Gå til innhold

forsjels behandling på Lærlinger som ikke får jobb

Anbefalte innlegg

ka synest dere som tilbudet til lærlinplasser?`i mitt syn, så er det ELENDIG!!!!! Eg har en vinninde som har søkt på 10 forsjeligge plasser, og har fått avslag på alle. Alle gir dei samme begrunnelsene. "der er alt for ung til vi kan Ta deg inn." eller, " vi har funnet en allerede, hun er mer erfaren i arbeidet. så det di altså mener er at, hun ikke kan få lærlingplass, (på kontor) pga, hun er for ung og uerfaren. ALVORLIGTALT en plass må di begynne. er det ikke det lærlingpasser er for da? er di ikke pliktig til å gi en lærling plass da?

det andre er det at jeg går på fotterapeut 3 året. vg2 heter fotterapi og ortopedi. eg hadde 2 i klassen som søkte læreplass i ortopedi, INGEN av di har fått læreplass. vi vurderte å gå ut til sak med det, men vi tenkte oss om. vi er enda i diskusjon om vi skal gjøre det. ALLE SOM IKKE HAR LÆREPLASS, EG FØLER MED DERE. EG HAAAAAAATER forsjelsbehandling :nei: så dette vil eg ha en slutt på. alle som er med. skriv ett innlegg. det jelder også di som er imot.

Mvh

vilde-mykland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forkskjells behandlig?

Eller mangel på læreplasser?

Det er er en fordel å utdanne seg til et yrke, der det er mulig å få tak i læreplass. Det er nå harde tider, og fleste av yrkene du beskriver er litt "luksus- yrker". Så folk rett og slett ikke tar seg råd til når man ikke har jobb :)

Lenke til kommentar

at folk ikke får lærlingplass er jo ikke forskjellsbehandling, det er desverre slik det er i verden, alle kan ikke få alt det de andre har.

at din veninne er "for ung" har ikke nødvendigvis noe med alderen å gjøre, men hvordan man oppfører seg.

ingen er pliktig til å ta inn lærlinger, de som gjør det må ta godt vare på de osv, men ingen har noe som helst krav om å faktisk ha dem.

en lærling tar mye tid og ressurser, så det er ikke alltid like lett å få jobb som lærling.

"vi vurderte å gå ut til sak med det", du mener å anmelde/saksøke?

bare glem det, ingenting galt i at enkelte ikke får lærlingplass...

Lenke til kommentar
at folk ikke får lærlingplass er jo ikke forskjellsbehandling, det er desverre slik det er i verden, alle kan ikke få alt det de andre har.

at din veninne er "for ung" har ikke nødvendigvis noe med alderen å gjøre, men hvordan man oppfører seg.

ingen er pliktig til å ta inn lærlinger, de som gjør det må ta godt vare på de osv, men ingen har noe som helst krav om å faktisk ha dem.

en lærling tar mye tid og ressurser, så det er ikke alltid like lett å få jobb som lærling.

"vi vurderte å gå ut til sak med det", du mener å anmelde/saksøke?

bare glem det, ingenting galt i at enkelte ikke får lærlingplass...

nei nei nei. ikke sånn sak. vi skulle gå i nyhetene å snakke for oss der. det var læreren som kom med ideen, for vi mener det er unødvendig å ha en linje som ikke går ann å få jobb. og hun venninden min er veldig flink.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er vel både fotterapi og ortopedi noe man bør ha høyere utdannelse i før man begynner på å praktisere.

Generelt sett må det såpass mye opplæring som skal til etter yrkesskule at jeg forstår godt at bedrifter ikke tar seg tid/råd til det. Spesielt nå i krisetider. Nivået på desse skolene er uansett ganske lavt at de som kommer der ut i fra er å likestille med folk uten utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...