.

 

han fikk jo ikke 5år. Men det blir 5 år i praksis i og med at de fleste som får livstid får innvilget søknad etter 5år om å få ta lappen. det jeg mente med at straffene ikke blir lagt oppå hverandre er jo at han første gang fikk 3 år. men denne straffen ble sletta fordi han fikk livstid etter andre lovbrudd. Om han hadde fått også 3 år på andre lovbrudd så hadde han ikke måtte legge til det siste året fra første straff. Det jeg mener at det ikke legges på. Om en person som er drapsdømt i norge får permisjon midt i dommen. og dreper noen, får en ny straff for det så vil jo straffen for det første drapet bli "overskrevet".

da høres det ut som vi er enig om det med straff da.

alltid hørt at livstid i norge er lik 5 år før man kan søke på nytt. men klarer ikke finne noen plass der det står akkurat å iallfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
kjerringer/gubber heter det

 

 

Jeg DRITER direkte i om noen trenger lappen. Det i seg selv burde de tenkt på FØR de fyllekjørte..Syntes du ikke? Eller syntes du det er ok at masse fyllekjørere har lappen forde de "trenger den" Jeg også trenger lappen,men jeg har ikke råd.Jeg flytter da ikke til ingenmansland når jeg veit jeg ikke kan kjøre bil..... da må jeg tilpasse meg.

 

Når man fyllekjører er ikke det noe man pleier å tenke på tror jeg. Ikke at det er en unnskyldning men jeg synes jo straffen må være i proporsjon med lovbruddet. Nordmenn får jo for eksempel bare måneder i straff for å voldta noen. Sjansen for gjentakelse er der men vi holder dem ikke inne i buret resten av livet gjør vi? Hvorfor skal vi behandle fyllekjørere så mye hardere?

kan ikke kalle det å bare miste førekorte for en straff en gang...fengsel og en heftig bot hadde ihvertfall skulel vært til stede

som jeg har sakt før ....norge har gjennerelt alt for lave straffer.at volteks straffen er lave gir ikke han bedre grunn til å få kjøre etter gjentatt brudd på loven uansett

 

Kan være enige at mange straffer er for lave i Norge. Men hva det angår kjøring i påvirket tilstand har Norge faktisk noen av verdens strengeste straffer. Det er ofte fyllekjørere på belage seg på en liten fengselstur. Særlig om det går virkelig galt. Som en notis så ville jeg heller oppholdt meg i en deilig norsk fengselscelle i noen måneder fremfor å miste retten til å kjøre livet ut. Det valget tror jeg de fleste hadde tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Og angående det første spørsmålet ditt. I norge så er det det lovbruddet som gir høyest straff som blir gjeldende. Ikke som USA som legger alle straffene sammen.

trodde det var vis du var i retten for mer en et forhold om gangen. ikke vis du gjør noe galt får en straff (sperrefrist) så gjør noe galt senere når straffen er nesten ferdig "sonet" gjør det samme lovbruddet på nytt galt så du på nytt må i retten.

 

dvs jeg mener:

du kjører i fylla og får sperrefrist i 3 år.

etter 2 år gjør du det igjen og får da. 5 år sperrefrist.

trodde det da ble 5 år fra den nye dommen, ikke 5 (år) - 2 (år allerede sonet) = 3 (år igjen)

 

*tillegg* at TS ikke har kjørt bilene sine er jo å forvente, det er ikke akkurat en formildende omstendighet.

 

han fikk jo ikke 5år. Men det blir 5 år i praksis i og med at de fleste som får livstid får innvilget søknad etter 5år om å få ta lappen. det jeg mente med at straffene ikke blir lagt oppå hverandre er jo at han første gang fikk 3 år. men denne straffen ble sletta fordi han fikk livstid etter andre lovbrudd. Om han hadde fått også 3 år på andre lovbrudd så hadde han ikke måtte legge til det siste året fra første straff. Det jeg mener at det ikke legges på. Om en person som er drapsdømt i norge får permisjon midt i dommen. og dreper noen, får en ny straff for det så vil jo straffen for det første drapet bli "overskrevet".

da høres det ut som vi er enig om det med straff da.

alltid hørt at livstid i norge er lik 5 år før man kan søke på nytt. men klarer ikke finne noen plass der det står akkurat å iallfall.

 

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-2003121...60-001.html#1-5

 

§ 1-5. Minstetid når tap av førerett er fastsatt for alltid

 

Er tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn fastsatt for alltid etter tvingende regler i vegtrafikkloven § 33 nr. 1 tredje og fjerde ledd, skal minstetiden nevnt i § 33 nr. 1 sjette ledd og § 40 være 5 år.

Lenke til kommentar
skulle da bare mangle at han ikke rørte bilen. Hvor mange sjanser har du lyst å gi fylle kjørere egentlig?

