Orjanp Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Selvsagt ikke alltid, noe trådstarter er et eksempel på. Derfor skrev jeg sjeldnere. Lenke til kommentar
ck90 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Give him a break... Jeg synes han skal få igjen lappen jeg! Hva er poenget med sperrefrist? Å sanksjonere mot noe som ikke er tillatt i samfunnet, å straffe forbryteren for hva han har gjort galt slik at han vil angre på hva han har gjort og ikke gjøre det igjen... Nå har han gått i 5 år i relativt voksne deler av sitt liv, uten lappen... og med 6,4km bare til nærmeste butikk så er jeg ikke i tvil om at han har fått lære the hard way at slikt gjør man bare ikke. Alle de gangene han må karre seg til butikken enten ved å vente en halvtime på bussen eller om det er for egen maskin, så er det slikt blodslit som brenner seg fast og som gjør at man avstår fra å gjøre noe tilsvarende igjen. Håper du får igjen lappen så lykke til (nei, er ikke sympatisk grunnet samme situasjon, har hatt lappen fra jeg var 16 til 18 med fire forskjellige oppkjøringer, m146, a1, b, og a.) Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Jeg håper du vet hvorfor grensa er satt til 0,2? 1 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Faktisk så er promilledommene dei einaste trefikkreglene som svir like mykje for alle. Og dei er ikkje for milde etter mi meining: Bilkjøring og alkohol har ingenting med kvarandre å gjere. Det er veldig klart kva alkolhol har som virking på personer: Overvurdering av egne evner og generell nedsetting av dei same evnene. Så kva blir resultatet: Kjepphøge bilister med nedsatte kjøreevner, så får ein sjå på antall bilulykker som skyldes alkohol. Godt eksempel er jo ulykka på Bygdøy der 3 personer omkom. Her var jo føraren ekspert men likevel planta han bilen godt rundt eit tre. Legger berre til ein link til ei anna sak om fyllekjøring : http://www.nettavisen.no/nyheter/article2751549.ece 34-åringen som politiet mener kom over i feil kjørebanen og frontkolliderte med bilen der 8-åringen satt, hadde høy promille. Føler virkeleg at desse fyllekjørerene ikkje har noko på veien å gjere i det heiletatt eller vil du ha dei der dicktator, ventande rundt neste sving til å ta nokon kjære frå deg? Endret 8. november 2009 av Jankee Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 se her: http://www.paragrafen.no/?id=171 det står: Gjentatt promillekjøring innen 5 år - tap av førerrett for alltid Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Sikkerheita til andre i trafikken skal ikkje prioriterast, nei? Eg såg i dag ein som fyllekjørte. Det var rimelig skummelt å se kor lang tid det tok før vedkommande reagerte på at han kjørte i motgåande fil. Han kjørte også nesten ned ein mopedist foran seg. Det er ganske enkelt for å forhindre uaktsomt drap at ein ikkje godtar høgare promille enn 0.2. Kor mange fleire hadde daua om folk fekk lov til å kjøre med 0.5 i promille? Sikkert ein del til, og det er for mykje. Når det gjeld trådstartar trur eg han mest sannsynleg må belage seg på å gå fordi dei ikkje ønskjer å ta nokon sjansar. Ein kan tross alt ikkje vite utan vidare at vedkommande faktisk vil opptre korrekt i trafikken. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Jeg ser gjerne at du utdyper en såpass krass kommentar, ellers blir det bare latterlig. Hvorfor skal straffen reduseres? I min mening er promillekjøring mye mer alvorlig enn fartsovertredelser, da man ikke er ved sine fulle fem, og derfor ytterligere setter andre trafikanter i fare. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Promillegrensa burde heves til 0.5 og den generelle straffen reduseres kraftig. Per i dag er hele lovverket rundt promillekjøring latterlig. Jeg ser gjerne at du utdyper en såpass krass kommentar, ellers blir det bare latterlig. Hvorfor skal straffen reduseres? I min mening er promillekjøring mye mer alvorlig enn fartsovertredelser, da man ikke er ved sine fulle fem, og derfor ytterligere setter andre trafikanter i fare. Helt enig. Jeg mener grensa er høy nok. Man skal IKKE drikke og kjøre. Uasett hvor lite det er. drikker mann kjører mann ikke og omvendt! 