 

Ja får han lappen tilbake, så har vi enda en til i trafikken som ikke burde hatt førekortet som alle de andre man ser hver dag som snakker i tlf, sminker seg, kjører som noen griser og resten av tullingene som ikke har noen bak ett ratt å gjøre. Hver gang jeg gjør noe aøvolig skal jeg begynne å skylde på at jeg var ung??? "jeg slo han ned forde jeg er ung og dum og aaaaner ikke hva jeg gjør"

 

Som sakt. Førekortet er ett privligeum som burde tilhøre folk som kan oppføre seg og har oppført seg.

 

Førerkort er en nødvendighet for mange. Det er slik det er i dag enten du vil eller ikke. Og det er en av grunnene til at jeg mener trådstarter bør få lappen etter 5års sperrefrist. Det er mange sjåfører jeg irriterer meg over i trafikken. Men vi kan ikke ta lappen fra alle "kjerringene" i trafikken heller kan vi? Alt ville jo ha stoppa opp.

 

Frihet er en nødvendighet for mange. La oss slippe folk ut av fengslene etter max fem år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
skulle da bare mangle at han ikke rørte bilen. Hvor mange sjanser har du lyst å gi fylle kjørere egentlig?

 

Ja får han lappen tilbake, så har vi enda en til i trafikken som ikke burde hatt førekortet som alle de andre man ser hver dag som snakker i tlf, sminker seg, kjører som noen griser og resten av tullingene som ikke har noen bak ett ratt å gjøre. Hver gang jeg gjør noe aøvolig skal jeg begynne å skylde på at jeg var ung??? "jeg slo han ned forde jeg er ung og dum og aaaaner ikke hva jeg gjør"

 

Som sakt. Førekortet er ett privligeum som burde tilhøre folk som kan oppføre seg og har oppført seg.

 

Førerkort er en nødvendighet for mange. Det er slik det er i dag enten du vil eller ikke. Og det er en av grunnene til at jeg mener trådstarter bør få lappen etter 5års sperrefrist. Det er mange sjåfører jeg irriterer meg over i trafikken. Men vi kan ikke ta lappen fra alle "kjerringene" i trafikken heller kan vi? Alt ville jo ha stoppa opp.

 

Frihet er en nødvendighet for mange. La oss slippe folk ut av fengslene etter max fem år.

 

la oss ha straffer som er forenlig med lovbruddet?

Lenke til kommentar

Som sakt. Førekortet er ett privligeum som burde tilhøre folk som kan oppføre seg og har oppført seg.

 

Førerkort er en nødvendighet for mange. Det er slik det er i dag enten du vil eller ikke. Og det er en av grunnene til at jeg mener trådstarter bør få lappen etter 5års sperrefrist. Det er mange sjåfører jeg irriterer meg over i trafikken. Men vi kan ikke ta lappen fra alle "kjerringene" i trafikken heller kan vi? Alt ville jo ha stoppa opp.

 

Frihet er en nødvendighet for mange. La oss slippe folk ut av fengslene etter max fem år.

 

la oss ha straffer som er forenlig med lovbruddet?

Vil du virkelig ha halve forumet sittende på Death Row? Dødsstraff for dumhet er noe mildt, men men...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ikke hør på de folka som mener at du aldri har noe bak rattet å gjøre. Jeg har selv erfart noe lignende å jobber med å bevise at jeg har forandret meg. Jeg hater folk som over her mener at noen som gjør noe dumt ikke kan forandre seg. Det er det dummeste jeg har hørt.

 

Men derimot om du skulle få en kjans å kunne kjøre igjen, så bør du seriøst holde på den med nebb og klør. Ikke bryte noen trafikkregler.

 

Det jeg mener er at alle bør få en kjans etter de har tatt og utført straffen sin. Straffen svir og den er tilrettelagt så du helt klart ikke skal glemme den. De 35 dagene i fengsel er bare en fis ut i lufta i forhold til de 5 åra du skal gå frem og tilbake fra jobb. Det gir deg nok tid til å tenke over hvor dum du var.

 

Når jeg ser søknaden din så bør du heller prøve å vektlegge det at du har lært av det du har gjort, at du legger deg helt flat. I stedet for å vektlegge det at du trenger lappen, for det gjør de fleste.

 

Poenget er det at klarer du ved din søknad å bli forstått, så har du oppnådd noe. Vis de ser ja her er enda en fyllekjører som mener han trenger lappen for å komme seg på jobb så er ikke det så veselntlig for dem.

 

Men skrev ikke du at du ble fratatt førerretten i 5 år? Å har vært uten i 5 år? Da er det ikke så mye som skal til før du får den igjen.

 

Mvh

Kjexx

Lenke til kommentar
Ikke hør på de folka som mener at du aldri har noe bak rattet å gjøre. Jeg har selv erfart noe lignende å jobber med å bevise at jeg har forandret meg. Jeg hater folk som over her mener at noen som gjør noe dumt ikke kan forandre seg. Det er det dummeste jeg har hørt.

 

 

 

Mvh

Kjexx

hvor mange sjanser hadde du gitt en person som kjører i beruset tilstand?

hvor mange sjanser hadde du gitt en person som hadde skjørt på noen i beruset tilstand?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...