1 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kommer an på om du bor på Yongstorget eller på Vestlandet...NOEN kan leve verdige liv uten lappen. Andre må flytte, eller gjøre andre store endringer i livene sine. Trådstarter sier ikke noe om hvor han kommer fra, men han har jo klart seg uten bil i hele sitt voksne liv, så selv om han ikke får kjøre i fremtiden blir det neppe de helt store omleggingene. Videre, "jeg kan ikke straffes så hardt, for da må jeg gjøre endringer i livet mitt" virker som et noe svakt forsvar. Det virker neppe preventivt, medmindre du inndrar bilene deres, og formaner hele verdens innbyggere om å aldri låne ut, selge eller leie ut biler til vedkommede. Utfra denne logikken er strengt tatt ingen sanksjoner hensiktsmessige, med mindre de innebærer fysisk frihetsberøvelse. Jeg jobber som anleggsgartner 5 dager i uka, er 100% avhengig av transport av diverse utstyr. Jeg betaler venner gryn for å kjøre meg her og der. Det hender også at jeg går 4-5 kilometer med hekksaks,trommel,jord,spade oppi trillebåra for å komme meg frem til arbeidsstedet, livet mitt er stikk motsatt av effektivt og det stjeler krefter, ser for meg en diagnose på utmattelses syndromet om 5 år hvis dette fortsetter, dagene mine går i slow motion, med sertifikatet så kunne jeg faktisk fått orden på sakene også ved siden av jobben isteden for å stresse meg halvt ihjel for å få dagene til å gå opp. Hei når jeg ser at du jobber som anlegsgartner så lurer jeg veldig på hvordan du i det heletatt fikk jobben , arbeidgiver må jo ha vært VELDIG dumsnill for og gi jobben til en som klart ikke innehaver all kompetansen nødvendig ( førerkort regens som kompetanse ) for og utføre jobben selvstendig. nå skal det sis at jeg aldrig har sett anleggsgarner jobbe alene , somregel er det vell normal og jobbe i par og dermed burde det holde at din "partne" har lappen for at du kan utføre jobben effektivt. har lest hele tråden nå , det første jeg legger merke til at mange ikke har fått med seg at TS skal søke om og kunne TA sertifikatet , dvs at han må gjennom all tero og praktisk opplæring som sikkert vill gi han mye nyttig lære om traffkmoral. jeg synes at etter 5 år og med klare holdnings endring så burde man i vertfall få sjangsen til og prøve og ta sertifikatet , det er jo ikke gjott at TS kommer til faktisk klare dette , og etter endt opplæring vill jo tro at han har styrket seg enda mere "moralsk" for og si det sån . ellers kan jeg legge med at jeg har liten tollerans for folk som fylle kjører , men om man har sertifikat eller ikke så begrenser det ikke muligheten for og gjøre det , og folk kan forandre seg gjennom livet , til det bedre og værre for den saks skyld , og folk fortjener og få prøve på nytt . 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg håper du aldri får førerkort! Ikke nok med at du har blitt TATT to ganger for fyllekjøring, men du kjørte uten førerkort begge gangene. At det er upraktisk for deg å ikke ha bil, spiller ingen som helst rolle. Så on-topic. Hvis du virkelig skal sende inn en slik søknad, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med en advokat, slik at du i det minste får formulert søknaden på skikkelig vis. Ja, det koster deg penger, men hvis du i det hele tatt skal ha noen mulighet til å få igjennom søknaden så tror jeg ikke det er noen vei utenom - for hadde jeg fått søknaden du presenterer i hånden, så hadde den havnet rett i makuleringsmaskina. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Tror denne tråden må ha verdensrekord i skinnhellighet.. Makan.. Tror de fleste besserwisserne her inne ville blitt rimelig desperate i samme situasjon.. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor YouRock gidder å opprette en slik tråd på dette forumet heller, det lokker jo alltid fram dem som liker å sette seg på sin enormt høye hest.. Om man vil ha et saklig og velbegrunnet svar så må Advokat eller annen fagkyndig kontaktes. Meld deg inn i Naf, så har du jo fri rettshjelp derfra . Å sende inn et "det er synd på meg" brev vil nok ikke hjelpe mot det stivbeinte Byråkratiet. Om du har forandret deg håper jeg du får muligheten til å ta lappen, og ikke ødsler den bort igjen Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Tror denne tråden må ha verdensrekord i skinnhellighet.. Makan.. Tror de fleste besserwisserne her inne ville blitt rimelig desperate i samme situasjon.. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor YouRock gidder å opprette en slik tråd på dette forumet heller, det lokker jo alltid fram dem som liker å sette seg på sin enormt høye hest.. Om man vil ha et saklig og velbegrunnet svar så må Advokat eller annen fagkyndig kontaktes. Meld deg inn i Naf, så har du jo fri rettshjelp derfra . Å sende inn et "det er synd på meg" brev vil nok ikke hjelpe mot det stivbeinte Byråkratiet. Om du har forandret deg håper jeg du får muligheten til å ta lappen, og ikke ødsler den bort igjen mulig du ser på det som å bryte trafikkregler er en lek. tror tonen din hadde vært litt andeledes hvis noen hadde blitt drept. må det virkelig ett drap til før folk ser alvoret??? å ha lappen er ikke en menneske rett, men ett privligeum som bør kun tilhøre de som klarer å holde seg innen for reglene i trafikken, Endret 13. november 2009 av Estella! 1 Lenke til kommentar
GSM Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) mulig du ser på det som å bryte trafikkregler er en lek. tror tonen din hadde vært litt andeledes hvis noen hadde blitt drept. må det virkelig ett drap til før folk ser alvoret??? Pass deg så du ikke slår deg når du ramler ned.. Nei jeg ser ikke på brudd på trafikkregler som en lek, men syntes samtidig det er latterlig at gutten skal straffes for livstid, mens en drapsmann kan gå fri etter noen år? Og jeg blir provosert av alle de skinnhellige rytterene som lirer av tull. Regner med du hadde hatt lyst på en ny sjanse en gang om du skulle driti deg ut på en eller annen måte.. Det er forskjell på en umoden guttunge, og en som skal stifte famile og er i full jobb. Hadde det vert snakk om en vanekriminell alkoholiker, så hadde jo ikke straffen vert noe særlig hinder uansett. Som man reder ligger man sies det, så jeg regner med samtlige besserwissere her inne kommer til å ligge langflat resten av livet om de noensinne skulle gjøre en feil? Endret 13. november 2009 av GSM Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 mulig du ser på det som å bryte trafikkregler er en lek. tror tonen din hadde vært litt andeledes hvis noen hadde blitt drept. må det virkelig ett drap til før folk ser alvoret??? Pass deg så du ikke slår deg når du ramler ned.. Nei jeg ser ikke på brudd på trafikkregler som en lek, men syntes samtidig det er latterlig at gutten skal straffes for livstid, mens en drapsmann kan gå fri etter noen år? Og jeg blir provosert av alle de skinnhellige rytterene som lirer av tull. Regner med du hadde hatt lyst på en ny sjanse en gang om du skulle driti deg ut på en eller annen måte.. Det er forskjell på en umoden guttunge, og en som skal stifte famile og er i full jobb. Hadde det vert snakk om en vanekriminell alkoholiker, så hadde jo ikke straffen vert noe særlig hinder uansett. Som man reder ligger man sies det, så jeg regner med samtlige besserwissere her inne kommer til å ligge langflat resten av livet om de noensinne skulle gjøre en feil? tja. en guttunge kan være like farlig bak ratte som en fyr som stifter familie. nå er det sånn at personen her har bryti reglene TO ganger og dermed allerede har fått en sjanse til.... at straffen for mord i norge er lav vet vell alle..å få en tredje sjanse blir bare idiotisk. det blir å sy puter under arma til fyren. at han svil stifte familie er dprlig unnskyldning for å få tilbake privligeumet han allerede har driti seg ut på to ganger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Trådstarter vil nok få lappen etter en søknad. Men gjør den så bra som mulig. Graden av alvorlighet er ikke så høy. Og 5 års sperrefrist er en allerede for lang straff for de nevnte episodene. Til dere som kritiserer, trådstarter spør om hjelp ikke om refs fra bedrevitere på forumet her. Hadde jeg gravd i fortida deres hadde jeg sikkert funnet noe som er enda verre i en eller annen form. Vi er mennesker alle sammen. 100% av alle mennesker har det å kjøre i påvirket tilstand i seg. Det er kun eksterne påvirkninger som skal til. Lykke til med søknaden! Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Trådstarter vil nok få lappen etter en søknad. Men gjør den så bra som mulig. Graden av alvorlighet er ikke så høy. Og 5 års sperrefrist er en allerede for lang straff for de nevnte episodene. Til dere som kritiserer, trådstarter spør om hjelp ikke om refs fra bedrevitere på forumet her. Hadde jeg gravd i fortida deres hadde jeg sikkert funnet noe som er enda verre i en eller annen form. Vi er mennesker alle sammen. 100% av alle mennesker har det å kjøre i påvirket tilstand i seg. Det er kun eksterne påvirkninger som skal til. Lykke til med søknaden! nei jeg har faktisk aldri satt noens liv i fare "Når jeg var 17 år så kjørte jeg moped i fylla uten sertifikat og blei stoppa.. Jeg fikk en bot og en sperrefrist på 3 år på sertifikatet. Når jeg ble 19 så var jeg påve hjem etter en fest med en kamerat sin bil, jeg ble busta og hadde en promille på 0,9. hadde heller ikke sertifikatet på bil." Du syntes ikke dette er ille?og at 5 år er for mye??? mener du seriøst det? Han hadde ikke serfikat en gang. og du syntes 5 år er mye for fylle kjøring.......håper seriøst du er ett forum troll Endret 13. november 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Trådstarter vil nok få lappen etter en søknad. Men gjør den så bra som mulig. Graden av alvorlighet er ikke så høy. Og 5 års sperrefrist er en allerede for lang straff for de nevnte episodene. Til dere som kritiserer, trådstarter spør om hjelp ikke om refs fra bedrevitere på forumet her. Hadde jeg gravd i fortida deres hadde jeg sikkert funnet noe som er enda verre i en eller annen form. Vi er mennesker alle sammen. 100% av alle mennesker har det å kjøre i påvirket tilstand i seg. Det er kun eksterne påvirkninger som skal til. Lykke til med søknaden! nei jeg har faktisk aldri satt noens liv i fare Når jeg var 17 år så kjørte jeg moped i fylla uten sertifikat og blei stoppa.. Jeg fikk en bot og en sperrefrist på 3 år på sertifikatet. Når jeg ble 19 så var jeg påve hjem etter en fest med en kamerat sin bil, jeg ble busta og hadde en promille på 0,9. hadde heller ikke sertifikatet på bil. Du syntes ikke dette er ille????og at 5 år er for mye??? mener du seriøst det? Han hadde ikke serfikat en gang. og du syntes 5 år er mye for fylle kjøring.......SKREMMENDE hva legger du i ille? Han har tross alt tatt en straff over 5 år. På gjerningsøyeblikker var han en ung person som gjorde noen dumme beslutninger. Synes ikke det skal straffes livet ut. Det er et ganske hardt slag å ikke kunne kjøre bil i dette landet skjønner du, særlig om man bor på landet. Det er en nødvendighet. Og jeg synes personen bør få ta lappen etter en sont straff på 5 år. og han var ikke drita full. omstendighetene rundt denne "fyllekjøringen" med bil er milde. Hvilken skade kan du gjøre med moped men unntak av deg selv? Ikke overdramatiser dette så fryktelig. http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle1068328.ece Endret 13. november 2009 av Kron Lenke til kommentar
GSM Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 håper seriøst du er ett forum troll Det er vitterlig ikke jeg som troller her... Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) å ikke kjønne at dette er alvorlig er bare skremmende hvis du ikke kjønner hva det å bli påkjørt av en bil eller en moped kan gjøre bør du kanskje lese aviser litt mere. Folk kan ha sex og unger når de er 16 (ta vare på ett liv) men du mener de ikke er voksen nok for å stå for egene handlinger? Man kan ikke skylde på at man var ung når man var 17 vet du. Hadde man ikke vært voksen nok hadde man vell strengt talt ikke kunne tatt serfikatet året etter. og man forandrer seg ikke så mye på ett år. ergo han viste hva han gjorde. at han flytta på landet er hans sitt valg. man får tilpasse livet sitt hvis man ikke har lappen. den kommende kone får evt ta å kjøre Endret 13. november 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå